پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۹:۱۶ ب.ظ

۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا امروز در همایش بسیج اساتید دانشگاه مراغه با عنوان «بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: افزایش ساعات مفید کار در کشور، پرهیز از اسراف و حمایت از تولید ملی، تقویت اقتصاد ایرانی در مقابل اقتصاد خارجی سه اصل مهم اقتصاد مقاومتی است.

خبرگزاری رسا 1391/9/1ـ سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر این که تحریم های اقتصادی کنونی علیه قدرت های جهانی اعمال می شد آنها را زمین می زد، گفت: نباید داشتن اجناس خارجی تشخص محسوب شود، چراکه این همان سیاست استکبار است که ما به آن دامن می زنیم.

وی با بیان این که حلقه تحریم ها و تهدیدات دشمنان روز به روز تا زمان برگزاری انتخابات با هدف ایجاد مشکلات و تنش در کشور و نظام تنگ تر می شود، گفت: در آستانه انتخابات، افرادی به بیان مشکلات و انتقادات می پردازند، در چنین مواقعی باید واقع بین و واقع گرا بود و با تکیه بر واقعیت های موجود حرکت کرد.

کارشناس عالی وزارت خارجه با تأکید بر این که راه حل موفقیت اقتصاد مقاومتی در دست مشارکت مردم است، خاطرنشان کرد: خرید کالاهای ایرانی بدون در نظر گرفتن صرفا کیفیت و قیمت با این نیت که خرید این کالاها موجب تقویت اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال می شود، باید ملکه ذهن مردم شود.

قدیری ابیانه افزود: متأسفانه امروز داشتن اجناس خارجی برای ما تشخص محسوب می شود و این عین سیاست استکبار است که ما به آن دامن می زنیم، چراکه استکبار نمی خواهد درآمدهای حاصل از فروش نفت صرف تولید، عمران و آبادانی کشور شود و ما را وابسته به تولیدات خود نگه دارند.

وی با اشاره به این که برای اصلاح فرهنگ مصرف در کشور نیازمند یک انقلاب فرهنگی هستیم، گفت: تحریم های اعمال شده علیه کشورمان در برهه های مختلف بسیار سنگین بوده است، اما اگر هر یک از این تحریم ها علیه قدرت های اقتصادی اعمال می شد، این کشورها زمین می خوردند، اکنون که در تولید علم در منطقه رتبه اول را در اختیار داریم، باید این علم را به قدرت و ثروت تبدیل کنیم.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدهای نفتی کشور اظهار داشت: نباید نسبت به درآمد های دولت نگاه توهمی داشت، بلکه باید در این خصوص واقع بین بود و با دید واقع بینانه کشور را در مسیر تولید ثروت از این راه رهنمون ساخت.

نویسنده کتاب «عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و پیشرفت» با اشاره به توصیه های اکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه مردم و مسؤولان نسبت به اقتصاد مقاومتی و ارتقای توان تولید داخل گفت: این اقتصاد می تواند در وضعیت کنونی و با توجه به تحریم ها، نقش مؤثری در بهبود وضعیت معیشتی مردم ایفا کند؛ همانطور که رهبری فرموند؛ برای درک واقعیت های موجود در جامعه، علاوه بر آرمان گرایی، باید واقع بین و واقع گرا بود.

همچنین محمد زادشکویان، رییس دانشگاه مراغه در سخنانی از اقتصاد مقاومتی با عنوان تبدیل تهدید تحریم به فرصت بالندگی اقتصاد کشور یاد کرد و استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را از جمله ظرفیت های جامعه علمی کشور و از راهکارهای مقابله با تحریم در قالب طرح اقتصاد مقاومتی برشمرد.

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه نیز در سخنانی با تأکید بر رسالت خطیر اساتید و دانشجویان بسیجی در برهه کنونی اظهار داشت: رسالت کنونی بسیج مجاهدت در عرصه های تولید علم و جنبش نرم افزاری و توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای دفاع همه جانبه از ارزش های انقلاب و نظام است.

۹۱/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">