پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۸ ق.ظ

۰

گفتگو جهان نیوز با قدیری ابیانه درباره پیروزی درجنگ غزه؛

روزنامه هاآرتص نوشته است که اگر اسرائیل تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد بدون شک راکت های حماس و حزب الله به سمت شهرهای اسرائیل شلیک می شود و این یکی از عوامل مهم حمله اسرائیل به غزه بود.

جهان نیوز - گروه بین الملل - ۴ آذر ۱۳۹۱: محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسایل استراتژیک و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا بوده است. وی در خصوص جنگ غزه و اظهارات مقامات کشورمان در مورد کمک نظامی به حماس گفتگویی را با جهان انجام داده است که به شرح زیر است.

در چند روز گذشته مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی به صراحت از کمک نظامی کشورمان به حماس سخن گفتند. به نظر شما این اشاره علنی به کمک نظامی در این برهه زمانی به چه معناست؟

قدیری: آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. طبیعتا می دانیم که هیچ کشوری به غیر از ایران و سوریه حامی واقعی فلسطین نیستند و مشخص است که کشورمان نمی تواند در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی بی تفاوت باشد. این شرم آور است که غرب کمک نظامی به فلسطین را برنمی تابد ولی با وقاحت تمام به تروریست های سوریه و اشخاصی چون ریگی و همچنین رژیم اسرائیل سلاح می دهد.

این کشورها مستقیما تروریست ها را اداره می کنند و برای عملیات ایشان در سطح جهان برنامه ریزی  می نمایند و نمونه آن کمربندهای انفجاری است که از چند افسر انگلیسی در افغانستان کشف شد. این کمربندها قرار بود برای به خاک و خون کشیدن مراسم مذهبی شیعیان در پاکستان و افغانستان و البته در ایران مورد استفاده قرار بگیرد. خیلی از تروریست ها بدون اینکه مطلع باشند تحت فرماندهی انگلیس و اسرائیل اقدام به عملیات می نمایند.

در خصوص سوال شما روزنامه هاآرتص نوشته است که اگر اسرائیل تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد بدون شک راکت های حماس و حزب الله به سمت شهرهای اسرائیل شلیک می شود و این یکی از عوامل مهم حمله اسرائیل به غزه بود.

در حقیقت دشمنان ما حماس، حزب الله و سوریه را مانعی برای حمله به تاسیسات ایران می دانند. در این خصوص روزنامه هاآرتص در مقاله دیگری نوشته بود که هدف ما اول غزه بعد لبنان و سپس ایران است.

ما ابتدا به خاطر وظیفه اسلامی و انسانی به غزه کمک می کنیم ولی از طرف دیگر حمایت ایران از حماس و حزب الله و سوریه جنبه بازدارندگی نیز دارد. اسرائیل امروز می داند که نگاه چپ به ایران سبب می شود تا عمق کاخ هایش با هزاران موشک حماس و حزب الله مورد حمله قرار گرفته و عمر این رژِیم پایان می یابد. بنابراین ما به کمک به حماس و حزب الله افتخار می کنیم . اسرائیل باید بداند که هیچ نقطه امنی نداشته و هیچ سپری نیز نمی تواند مانع حملات موشکی نیروهای مقاومت شود.

به نظر شما واکنش غرب نسبت به اظهارات مقامات ایرانی چیست؟

قدیری: غربی ها سعی می کنند تا جنجال به پا کنند ولی اینها سال هاست که از این روش استفاده می کنند و نتیجه نمی گیرند. طبیعتا اگر غربی ها مایلند که موشکی به اسرائیل شلیک نشود تنها یک راه حل دارند و آن توقف حمله به مردم غزه و پایان محاصره این بخش از فلسطین است.

ماهیت اسرائیل تجاوزگر است و پرچم این رژیم از دو نوار آبی تشکیل شده که سمبل نیل تا فرات است که آنرا متعلق به خود می دانند و بخش هایی از چهارده کشور را شامل می گردد. البته نشانه هایی از زوال اسرائیل دیده شده است ولی تلاش می کنند تا سرنوشت خود را تغییر دهند. سیاست مداری چون کسینجر اعلام کرده است که تنها ده سال از عمر اسرائیل باقی مانده و CIA نیز پایان عمر اسرائیل را سال 2025 یعنی 13 سال دیگرمی داند. من معتقدم که جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد مهلت پیش بینی شده را کمتر می کند و به زودی پایان اسرائیل فرا می رسد.

چرا اعراب با وجود شناخت خطر اسرائیل اقدام مناسبی انجام نمی دهند؟

قدیری: خطری که شما می گویید مربوط به کشورهای عربی و ملت های مسلمان عرب است و نه دولت های دست نشانده. سران عرب فکر می کنند که این  بی تفاوتی نسبت به جنایات اسرائیل ظاهرا عمر حکومت پوشالی ایشان را افزایش می دهد و طبیعی است که از تداوم عمر این رژیم سود ببرند. واقعا مضحک است که خاندانی چون آل سعود بر عربستان که محل بعثت پیغمبر و خانه خداست حکومت کند. از اول نیز هیچ امیدی به سران عرب و حتی اتحادیه عرب نبود و به قول یک روزنامه اسرائیلی اینها جمع می شوند تا مسقطی بخورند. حتی امیر قطر با استدلال اینکه محکومیت لفظی حملات اسرائیل فایده ندارد تلاش کرد تا اصلا جلسه ای برگزار نشود. خیانت های این افراد در ماجرای اهدای ماشین های مجهز به ردیاب به حماس آشکار شد. جالب آنجاست که امیر قطر خواستار ملاقات با بشار اسد شده است. احتمالا این ملاقات نیز در راستای تامین منافع تروریست ها و شاید ترور بشار اسد است.

نقش مصر جدید را در حملات اسرائیل به غزه چگونه ارزیابی می کنید؟

قدیری: آنچه دولت مرسی انجام داد انتظارات مردم این کشور را برآورده نکرد. باید گفت که در مصر رژیم تغییر نکرده و تنها رئیس جمهور عوض شده است. شاید مرسی هم از همان گروهی باشد که به قول امام (ره) که غرب سال ها آنها را در نمک می خواباند. مرسی یا به دلیل عامل غرب بودن و یا اینکه خود را در محدودیت می بیند نتوانسته است نقش خوبی در بحران غزه ایفا کند. در مورد مرسی باید گفت اگر مرسی توان انجام حرکاتی چون لغو کمپ دیوید را ندارد، هیچ ضرورتی هم نیست که در متن نامه خود به "شیمون پرز" از عنوان دوست استفاده کند و جمله فدایت شوم را بیاورد. مخالفت با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به غزه نیز نشان دهنده ماهیت مشکوک مرسی است.

نقش جامعه جهانی در مقابله با استفاده رژیم اسرائیل از سلاح های ممنوعه در برابر مردم مظلوم غزه چیست؟

قدیری: اگر منظور از جامعه جهانی ملت ها باشند که قطعا مخالف هستند و اگر منظور شما دولت ها هستند که خود دولت های غربی این سلاح ها را در اختیار اسرائیل قرار داده اند. از سازمان های بین المللی از اول انتظاری نبود و الان هم نیست. سازمان ملل و شورای امنیت در مقابل این جنایات سکوت کرده و حتی همراهی هم می کنند.

در جنگ 33 روزه حزب الله و 22 روزه حماس مجمع عمومی اسرائیل را محکوم کرد ولیکن شورای امنیت با حضور کشورهایی چون آمریکا به وتوی این قطعنامه رای داد.

۹۱/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">