پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۳:۱۷ ق.ظ

۰

این کرسی که اولین کرسی دانشگاه پیام نور بهشهر در قالب  گروه موافق و مخالف و در حضور کارشناس برگزارشد با استقبال خوبی از سوی دانشجویان  روبه رو شد

دکتر قدیری ابیانه در ابتدا توضیحاتی درخصوص نفت، درآمد های عاید ازفروش نفت وبرنامه ریزی های نفتی توضیحاتی ارائه کردند

وی با تاکید به اینکه اگر به شعار سال های  پیش عمل می شد دیگر نیازی به بحث اقتصاد مقاومتی نداشتیم گفت: با وجود تاکید رهبر انقلاب به شعارهای سال های پیش و پیگیری ومطالبه  ایشان از مسئولین و مردم، اگر توسط همه به نکات و راهنمایی های ایشان عمل می شد دیگر نیازی به طرخ مبحث اقتصاد نمی شد. وی گفت با سیاست های درست ومنطقی است که می توان آینده بهتر برای اقتصاد ایران  متصور بود.

وی از صحبت های دانشجویان موافق ومخالف ابراز رضایت کرد و افزود : در کرسی های آزاد اندیشی است که اندیشه ها تبیین می شود و به شبهات پاسخ و تحلیل درست از موضوعات روشن خواهد شد.

کارشناس وزارت امورخارجه به دانشجویان توصیه کرد که باید خودشان ایجاد اشتغال کنند واین جز با همت و تلاش مضاعف آنان امکان پذیر نیست.

وی درباره سوالات دانشجویان در باره کالای چینی گفت: کل دنیا گرفتار کالاهای چینی شده و این فقط مختص کشور ما نیست وما هم راضی به واردات کالای چینی نیستیم.

وی یکی از عمده دلایل واردات کالای چینی را عدم امکان کنترل صحیح مرزهای ایران دانست.

 وی  در مبحث تولید کننده ومنفعت طلبی آن گفت:  اینکه ما بگوییم منفعت شخصی برای تولیدکننده در درجه اول اهمیت نیست حرف غلطی است اما این مصرف کننده است که باید از تولید کننده ها اجناس با کیفیت بخواهدو این نگرش را داشته باشد که  اجناس ایرانی  مصرف کند البته بالاترین کیفیت بین تولیدات داخل.

وی گریزی به فرهنگ عمومی کشورمان زد و افزو:د فرهنگ عمومی مصرف در ایران اوضاع چندان مساعدی ندارد و می باید خانواده های ما نگرش خود را درباره هزینه و مصرف خود باز تعریف کنند.

وی حذف یارانه ها را نیزدر رفع مشکل اقتصادی کشور بی تاثیر ندانست و تاکید کرد اعمال سیاست های درست در این  زمینه می تواند بسیار موثر باشد چرا که قیمت ها واقعی می شود و مصرف کننده ها به سمت ضرورت و نیاز کالا برا ی خرید خود اقدام می کند و نه به صرف مصرف و نگهداری کالایی که نیازی به مصرف آن ندارد.

وی انتقادی به فرهنگ کار در کشور کرد وگفت: با ارتقای فرهنگ کار  است که شما دانشجویان در خود یک وظیفه احساس می کنید که باید بهتر درس بخوانید و ماهرتر شوید و اشتغال زایی کنید.

اگر دانشجویان در رشته تحصیلی  خود نتوانند اشتغال زایی کنند آن وقت است که معادلات اقتصادی به هم می خورد وی با بیان این مطلب افزود: این کم کاری از سوی دانشجویان است ، زمانی که دانشجویان در رشته خود به یک نوآوری و اشتغال برسند آن وقت است که  می توان گفت که به اهدافش رسیده است.

وی در پایان به دانشجویان توصیه کرد که  همیشه خودتان را به عنوان یک راه حل نگاه کنید واز خودتان مطالبه داشته  باشید و فکر کنید که می توانید چالش های پیش روی کشور را هریک  از شما برطرف کنید.

۹۱/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">