پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۴۸ ب.ظ

۰

رامنی برخلاف اوباما هنوز در خواب و خیال است

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۴۸ ب.ظ

بررسی نگاه ایران به انتخابات آمریکا ؛ در گفتگوی نیمروز با قدیری ابیانه

اوباما به دلیل اینکه رئیس جمهور بوده، به ناتوانی آمریکا در برابر ایران آگاه است اما رامنی همچون بوش خیالپردازانه فکر می کند که می تواند حریف ایران شود و لذا آمریکا با رامنی متضررتر خواهد شد.

به گزارش نیمروز  پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا فردا با رقابت میان اوباما و رامنی برگزار می شود تا مردم این کشور چهل و پنجمین رئیس جمهور خود را به همراه معاون او بشناسند. در همین رابطه و جهت تحلیل فضای سیاسی این کشور و نسبت جمهوری اسلامی در معادلات انتخابات فردا، با محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی و  دیپلمات کارکشته کشورمان گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

وی در تحلیل خود از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مطرح شدن چندباره موضوع نوع تعامل با ایران در مناظرات انتخاباتی اظهار داشت: لابی صهیونیستی از سال های گذشته دارای سلطه بر اقتصاد و رسانه های عمده آمریکاست و بالتبع، سیاست خاورمیانه ای آن کشور را هم تعیین می کند. حمایت این لابی برای نامزدها ضروری است، لذا مسابقه مابین نامزدها برای جلب آرای صهیونیست ها همواره وجود داشته است. از آنجا که در مقطع کنونی اسرائیلی ها بر ایران تمرکز کرده اند، پس نامزدهای انتخاباتی در آمریکا مجبورند برای جلب حمایت آنها و نشان دادن وفاداری شان به اسرائیل  و در نتیجه کسب حمایت از آنها به موضوع جمهوری اسلامی بپردازند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به پیش بینی نتیجه انتخابات و مولفه های تاثیرگزار در روند پیروزی نامزدها در آمریکا تصریح کرد: آنچه که مسلم است این که آرای این دو نامزد به شدت به یکدیگر نزدیک است. از طرفی اوباما نتوانست شعارهای 4 سال پیش خود مبنی بر تغییر را عملی کند از این رو افکار عمومی آمریکا وی را ناتوان یافته است از طرف دیگر رامنی همچنان بر خط و مشی بوش تاکید داشته و این در حالی است که مردم همواره از سیاست های بوش ناراضی بودند.

به گفته وی، جنبش وال استریت نسبت به هر دو کاندیدا اعلام بی اعتمادی کرده است در صورتیکه اگر آنها از اوباما اعلام حمایت می کردند احتمال پیروزی وی بیشتر می شد. به طور کلی می توان گفت که آرای آنها بهم نزدیک بوده و فاصله چندانی از هم نخواهند داشت.

با انتخاب رامنی، آمریکا متضررتر می شود

قدیری ابیانه در بخش دیگری از این گفتگو به شرایط مطلوب ایران در این موضوع پرداخت و گفت: از یک نظر اوباما به دلیل اینکه رئیس جمهور بوده، به ناتوانی آمریکا در برابر ایران آگاه است اما رامنی همچون بوش خیالپردازانه فکر می کند که می تواند حریف ایران شود و لذا آمریکا با رامنی متضررتر خواهد شد کما اینکه اوج بحران این کشور در زمان بوش پسر و دوران حاکمیت جمهوری خواهان بود هر چند که این بحران در زمان اوباما نیز ادامه یافت و چنان که شاهد هستید روز بروز عمیق تر شده و راه برون رفتی نیز برای آن متصور نیست. لذا هر کس رئیس جمهور شود باید اولویت را به مسائل داخلی بدهد.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا در پایان به تفاوت اصلی رامنی و اوباما اشاره و تصریح کرد: از جمله تفاوت های این دو نامزد این است که اوباما در طول این 4 سال و در نتیجه دست و پنجه نرم کردن با انواع مشکلات و بحران ها فهمیده که آمریکا دیگر نمی تواند به تنهایی برای جهان امروز تصمیم گیری کند اما رامنی هنوز در خواب و خیال است در حالی که حتی اگر او هم رئیس جمهور شود، واقعیت های دنیای کنونی و قدرت های نوظهور خود را بر او تحمیل خواهد کرد همانطور که طوفان سندی به عنوان واقعیت  بر آمریکا تحمیل شد.

زمان انتشار : 15 آبان 1391 13:22

۹۱/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">