پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۸:۴۶ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه:♐️ اصلاح‌طلبان اول تحریف می‌کنند بعد نقد و تخریب‼️

در کرمانشاه جلسه‌ای با حضور جمعی از خبرنگاران داشتم.

آنجا سوالی مطرح شد که چرا کره جنوبی که با ما خودروسازی را شروع کرد توانسته بازار اروپا و آمریکا بگیرد و ما آن حد از پیشرفت را نداشته‌ایم.

در آن جلسه به "ساعات مفید کاری" به عنوان یکی از دلایل این وضعیت پرداختم و آن اینکه "ساعات مفید کاری" در کره ۹ و نیم ساعت در روز و متوسط ساعات مفید کاری در ادارات دولتی ایران ۲۲ دقیقه ارزیابی شده است.

 یه مقایسه‌ بین "ساعات مفید کاری" و نه "ساعات کاری" دو کشور پرداختم و آن اینکه با یک تقسیم ساده مشخص می‌شود که یک کره‌ای به طور متوسط به اندازه ۲۴ کارمند اداری یک ایرانی کار مفید می‌کند.

اما این رسانه‌های اصلاح‌طلب با حذف عبارت "کار مفید" فقط از عبارت "کار" استفاده کردند و در نتیجه نوشتند که قدیری گفته که "یک کره‌ای به اندازه ۲۴ ایرانی کار می‌کند"

در قسمت دیگری از دیدار با رسانه‌های کرمانشاه این سوال مطرح شد که چرا سطح عمومی حقوق‌ها بین ایران و آلمان یا ایران و امارات و قطر تفاوت دارد.

در جواب گفتم: آلمان، قطر و امارات جزو ثروتمندترین کشورهای جهان هستند.

با توجه به جمعیت بومی کشورهای امارات و قطر، یک سال صادرات نفت یک تبعه اماراتی مساویست با یک قرن صادرات نفت یک ایرانی و یک سال یک قطری مساویست با یک و نیم قرن یک ایرانی.

جمعیت بومی قطر ۴۰۰ هزار نفر و امارات ۱۴۰۰۰۰۰ نفر است و اما در مورد آلمان فقط درآمد سالانه شرکت زیمنس سالانه حدود ۸۵ میلیارد دلار است که حدود ۲ برابر درآمد صادرات نفت ایران است.

تأکید کردم که در ایران رفاه و سطح عمومی حقوق را با ثروتمندترین کشورها مقایسه می‌کنند ولی چرا با فقیرترین‌ها مقایسه نمی‌کنند، مثل کشورهای پاکستان و هند و پاکستان.

اضافه کردم که از نظر درآمد سرانه (GDP) ما کشور ۹۶ ام هستیم و باید خود را با کشورهای نودم تا صدم مقایسه کنیم و نه با ثروتمندترین یا فقیرترین کشورها.

خبرنگاران حاضر در دیدار علیرغم اشتباهاتی که در تدوین داشتند این موارد را درست منعکس کردند لیکن "اصلاح‌طلبان مرکز نشین" و نیز رسانه‌های خارج کشور که هزینه‌هایشان را رژیم صهیونیستی می‌پردازند فرصت را برای تحریف مناسب دانستند و به نقد و تخریب پرداختند.

در این میان آقای رشیدپور مجری سابق تلویزیون هم افاضه فرمودند و نوشتند که: (در حالی که مردم در فشارهای گوناگون اقتصادی و اجتماعی قرار دارند، قدیری ابیانه با ادبیاتی طلبکارانه که در اکثر مصاحبه‌هایش دارد، مردم را به کم‌کاری و پرتوقعی متهم کرد و نوشت: چشم استاد. قیمت تویوتا کرولا در «پاکستان‌» هفتصد و پنجاه میلیون تومان. قیمت تویوتا کرولا در «ایران» دو میلیارد تومان.»).

در پاسخ به او باید گفت که تویاتا کرولا را نه دولت وارد می‌کند و نه می‌فروشد. هم واردات خودروهای خارجی و هم فروش آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و نرخ‌گذاری قیمت عرضه هم بر اساس بازار تقاضا انجام می‌شود.

در پاکستان به دلیل فقر عمومی متقاضی این خودوها کم است و خیلی‌ها از موتور سه چرخه آنهم برای مسافرکشی به عنوان تاکسی استفاده می‌کنند لذا سعی می‌کنند خودروهای خارجی را آنهم تعداد محدود به کمترین قیمت بفروشند.

ولی در ایران متقاضیان زیادی برای خودروهای خارجی وجود دارد و به همین دلیل واردکنندگان خودروهای خارجی سود بالایی را طلب می‌کنند که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

یک کارشناس در ارزیابی ریشه مشکلات باید جوانب ریشه‌های مشکلات کشور را بررسی کند و طبیعتاً یکی از ریشه‌های مشکلات ایران سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی مردم هست که باید اصلاح گردد.

باید بپذیریم که در کنار ویژگی‌های مثبت منحصر بفرد ایرانیان، با اشکالاتی در سبک زندگی و نگاه مردممان مواجه هستیم که باید به طرح و رفع آن بپردایم.

یکی از اشکالات در باورهای غلط رایج در بین مردم عزیز کشورمان این است که "بهترین کار را تفریح" می‌دانند در حالی که مطبق فرمایش امام علی (ع) "بهترین تفریح کار است".

در داستان ضحاک، او نیاز داشت هر روز خون چند جوان را بنوشد تا بتواند به حیات ننگین خود ادامه دهد.

امروز اصلاح‌طلبان و نیز دشمنان خارجی ما نیاز دارند مرتبا به تحریف و تخریب بپردازند تا بلکه چند صباحی به حیات ننگین خود ادامه دهند.

باید به اقای رشیدپور گفت که با انتقادات بیجا آب به آسیاب دشمنان نریزند و بهتر است به امورات رستوران گران‌فروش خود در کیش بپرداند و البته از رواج فسق و فجور در آن بپرهیزند تا دوباره تعطیل نشود.

✍️ دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

📆۳ آذر ۱۴۰۲

۰۲/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">