پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۱، ۰۲:۲۶ ق.ظ

۰

خبرگزاری فارس: قدیری ابیانه در کرسی آزاداندیشی موسسه آموزش عالی علامه محدث نور، منابع درآمدی دولت به ویژه نفت و مسیر مصرف درآمدها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدحسن قدیری ابیانه که بعدازظهر امروز به دعوت موسسه آموزش عالی علامه محدث نور در کرسی آزاداندیشی با موضوع عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و سرمایه ایرانی با محوریت نفت، یارانه‌ها و تحریم اقتصادی این موسسه و به‌مناسبت هفته فرهنگی در آن شرکت کرده بود به تشریح درآمدها و هزینه‌های دولت پرداخت و هدفمندشدن یارانه‌ها را از نکات بسیار مهم در محرومیت‌زدایی و تقسیم عادلانه درآمدها ذکر کرد.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه در این نشست ابتدا با طرح سئوال «درآمد نفتی ایران چقدر است، کجا هزینه می‌شود و اگر به جای هزینه توسط دولت به‌صورت نقدی به هر ایرانی پرداخت شود چقدر می‌توان پرداخت کرد»از شرکت‌کنندگان پاسخ خواست و هر یک مبالغی را ذکر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پاسخ به سئوالات مطرح شده هر یک از شرکت‌کنندگان جواب‌هایی دادند که قابل تامل بود، زیرا هر یک ارقامی را عنوان می‌کردند که تفاوت‌های فاحشی داشت، تفاوت‌ها از 75 هزار تومان تا 20 میلیون تومان متغیر بود، برخی معتقد بودند به هر ایرانی کمتر از 100 هزار تومان و برخی معتقد بودند سالانه بیش از 100 میلیون تومان سهم هر ایرانی از درآمد نفتی است.

این دیپلمات به سراغ اعداد و ارقام رفت و در یک مقایسه از میزان فروش نفت در سال‌های اخیر و درآمد حاصله از آن به آخرین آمار صادرات نفت بر اساس اعلام سایت سی.آی.ای یعنی دو میلیون و 210 هزار بشکه در روز اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس اعلام دولت در برنامه بودجه سال 91 اگر این میزان را 2 میلیون و 300 هزار بشکه درنظر بگیریم ماهانه 69 میلیون بشکه نفت صادر می‌شود که تقسیم بر 75 میلیون نفر جمعیت ایران به هر نفر کمتر از یک بشکه می‌رسد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی و عدم محاسبه درست از میزان درآمد و هزینه سرانه، تصورات، نادرست شده و این آغاز سوء‌ظن‌ها و بدبینی‌ها است و به حساب ناکارآمدی مدیریت‌ها، نظام و حتی اسلام ممکن است پیش بیاید که این توهمی بیش نیست.

 67000 تومان درآمد ماهانه هر ایرانی از صادرات نفت

کارشناس عالی وزارت امور خارجه افزود: بر اساس برنامه بودجه سال 91 میزان درآمد نفتی 61 هزار میلیارد تومان است که تقسیم بر 75 میلیون نفر ایرانی و تقسیم بر 12 ماه سرانه هر ایرانی 67 هزار تومان از این درآمد است.

وی ادامه داد: در عین حال که درآمد نفتی ایران در سال 89 به‌دلیل افزایش قیمت، بیش از پیش‌بینی بود اما به‌دلیل عدم تحقق سایر منابع درآمدی 13 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم.

قدیری افزود: برای افزایش یک تومان بودجه ماهانه به ازای هر ایرانی نیاز به 900 میلیارد تومان درآمد است. وی گفت کسی نمی پرسد که این منابع چگونه باید تامین شود. وی افزود یکی از موانع تولید و پیشرفت، همین توهم در میزان درآمدهای نفتی است که خیلی‌ها با تصور نادرست دچار آن شدند، ترجیح کالاهای خارجی و سفرهای خارجی نیز از دیگر موانع است و اگر به رهنموودهای رهبری توجه نشود در آینده باید سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گیریم.

این دیپلمات به بحث یارانه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: قیمت تمام شده بنزین 2 هزار و 634 تومان است و دولت با قیمت فروش آزاد فعلی هم حدود پنج برابر قیمت را از بیت‌المال و از جیب همه ملت یارانه می‌دهد یعنی هنوز از فقرا گرفته می‌شود و به خودروداران پرداخت می‌شود.

وی گفت: اگر بنزین به قیمت واقعی عرضه شود آن‌وقت از فقرا پول نمی‌گیریم تا به خودروداران بدهیم و درآمد حاصله هم باید برای اشتغال و رفاه عمومی هزینه شود.

۹۱/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">