پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۴۱ ق.ظ

۰

در زمان خاتمی جرات پخش یک مستند را هم نداشتند.

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۴۱ ق.ظ

در زمان خاتمی جرات پخش یک مستند را هم نداشتیم/ بستر اقتصاد مقاومتی، مردم سالاری دینی و مذهبی است

خبرنامه دانشجویان ایران: پیرو سلسله کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شده در دانشگاه‌های سطح کشور که باید از سوی دانشجویان و مسئولین ذیربط، مهم تلقی شده و پیگیری شود، این بار در  دانشگاه مهرگان محلات محقق شد

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته، کرسی آزاد اندیشی با موضوع (ایران با آمریکا- ایران بدون آمریکا) در دانشگاه مهرگان محلات برگزار شد.

کارشناس برنامه دانشگاه مهرگان که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه برپا شده بود دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه و سفیرسابق ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا بود.

برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و خوانده شدن سرود ملی آغاز شد. سپس مجری برنامه با اعلام موضوع و زمان بندی انجام شده و تذکر قوانین بر پایی کرسی شروع برنامه را اعلام و از کارشناس کرسی دعوت به عمل آورد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای برنامه 2 نفر از دانشجویان به عنوان مخالف رابطه با آمریکا  به نیابت از دیگر دانشجوان و همچنین 2 نفر دیگر از دانشجویان به عنوان موافق رابطه با آمریکا در بالای سن حضور یافتند و هر کدام به مدت 20 دقیقه به سخنرانی در این مورد پرداختند.

در ادامه از میان حضار، افرادی نیز به عنوان مخالف و موافق رابطه با آمریکا در پشت تریبون حضور یافته و به بیان نظرات خود پرداختند.

سپس قدیری، کارشناس برنامه به بیان نظرات خود و تحلیل سخنان 2 طرف پرداخت.

قدیری در مورد تاثیر  رابطه با آمریکا در وضع معیشتی مردم ابراز داشت:  ما در دوره‌ی پهلوی و در زمانی که با آمریکا رابطه داشتیم دارای مناطق محروم زیادی بودیم و بر اساس آمارهای جهانی و آمار‌هایی که خود حکومت شاه اعلام کرده بود، متوسط طول عمر ایرانیان حدود 52 سال بود و این در حالی است که امروز به همت و قدرت مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران این عدد به 72 سال رسیده است.

وی در ادامه افزود: خیال این که رابطه با امریکا وضعیت معیشتی مردم را بهبود می‌بخشد یک خیال واهی است؛ آمریکا براساس اماری که منتشر کرده، دارای 20 میلیون کودک بوده که از گرسنگی رنج می‌برند و همچنین 50 میلیون آمریکایی اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

کارشناس این کرسی در دانشگاه مهرگان با اشاره به وضع اقتصادی امروز آمریکا اضافه کرد: این خیال که در صورت برقراری رابطه با آمریکا، وضع معیشتی مردم ایران بهبود می‌یابد یک خیال پوچ است و اطمینان داشته باشید آمریکا در ارتباط با دیگر کشورها در وهله‌ی نخست به دنبال منافع خود و رفع احتیاجات خود است نه کمک به دیگر ملت ها و کشورها.

قدیری با ابراز اینکه آمریکایی‌ها در ارتباط دیپلماتیک با دیگر کشورها به دنبال اطاعت محض هستند اظهار داشت: این که می‌گویند رضا خان قلدر بود، دروغی بیش نیست و  او برای مردم خود قلدر بود در حالی که در برابر انگلیسی ها و آمریکایی ها متیع بود؛ وقتی به وی گفتند باید از ایران بروی نگفت چرا؟ فقط گفت به کجا بروم؟ همین طور برای محمد رضا شاه که امور اجرایی کشور را با سفیران انگلیس و امریکا هماهنگ می‌کرد و کسب اجازه می‌نمود.

وی در مورد سخنان عده‌ای که می‌گویند وقتی هنوز ما رابطه ای با آمریکا نداریم نباید قصاص قبل از جنایت کنیم گفت: ما اکنون قصاص بعد از جنایت می‌کنیم؛ ما بعد از پیروزی جمهوری اسلامی تا 13 آبان با آمریکا رابطه داشتیم و آنها در ظاهر حرفهای خوبی می‌زدند و از ما حمایت می‌کردند، اما بعد از تسخیر لانه ی جاسوسی و افشا شدن اسناد معلوم شد که آنها به صورت پنهانی در حال توطئه برای باز‌گرداندن شاه به کشور بوده و در حال جاسوسی بر ضد ما به منظور تجزیه کشور بودند و در واقع آنها امتحان خود را در برابر مردم ایران پس داده‌اند.

کارشناس این کرسی آزاد اندیشی درباره‌ی این ادعا که ما در برقراری رابطه با آمریکا قادر خواهیم بود از تکنولوژی آمریکا بهره برده و بدین واسطه، انتقال اطلاعات صورت گیرد گفت: این امر هیچ گاه صورت نمی‌گیرد و بدانید آمریکا و کشور های غربی هیچگاه تکنولوژی پیشرفته خود را در اختیار ما نخواهند گذاشت؛ آخرین سفیر انگلیس در ایران در دوران طاغوت، کتابی از خاطرات خود را در بعد از انقلاب منتشر کرد که در قسمتی از آن در جلسه‌ای که با تجار و سرمایه داران انگلیسی داشت بیان می‌کند که ما باید فقط کالای مصرفی به ایران صادر کنیم و نباید صنعتی به ایران بدهیم و اگر ناچار شدیم فقط صنایع مونتاژ که وسایل یدکی آن از انگلستان وارد شود وایران را از این لحاظ بهترین بازار مصرف در جهان سوم می نامد.

استراتژی استعمار این بوده که ایران نباید تولید ثروت داشته باشد تا برای گذران امور محتاج فروش نفت باشد.

قدیری در ادامه افزود: یکی از دوستان حاضر گفتند که چون آمریکا قدرتمند و یک قطب سیاسی است باید با آن ارتباط داشته باشیم؛ حال اگر ما در زمان امام حسین)ع) بودیم چون یزید قدرتمند آن زمان بود باید با آن رابطه بر قرار می‌کیردیم و دست دوستی میدادیم؟ آیا باید با باطل چون دارای قدرت و زور است ارتباط داشته باشیم؟ تاریخ نشان داده که قدرت باطل پایدار نخواهد بود.

 وی با اشاره به پیشبینی هنری کسینجر که در 10 سال آینده اسرائیل از هم خواهد پاشید و نابود خواهد شد، خاطرنشان کرد: می‌بینیم که بدهکاری دولت آمریکا 16هزار میلیارد دلار است، این یعنی 16برابر 33سال درآمد نفت ایران، این غیر از بدهکاری دولت های ایالتی آمریکا است که نشان دهنده‌ افول قدرت آمریکا، همان قدرت باطل، خصوصا در سال‌های اخیر است.



قدیری در مورد رابطه با آمریکا در ادامه افزود: مگر در منطقه، پاکستان را نداریم که با آمریکا در ارتباط است می‌بینم  آمریکا بدون توجه به حاکمیت پاکستان و بدون اطلاع دادن به سران پاکستان با هواپیما های بدون سر نشین خود به مناطق مختلفی از خاک پاکستان حمله کرده و در بسیاری از مواقع مردم عادی هستند که مورد حمله قرار می‌گیرند و علی رغم مخالفت‌های دولتمردان پاکستان با این امر می‌بینم که این تجاوزها و حملات ادامه دارد؛ آیا این رابطه درستی است؟

این کارشناس ابراز داشت: فیلم‌هایی مثل آرگو که به تازگی به روی پرده‌ها رفته‌اند، بودجه اش از نهاد‌هایی چون پنتاگون تامین می‌شود و در پشت پرده‌ی ساخت این چنین فیلم‌های وحشی، نشان دادن چهره ی ایرانیان است تا در آینده در صورت وقوع جنگ این را القا کند که ما به جنگ وحشیانی  می‌رویم که کشتنشان به نفع نوع بشر است.

وی با اظهار اینکه اگر ما در آینده از خود نرمش نشان دهیم و حاضر به برقرار رابطه با امریکا شویم خاطرنشان کرد: با این کار این پیام را به آمریکا می‌دهیم که ما شکننده هستیم و تازه آنجاست که زیاده خواهی‌ها تشدید خواهد شد.

قدیری افزود: عده‌ای می‌گویند در زمان آقای خاتمی روابط حسنه بود؛ بنده می‌گویم آیا این نرمش‌ها سودی برای ایران داشت؟ خیر در حالی که ما در برابر خواسته‌های آنان نرمش نشان دادیم درخواست‌ها و فشار‌ها بیشتر شد، در زمان آقای خاتمی که ما فیلم ادواردو آنیلی را در ایران ساختیم از سوی دولت نامه‌ای به صدا و سیما نوشتند که نباید این مستند را پخش کنید زیرا ممکن است که باعث ناراحتی ایتالیا بشوید... در آن زمان به بهانه تنش زدایی ما جرات پخش یک مستند را در کشور خود نداشتند!

وی با بیان اینکه این رفتار پیامی جز این نداشت که ما فشار پذیریم و در برابر فشار ها تسلیم خواهیم شد ، اضافه کرد: امریکایی‌ها می‌گویند افزایش تحریم‌ها برای این است که ایران پای میز مذاکره بیاید در حالی که ما در پای میز مذاکره با 5+1 هستیم.

کارشناس این کرسی با اشاره به اینکه این تحریم‌ها هدف دیگری را دنبال می‌کند و آن تسیلم کردن ایرانیان است، خاطرنشان کرد: حرف نهایی ما این است که در روابط بین الملل جایی که مضرات یک رابطه بیشتر از منافع آن است برقراری رابطه به نفع ما نخواهد بود و شرایط و رفتار امروز آمریکا نشان دهنده ی این است که مضرات این رابطه برای ما بیشتر از منافع ان است تا زمانی که آمریکا دست از دخالت در امور ایران و دیگر کشورها بردارد.

گفتنی است در پایان این مراسم، نمایشگاه کتابی برگزار شد که در آن آثاری چند از دکتر قدیری، کارشناس این کرسی آزاد اندیش در دانشگاه مهرگان نیز عرضه شد.

۹۱/۰۹/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">