پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۰۷:۳۲ ب.ظ

۱

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر آمریکا در ایران سفارت داشته باشد بهتر و مؤثرتر می‌تواند علیه انقلاب اسلامی توطئه کند.

محمد حسن قدیری‌ابیانه؛ کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار “محدوده” با اشاره به اقدامات متعدد دولت آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران، گفت: آمریکا همیشه خواستار روابط دیپلماتیک با ایران بوده و از تعطیل شدن سفارتش در ایران ناراحت است و مایل بوده سفارتش در ایران دایر باشد.

وی معتقد است: ولی آمریکا این رابطه را برای دوستی نمی‌خواهد بلکه برای دشمنی است؛ آنچنانکه اسناد لانه جاسوسی نشان می‌دهد آنها از حضورشان در ایران برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کردند.

سفیر سابق ایران در استرالیا، ادامه داد: تصور کنید که روابط دیپلماتیک را با آمریکا برقرار کنیم و سفارت ایران در آمریکا و سفارت آمریکا در ایران دایر شود؛ مطمئنا سفارت ایران در آمریکا به کارهای عادی دیپلماتیک خواهد پرداخت، همان چیزی که در کشورهای دیگر انجام می‌دهیم و آنچه آن زمان سفارت ما در واشنگتن انجام می‌داد.

قدیری‌ابیانه با این سؤال که سفارت آمریکا در ایران چه کاری می‌کرد، تصریح کرد: داشتن رابطه با آمریکا یعنی دادن امکان برقراری مجدد یک لانه جاسوسی دارای مصونیت سیاسی با این تفاوت که تجهیزات و تجربیات جاسوسی آنها به اندازه ۳۰ سال پیشرفت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دادن سفارت به آمریکا در ایران مثل راه دادن دزد در خانه است، افزود: دزد اگر وارد خانه شود از دزدی منصرف نمی‌شود بلکه با آشنایی به شیوه‌های حفاظت خانه، راه‌های نفوذ را بررسی می‌کند و همچنین گزیده‌تر خواهد دزدید؛ بنابراین صلاح نیست ما هیچ دزدی را به خانه راه دهیم چون نه تنها او را از دزدی منصرف نمی‌کند بلکه به دنبال گزیده دزدی خواهد بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ،تأکید کرد: اگر آمریکا در ایران سفارت داشته باشد بهتر و مؤثرتر می‌تواند علیه انقلاب اسلامی توطئه کند. همان‌طور که خودشان گفتند “ما تمام برنامه‌هایمان علیه انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است؛ زیرا حضور نزدیک نداریم تا نقشه‌هایمان را به روز و تصحیح کنیم”.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: اینکه آنها خواستار روابط دیپلماتیک با ایران هستند هم شامل جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها است؛ البته علیه ایران خواستار این رابطه هستند نه از روی دوستی به دنبال برقراری ارتباط باشند.

وی در پایان تصریح کرد: داشتن رابطه دیپلماتیک با یک کشور الزاما به معنی رابطه خوب و دست برداشتن از تحریم و توطئه و تهدید نیست؛ همانطور که سفارت انگلیس در ایران برقرار بود ولی هیچ قطعنامه و تهدیدی نبود که این کشور بانی آن نباشد یا در آن مشارکت نداشته باشد

۹۱/۰۸/۲۳

نظرات  (۱)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/19245
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">