پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۶:۴۱ ب.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ سفیر پیشین کشورمان در مکزیک و استرالیا گفت: اگر یک ساعت کار مفید را در ادارات کشور به دو ساعت افزایش می دادیم، دشمن امیدی به تحریم ها نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین کشورمان در مکزیک و استرالیا روز گذشته در نشست اساتید دانشگاه های این شهرستان که با عنوان اقتصاد مقاومتی برگزار شد، اظهار داشت: با در نظر گرفتن میزان صادرات نفت ماهانه و تعداد کل جمعیت ایران، تقسیم سرانه صادرات نفت به ازای هر نفر در ماه کمتر از یک بشکه است.

وی با تأکید بر این که نباید نسبت به درآمدهای دولت نگاه توهمی داشت، خاطرنشان کرد: مهار تورم از خواسته‏ های عمومی مردم است که از طریق افزایش تولید و کاهش مصرف توسط عامه مردم ممکن بوده و می‏توان از این طریق در کاهش تورم در کشور تاثیر مثبت داشت.

قدیری ابیانه رعایت وجدان کاری و تصحیح فرهنگ مصرف را از مهم‏ترین عوامل در افزایش سطح رفاه عمومی مردم دانست و ابراز داشت: ما باید از وابستگی به نفت رها شویم و مقدمه آن تصحیح تصورات غلط در خصوص درآمدهای نفتی و فرآورده‏ های آن است.

نویسنده کتاب «عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و پیشرفت» خودتحریمی را یکی از خطرات در کشور دانست و گفت: مصرف کالاهای خارجی و ترجیح دادن آن نسبت به کالاهای داخلی نوعی خود تحریمی است که عمل به آن توسط مردم به ضرر کشور است، باید واقع بین بود و با دید واقع بینانه کشور را در مسیر تولید ثروت رهنمون کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: اگر بخواهیم تورم مهار شود و یا قیمت اجناس کاهش یابد، باید از یک طرف تولید یا عرضه آن کالا افزایش یابد و برای تحقق این مسأله، باید کار بیشتر و بهتری صورت پذیرد؛ از سویی دیگر باید مصرف یا تقاضا کاهش یابد و پرهیز از اسراف و صرفه جویی در مصرف مورد توجه و عمل قرار گیرد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: متأسفانه بعد از اتمام جنگ تحمیلی در خواب فرو رفتیم در حالی که ژاپنی ها بعد از جنگ هفتهای 6 روز و روز ی 12 ساعت به مدت سی سال کار کردند، ما از رسیدم دوران رفاه دم زدیم. اگر در سال 89 که شغار سال همت مضاغف، کار مضاعف، یک ساعت کار مفید را در ادارات کشور به دو ساعت افزایش می دادیم، دشمن امیدی به تحریم ها نداشت.

وی با اشاره به این که ایران از نظر مصرف و تعطیلات رسمی جزو بالاترین کشورها است، افزود: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به فرهنگ کار ایرانی بها داده شود، قشر دانشگاهی ما باید برای ایجاد کار تلاش کند، نه این که خودش دنبال یافتن کار باشد.

سفیر پیشین کشورمان توزیع عادلانه ثروت و برخورد قاطعانه با متخلفان را امری ضروری دانست و ادامه داد: پرهیز از اسراف، نخریدن کالای خارجی و بالا بردن سطح کیفیت کالای ایرانی امری مهم برای پیشرفت کشور و افزایش قدرت پول ملی است.

۹۱/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">