پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۱، ۰۹:۱۶ ق.ظ

۰

مراغه - عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی، راهگشای توسعه پایدار اقتصادی در وضعیت کنونی جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدحسن قدیری ابیانهˈ، روز چهارشنبه در همایش بسیج اساتید دانشگاه ها با عنوان ˈباید و نبایدهای اقتصاد مقاومتیˈ در دانشگاه مراغه افزود: این اقتصاد بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، می تواند نقش موثری در خنثی سازی تحریم ها و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه ایفا کند.

وی ادامه داد: برای درک واقعیت های موجود در جامعه، علاوه بر آرمان گرایی، باید واقع بین بود تا اهداف و برنامه های مورد نظر قابل تحقق باشد.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه اظهار کرد: با توجه به افزایش درآمدهای نفتی کشور در سال های اخیر، مردم توقع و انتظار هزینه کردن صحیح آن و سایر منابع اقتصادی را دارند.

قدیری ابیانه، اضافه کرد: حال آنکه کل صادرات نفت به ازای هر نفر در هر ماه در شرایط غیرتحریمی کمتر از یک بشکه است و اگر بودجه عمومی به بهترین وجه نیز هزینه شود، نمی توان به اتکای آن، مشکل اشتغال، مسکن، درمان و سایر معضلات اقتصادی را حل کرد.

وی گفت: معمولا در آستانه انتخابات، نامزدها و طرفدارانشان به بیان کاستی ها می پردازند و وعده ها می دهند بدون اینکه بگویند منابع مالی برای تحقق وعده های خویش را از کجا تامین خواهند کرد.

قدیری ابیانه، ادامه داد: واقع بینی موجب می شود راه صحیح را از راه های خیالی بازشناسیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در این موارد واقع بین و آرمانگرا بود و با تکیه بر واقعیت های موجود راه رسیدن به وضعیت آرمانی را شناسایی کرد.

رییس دانشگاه مراغه نیز گفت: با توجه به اتخاذ شیوه های اقتصاد مقاومتی در جامعه باید از تحریم های موجود به عنوان فرصت استفاده کرد.

ˈمحمد زادشکویانˈ، استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را از جمله ظرفیت های جامعه علمی کشور و از راهکارهای مقابله با تحریم در قالب طرح اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، اطلاع رسانی، برنامه ریزی دقیق و استفاده از توان علمی جامعه دانشگاهی در قالب افق چشم انداز علمی و نقشه جامع علمی کشور، از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه هم، رسالت کنونی بسیج را توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، دفاع همه جانبه از ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ترویج فضیلت های فرهنگی و رشد بصیرت و آگاهی در جامعه دانست.

حجت الاسلام ˈاباصلت فیضی زادهˈ افزود: حضور فعال در عرصه های علمی و کسب رتبه های برتر علمی و فناوری به برکت تفکر بسیجی در کشور رقم خورده است.

وی، ترویج شهید پروری، ایجاد بصیرت و ترویج فرهنگ اسلام و عاشورایی در بین مردم را از خواسته ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب از بسیج، اساتید و دانشگاهیان عنوان کرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان یک راهکار در مواجهه با جنگ اقتصادی استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب بوده که لازمه تحقق آن ایجاد تعامل بین تمامی حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

حجت الاسلام فیضی زاده، اضافه کرد: مبارزه با فساد اقتصادی و ثروت اندوزی و خشکاندن ریشه های آن در جامعه باید بر اساس تاکیدها و منویات رهبر معظم انقلاب انجام شود.

در این آیین، اساتید دانشگاه های مراغه نظرات خود را درباره بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی ارایه کردند.

۹۱/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">