پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۳۳ ب.ظ

۰

📆 پنجشنبه، 18 خرداد 

ساعدنیوز: دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و تحلیلگر مسائل ایران معاصر در گفتگو با خبرنگار ما در واکنش به سخنان 6 ساعته محمد جواد ظریف در کلاب هاوس درباره پشت پرده های برجام گفت: ظریف عشق امضا کردن یک متن با آمریکایی ها را داشت و فکر می کرد که با این کار اسمش در تاریخ باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات باسابقه کشورمان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما و در واکنش به سخنان جنجالی محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه اسبق ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم درباره محدودیت اختیاراتش در روند مذاکرات برجام و خصوصاً مخالفت با دیدار او با دونالد ترامپ در فرانسه گفت: من معتقدم اگر زمان حمله مغول ها به ایران آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران بود، جنگ صورت نمی گرفت چرا که ایشان کشور را دو دستی تقدیم مغول ها می کردند. او به دروغ گفت که برجام رفع تحریم ها است در حالی بحث تعلیق تحریم ها در برجام مطرح شده بود و حتی در مجلس هم این دروغ را فریاد زد و بعداً خودش هم ادعا کرد که از وجود کلمه تعلیق در پیوست متن برجام بی خبر بوده است.

دکتر قدیری ابیانه با اشاره به انگیزه های محمدجواد ظریف برای نهایی شدن برجام افزود: ظریف عشق امضا کردن یک متن با آمریکایی ها را داشت و فکر می کرد که با این کار اسمش در تاریخ باقی خواهد ماند و بسیاری او را با مصدق مقایسه می کنند که از یک جهت مقایسه درستی است. مصدق هم به آمریکایی ها اعتماد بی اساس داشت و در نهایت هم همین اعتماد منجر به سقوط دولتش شد. ولی مصدق حداقل نفت را ملی کرد و این خدمت به نام او در تاریخ ثبت شد. اگر ظریف اختیارات را داشت حتماً صنعت هسته ای کشور را به باد می داد و ضربات بیشتری به کشور می زد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا تصریح کرد: او فکر می کند که اگر با ترامپ دیدار می کرد مشکل ما با آمریکا حل می شد در حالی که این طور نیست. ترامپ او را تحقیر می کرد و حتی تحریم های بیشتری را بر علیه ایران تصویب می کرد. چنانکه ما در روند مذاکرات برجام هم نه تنها شاهد کاهش تحریم ها نبودیم بلکه تحریم های بیشتری علیه ایران وضع کردند. شانس داشتیم که ظریف و روحانی اختیارات شان محدود بود که تمامیت ارضی ما حفظ شد چون آقای روحانی در جنگ ایران و عراق هم معتقد بود که باید اروندرود را به عراقی ها بدهیم. من منتظرم آقای روحانی به خاطر این حرف از من شکایت کند تا موضوع روشن شود. آقای ولایتی در قید حیات هستند و خوب است خبرنگاران از ایشان بپرسند که موضع آقای روحانی درباره اروند رود در آن زمان چه بود.

قدیری ابیانه با اشاره به مواضع حسن روحانی و ظریف در خصوص منافع ملی تأکید کرد: خدا را شکر می کنیم که ظریف و روحانی اختیارات شان محدود بوده است که نتوانستند حاتم بخشی کنند. وگرنه مثل رضاشاه و محمدرضا پهلوی بخش هایی از خاک ایران را هم تقدیم بیگانگان می کردند.

 از ویژگی های آقای ظریف مجذوب و مرعوب غرب و ترسو بودن است. چنین آدمی نمی تواند از منافع ملی ایران دفاع کند. در دوره سفارتشان هم ضربات سنگینی به منافع ملی ما وارد کردند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک در پایان افزود: او و همفکرانش بسیاری از معاهدات بین المللی را بدون در نظر گرفتن منافع ملی مان امضاء کردند در حالی که معاهدات بین المللی باید منافع ملی ما را تأمین کند نه این که به منافع ملی ما آسیب برساند. می گویند ما حق تحفظ داریم در حالی که چنین چیزی به لحاظ حقوقی در عرصه بین المللی اصلاً اثری ندارد. ظریف حرف های بی اساس زیادی می زند و حتی کارش به جایی کشیده که از ترکمنچای دفاع می کند.

https://saednews.com/.post/agr-zryf-akhtyarat-ra-dasht-htma-snat-hsth-ay-kshor-ra-bh-bad-my-dad-agay-rohany-dr-jng-ayran-o-arag

۰۲/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">