پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۰ ب.ظ

۰

📆 چهارشنبه، 07 تیر 1402

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و نظریه پرداز در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی در گفتگویی اختصاصی با ساعدنیوز به تشریح ابعاد شخصیتی شهید بهشتی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل انقلاب اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما به مناسبت هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید آیت الله محمد حسین بهشتی و 72 تن از یاران ایشان به دست منافقین کوردل در تشریح اهداف ترورهای دهه 60 گفت: منافقین دوست داشتند در رأس قدرت باشند و کشور را مطابق میل خودشان اداره کنند و منابع کشور را مورد چپاول قرار دهند. امام و مردم ماهیت آنها را به درستی شناختند و حتی وقتی آنها در انتخابات شرکت کردند، به آنها رأی ندادند. اشتباه بزرگ منافقین و سایر گروه ها اعم از چریک ها و کمونیست ها این بود که فکر می کردند که برای قدرتمندتر شدن ایران باید کشور وابسته به یکی از دو قدرت بلوک شرق اعم از چین که مائویست ها وابسته به آن بودند یا شوروی که حزب توده به آن وابسته بودند باشد. بنابراین، سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را عامل ضعف نظام قلمداد می‌کردند. همان تفکری که امروز هم غربگراها دنبال می کنند و فکر می‌کنند که بدون تکیه و وابستگی به غرب نمی‌توان پیشرفت کرد.

قدیری ابیانه با اشاره به حجم بالای ترورهای شیطانی گروه منحط تروریستی منافقین در دهه 60 افزود: منافقین جنایات بسیاری را مرتکب شدند. ترورهای 7 تیر و 8 شهریور و دیگر ترورها بیش از 17 هزار ایرانی را به شهادت رساندند. در دوران جنگ تحمیلی، منافقین مزدوری صدام را می کردند. حتی به عنوان عوامل دشمن، گرای کوچه های شهرهای مختلف را به صدام می دادند تا مردم معمولی زیر آوار موشک‌های حزب بعث بمانند. البته بعدها برخی از آنها به مجازات خودشان هم رسیدند و این مجازات حق شان بود.

سفیر اسبق ایران در استرالیا تصریح کرد: برخی فکر می کردند که این تروریست ها توبه می کنند و از این فعالیت های ضدایرانی و خرابکارانه شان دست برمی دارند ولی چنین نبود. بودند کسانی مثل آقای منتظری که ساده دلانه بر آزادی تروریست های منافق از زندان تأکید داشتند و دیدیم که همان کسانی که به اسم توابین از زندان آزاد شدند بعدها در عملیات مرصاد با ایران جنگیدند و حتی یکی از آنها، امیر سپهبد صیاد شیرازی را ترور کرد. آنها فکر می کردند که با این ترورها نظام را ساقط خواهند کرد. همین تفکر در فتنه 88 و فتنه 1401 هم وجود داشت. و تصور می‌کردند که می‌توانند نظام را سرنگون کنند.

این تحلیلگر مسائل ایران با اشاره به ریشه های تفکر نفاق تأکید کرد: این تفکر ریشه در عدم باور به شعار اصلی انقلاب اسلامی و مردم و امام و شهیدان یعنی "اسلام و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" دارد. امروز غربگراهایی مثل روحانی و ظریف هم فکر می کنند که با تکیه کردن به آمریکا هم کشور قدرتمندتر می شود هم خودشان می توانند در قدرت بمانند ولی این طور نشد. این توهم ایشان است و حتی روابط مستقل ایران با چین و روسیه را به وابستگی تفسیر می کنند. در حالی که ما با اروپایی ها هم ارتباط داریم و این رابطه با استقلال کامل همراه است. ایران زیر بلیط هیچ کشوری نیست و این ثمره خون شهدا است. رابطه داشتن با یک کشور لزوماً به معنای قرار گرفتن زیر بلیط یک کشور نیست.

سفیر اسبق ایران در مکزیک در توضیح معنای استقلال کشور در دوران جمهوری اسلامی گفت: امروز ما یک کشور مستقل هستیم و معنای آن این است که تصمیمات را خودمان اتخاذ می کنیم خواه درست باشد خواه غلط. مثل زمان محمدرضا شاه و پدرش نیست که تصمیمات در سفارتخانه های انگلیس، و آمریکا گرفته شود. منافقین با ترورها قصد داشتند که این استقلال را مختل و نظام را ساقط کنند. فکر میکردند با حذف شخصیت های بزرگی مثل آیت الله خامنه ای یا شهید بهشتی انقلاب به محاق می رود ولی آنها معنای این سخن درخشان امام را نمی فهمند که "خون بر شمشیر پیروز است". این خون ها، درخت انقلاب را آبیاری و آن را تناور کرده اند. ولی منافقین بر مواضع خودشان تأکید دارند و این موضوع را درک نمی کنند.

قدیری ابیانه با اشاره به ویژگی های برجسته شخصیت شهید بهشتی افزود: شهید بهشتی عمیقاً به اسلام اعتقاد داشت. امروز کسانی را داریم که لباس روحانیت را نیز بر تن دارند ولی فکر و ذهن و روح شان غربزده است. اینها به جای این که عقایدشان را با قرآن تنظیم کنند، قرآن را می خواهند به سطح نازل فکری خودشان فروبکاهند. کسانی که از رأفت اسلامی حرف می زنند ولی حرفی از قاطعیت در اسلام و جدیت اسلام در پیگیری احکام الهی نمی زنند. شهید بهشتی عمیقاً به ولایت، قرآن و اسلام باور داشت. آدم منظمی بود و نظم را در همه وجوه زندگی اش رعایت می کرد.

این تحلیلگر مسائل ایران در پایان در تأویل معنای سخن مهم امام خمینی در شأن شهید بهشتی که "او یک ملت بود" گفت: شهید بهشتی از حقوق مردم دفاع می کرد و در این مورد با کسی تعارف نداشت. اگر در محفل تصمیم گیری حضور داشت و قشری یا اقشاری در آنجا نماینده نداشتند، به عنوان نماینده آنها از حقوق شان دفاع می کرد و وکیل مدافع مردم بود. او تحت فشار کوتاه نمی آمد و از حق مردم، اسلام و قرآن دفاع می کرد. شاید به همین دلیل بود که امام او را یک ملت توصیف کرد.

https://saednews.com/.post/shhyd-bhshty-amyga-bh-olayt-gran-o-aslam-baor-dasht-o-mdafa-hgog-mlt-bod-pzxd

۰۲/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">