پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۲ ب.ظ

۲

برداشته شدن تحریم ربطی به داشتن رابطه با آمریکا ندارد

 به گزارش لادستان به نقل از آلارآنلاین ، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه (کارشناس عالی وزارت امور خارجه) سخنران شب پایانی همایش دانشجو؛ گامی بلند راهی طولانی با موضوع روابط ایران و آمریکا بودند. در ادامه مصاحبه ای با موضوع روابط بین ایران و آمریکا با دکتر قدیری ابیانه صورت گرفته شده است.

آیا ایران باید با آمریکا رابطه داشته باشد؟

اگر آمریکا آدم شود که بعید است آدم شود، آن وقت می تواند رابطه داشته باشد اما الآن ما هیچ نیازی به رابطه با آمریکا نداریم و رابطه با آمریکا هم هیچ فایده ای برای ما ندارد. آن هایی که فکر می کنند اگر رابطه برقرار کنیم تحریم ها برداشته می شود و یا رابطه خوب می شود، آن ها با روابط بین الملل آشنایی ندارند. ما با آمریکا تضاد منافع اصلی داریم آن ها مایل هستند کشوری به نام ایران باقی نباشد. و این برگر، وزیر دفاع ریگان، استراتژی آمریکا را "خشکاندن ریشه ایران به عنوان یک ملت" نام برده بود. یعنی ایران تجزیه شده باشد و مردم ایران خودشان را یک ملت ندانند. کماکان استراتژی آمریکا همین است منتهی با شکست مواجه شده ولی تغییری در ماهیت و دشمنی آن ها ایجاد نشده است.

 باید روی کلمه "رابطه با آمریکا" خط قرمز کشید؟

در شرایط فعلی اصلاً معنا ندارد، آمریکا هم نشان نداده که می خواهد سیاست هایش را تغییر دهد و اگر هم رابطه ای برقرار باشد از این رابطه برای دشمنی با ما استفاده می کند مثل دزدی که برای مهمانی به منزل شما بیاید ولی از حضورش برای چک کردن دَر و پنجره؛ برای دزدی استفاده خواهد کرد. صلاح نیست ما دزد را به خانه راه دهیم.

اگر ایران با آمریکا رابطه برقرار کرد، تحریم ها و تهدیدات به چه صورت خواهد شد؟

ما با انگلستان رابطه داشتیم انگلستان کدام تحریم را امضا نکرد یا بانی آن نبود؟ اگر قرار باشد رابطه با یک کشور به معنی رابطه خوب و ختم خصومت ها باشد؛ انگلیس نباید با ایران دشمنی می کرد حتی تحمیل حکومت پهلوی به ایران، خود نشانه خصومت با ملت ایران بود.

در این روابط، ایران به سود می رسد یا آمریکا؟

اگر شما دزد را به خانه راه بدهید به سود شماست یا به سود دزد؟! به سود دزد، ما یک مکان با مصونیت سیاسی و قضایی در ایران به آن ها بدهیم و از آن برای توطئه علیه ما استفاده کنند!

آیا با رابطه برقرار کردن، فشارهایی که بر مردم می آید حل و فصل می شود؟

ابداً، برداشته شدن تحریم ربطی به داشتن رابطه ندارد. اگر ما می خواهیم دشمن دست از تحریم بر‌دارد باید از آسیب رساندن به ما نا‌امید شود و برای این که نا‌امید شود ما باید قوی شویم، راه قوی شدن هم این است که همه بهتر کار کنند.

شما چه راهکارهایی را ارائه می دهید؟

هر کَس هر کاری می کند آن کار را به نحو احسن انجام دهد؛ دانشجو بهتر درس بخواند، استاد بهتر درس دهد، راننده بهتر رانندگی کند. یک بخش دیگر اینکه در مصرف اسراف نکند و این که کالای خارجی نخرد و کالای ایرانی بخرد. یک بخشِ فشار اقتصادی به تحریم بر می گردد و بخشی دیگر به ضعف فرهنگ کاری خودمان است، شعارهایی که مقام معظم رهبری در این سال ها داده اند کلیدهای پیشرفت است، منتهی ما فکر می کنیم که مخاطبان این شعارها فقط مسئولین هستند، مردم خودشان را مخاطب نمی دانند. مثلاً وقتی گفته می شود همت مضاعف کار مضاعف؛ توقع دارند که فقط دولت بیشتر کار کند.

تحریم ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

تحریم ها تا انتخابات ادامه خواهد داشت و تشدید خواهد شد این کار، برای این است که معیشت مردم تحت فشار قرار بگیرد و از طرفی دیگر با تبلیغات این گونه وانمود خواهند کرد که در صورت سازش با آمریکا یا مذاکره و رابطه با آمریکا؛ این تحریم ها برداشته خواهد شد تا مردم برای رهایی از این فشارها، روی به سازش کارها بیاورند. اما رای دادن به سازش کارها، همان و تشدید تحریم ها همان؛ چون تا زمانی که یک دولت، تحت فشار دشمن عقب ننشیند فشار معنا ندارد اما اگر دشمن احساس کند فشاری که می آورد موثر است تازه اول نیاز به ادامه فشار است و تشدید خواهد شد. اما اگر مردم در انتخابات به طور گسترده شرکت کنند و به نیروهای ولایت مدار و غیر مرعوب نسبت به غرب، رای دهند این روند معکوس خواهد شد یعنی تحریم ها شروع به کاهش می کند؛ این روند می توانست در سال 88 شروع شود اما فتنه 88 دشمن را امیدوار کرد و نه تنها باعث نشد که این تحریم ها کاهش پیدا کند بلکه تشدید شد، حتی آن نیروهای مخالف و فتنه گران؛ دشمن را به تشدید تحریم تشویق کردند. اما موثرتر از همه، ضمن این که مردم به طور گسترده شرکت کنند و شرکت هر نفر در انتخابات اعتبار نظام را بالاتر می برد و دشمن ناامیدتر خواهد شد ضمن این که، اگر می خواهیم دشمن دست از تحریم ها بردارد مردم به هیچ وجه صبر نکنند، یک لحظه هم صبر نکنند؛ از همین الآن شروع کنند به بهتر کارکردن، یک ساعت کار مفید را به 8 ساعت کار مفید برسانند، از همین الآن شروع کنند. از خرید کالاهای خارجی یا سفر تفریحی به خارج پرهیز کنند.

حرف آخر؟!

ما سعی کنیم دشمن و دشمنی هایش را بشناسیم، نقاط قوت و ضعف خودمان را بشناسیم. وقتی نقاط ضعف خودمان را شناسایی کردیم اولویت را روی رفع نقاط ضعف بگذاریم و بعد از آن نقاط قوت را تقویت کنیم، در این صورت است که ما می توانیم تهدیدات را دفع کنیم و از فرصت ها استفاده کنیم و حتی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم. حتی این تحریم نفت؛ می تواند به یک فرصت تبدیل شود برای رهایی اقتصادمان از وابستگی به غرب، چیزی که سالهاست مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان کشور آرزو می کنند و محقق نشده است حالا که دشمن تحریم کرده، یک عزم ملی برای مقابله و عدم وابستگی به نفت ایجاد می شود. چون بیش از این که ما به نفت و فروش نفت وابسته باشیم آن ها به خرید نفت نیازمند هستند و اگر ما اقتصادمان را از وابستگی به نفت نجات بدهیم می تواند به جای این که خرید نفت از ما یک اهرم دست آن ها باشد؛ نفروختن نفت به آن ها یک اهرمی در دست ما علیه آن ها باشد.

 

گزارشگر : مهدی جعفری نژادان

۹۱/۰۹/۱۸

نظرات  (۲)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/16416
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
۱۹ آذر ۹۱ ، ۰۰:۰۹ محمدرضاخسروی
رابطه با آمریکا هم خیانت است هم حماقت.
رابطه با آمریکایی که نه امروز و نه هیچ وقت در تاریخ ارتباطش به ایران و ایرانیان احترام نگذاشته و عملی به نفع ایران یا لااقل دو طرف نداشته عین حماقت و خیانت و بزدلی و ترس است.
شاید خائنانی که دم از رابطه میزنند دچار آلزایمر تاریخی شده باشند و کاپیتولاسیون و جنایتها و حقوق یک طرفه آمریکای قبل از انقلاب عزیزمان رو به یاد نمیارند ، اما آیا واقعه حماسی فتح سفارت آمریکا توسط مردم بسیار زخم خورده از این دولت تمام فراماسونری رو هم به یاد ندارند که حضرت امام از اون فتح به انقلاب دوم و بزرگتر یاد کردند.
ویا این حضرات یا مرعوب یا خائن یا ساده لوح فکر میکنند دیگر در این مرز و بوم و شیعه خانه امام زمان (ع) مسلمان و مبارز و وفادار به انقلاب اسلامی نمانده ؟
اگر اینطور می اندیشند به خیال خام خودشان مشکلی نیست رابطه برقرار کنند ! اما چگونه؟ زهی خیال باطل ... سفارت خونشون رو کجا میخوان بسازند که از دسترس مردم مسلمان و امت حزب الله دور باشند؟مگر مخفی بسازند یا با بمب اتمی محافظت کنن ازش. من که شک ندارم اگر قرار بشه بنایی به نام سفارت آمریکا در ایران ساخته بشه هنوز پی اش (فنداسیون) را نکنده مردم ویرانش خواهند کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">