پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۱ ب.ظ

تاثیر انصراف آقای حداد عادل بر پیروزی روحانی

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۱ ب.ظ
ما همه از انصراف آقای حداد عادل خوشحال شدیم . آن را نشانه اصول گرایی دانستیم و چنین نیز بود.
اما با توجه به اینکه آقای حداد عادل به دلیل نقشش در ادبیات و فرهنگ طرفدارانی در همه طیف ها داشت می توان به این نتیجه رسید که انصراف او موجب شده عده ای از کسانی که رای شان حداد بود، هرچند محدود، به روحانی که فقط با تفاوت 261250 رای رئیس جمهور شد رای دهند.
اگر حداد انصراف نمیداد چه بسا انتخابات به دور دوم می کشید و در آن صورت احتمال پیروزی قالیباف بر روحانی به شدن افزایش می یافت.
اینجا ذکر این آیه قرآن خالی از لطف نیست:

وَعَسَىٰ أَن تَکْرَ‌هُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ‌ لَّکُمْ  وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ‌ لَّکُمْ  وَاللَّـهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿بقره، ٢١٦

چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شرِّ شما در آن است. و خدا می‌داند، و شما نمی‌دانید.

۹۲/۰۳/۲۶

نظرات  (۱۳)

نمیدونم شما به اصطلاح اصولگرایان چرا فقط بلدید با تحقیر دیگران خودتون رو بزرگ کنید؟ آقای دکتر! قانون گفته که کسی رئیس جمهور میشود که پنجاه درصد آرا به "اضافه یک رای" بیاره! با این حساب چرا شما فقط میخواهید اون مقدار رای بیشتر از 50درصد روحانی رو چماق کنید؟ یک سوال: اگه جناب دکتر جلیلی با این رای میومد بالا، بازم اینطور حرف میزدید یا اینکه میگفتید علیرغم تلاشهای مذبوحانه دستگاه زر و زور و تزویر، اصولگرایان و گفتمان انقلاب پیروز شد!!!
ضمنا خودتون هم می دونید اگه به دور دوم کشیده میشد باز پیروزی از آن روحانی بود. چون اگه همین حالا مجموع آرای، اصولگراها و حتی آقای غرضی را جمع کنید باز هم از آرای روحانی کمتره و اگر به دور دوم کشیده میشد قطعا تمام آرای رضایی و ولایتی و غرضی در سبد اصولگرایان نبود!!!
آقای دکتر! خودتان هم می دانید که اصولگرایان در این هشت سال به واسطه خودرایی و تکبرشان خیلی خسارات وارد کرده اند همانندانتخابات مجلس که هر چه آقای مهدوی کنی از جضرات اصولگرا خواست تا یک لیست برای مجلس بدهند حضرات کاسه شان داغتر از آش بود!!!

پاسخ:
ذکر این آمار برای این است که تفاوت اصولگرا و اصلاح طلب روشن شود. اصولگرایان بر اسلامیت نظام بیشتر تاکید می کنند اما پیروزی رقیبشان با درصد کمی تفاوت را می پذیرند و به جمهوریت نظم پایبندند. اصلاح طلبان بر جمهوریت نظام تاکید بیشتری دارند ولی نه به اسلامین نظام و نه جمهوریت آن اهمیت می دهند. هر چیزی را فقط وقتی قبول دارند که خودشان رای بیاورند. هدف قدرت است.
اتفاقاً حداد یه زرنگی بخرج داد اونم این بود که نذاشت اونا رودست بزنن و دقیقه نود کنار بکشن اما این اصولگرایان خودخواه متوجه نشدن. اون چیزی که باعث سقوط انسان میشه خودرایی و تکبره.
پاسخ:
حداد اصولگرایانه عمل کرد. هم در نامزد شدن و هم در مباحث و هم در کنار کشیدن. ولی با توجه به آراء فکر می کنم اگر کنار نمی کشیدند روحانی در دور اول رئیس جمهور نمی شد. البته نقدی بهایشان نیست. من هم همان زمان مثل ایشان فکر می کردم.
در 84 احمدی نژاد نتونست به این اقتداری رای بیاره!به دور دوم رفت!
در 88 هم با تقلب رئیس جمهور شد همه میدونند باید به دور دوم می رفت!
پاسخ:
خودتان هم می دانید که حرف غیر منتقی می زنید. مرغ یک پا داره مثل طالبان.
بی خیال بابا!
این تحلیلای آبدوقی... آبدوغی... رو از کجا میارین؟؟؟

اولا اصول گرا ها برنامه نداشتند کسانی که اءتلاف میکنند  نباید علیه هم حرف بزنند 

بهترین کار این بود  آقای قالیباف یا آقای ولایتی یکی میماند 

جناب جلیلی هم به نفع او کنار میرفت 

من خودم با این که اصول گرا هستم این لو لو جلیل را شنیده بودم 

تو کل فامیل هم گفتم اگر شده به روحانی رای بدهید ولی به جلیلی نه

حوصله تو سر کله زدن روسای سه قوه را نداریم دیگه

روحانی به نفع است

آقای قالیباف کاری پیش نمی برد 

مردم خوشحالند 

چرا یک سری ها حاضر نیستن خوشحالی مردم را ببینند 

شاه هم رفت امام آمد مردم خوشحال شدند 

برای کسی مثل دکتر قدیری که فکر میکند دور دوم اگر کشیده میشد تغییری  حاصل میشد 

اگر به دور دوم که هیچ سه بار دیگه هم رای میگرفتند روحانی ریسس جمهور بوود

اگر قرار بود روحانی ریس جمهور نشه باید صدا سیما مناظره ها را حذف می کرد 

بعد از مناظره ها شیب رشد عارف و روحانی و سقوط ولایتی و قالیباف  کاملا آشکار بود 

اون چیزی که در 88 اتفاق افتاد میر حسین بلد نبود در مناظره حرف بزند 

و جلیلی هر چه قدر هم خوب باشد فهمیدم بلد نیست خوب حرف بزند 

اولین گفتگوی خبری روحانی که بود کلی از دوستان زنگ میزدند ما می خواستیم رای ندهیم ولی تصمیم گرفتیم به روحانی رای دهیم 

روحانی خوب حرف زد 

این تجربه را از 88 داشتند 

کاش اصول گرا ها هم تجربه 92 کسب کنند 





شاید گروهی از طرفداران حداد عادل به سمت روحانی گرایش پیدا کرده باشند ولی اثر حضور جلیلی به خصوص با توجه به حاکمیت فعلی شخصی مانند احمدی نژاد، در پیروزی روحانی بسیار پررنگ تر است. در صورت عدم حضور جلیلی آرای او قطعا وارد سبد رای روحانی نمی شد. از طرف دیگر افرادی که گرایشات حزبی نداشتند اما از روی کار آمدن فردی نزدیک به احمدی نژاد می ترسیدند و دنبال تغییر بودند نه ادامه وضع موجود، به سمت رقیب گرایش پیدا کردند. تعداد این افراد کم نبود. سال 88 با مشارکت بیشتر از امسال و به صحنه آمدن بسیاری از آرای خاموش اصلاحات، موسوی و کروبی مجموعا حدود13-14 میلیون رأی آوردند در حالیکه امسال با مشارکت کمتر مردم نسبت به سال 88، روحانی 18 میلیون رأی آورد. با توجه به اینکه در نظرسنجی ها پیش بینی میشد انتخابات به دور دوم کشیده شود و رقابت نفر دوم میان جلیلی و روحانی و رضایی باشد طبیعی بود که این افراد بیشتر به سمت روحانی بروند چرا که او پشتوانه اصلاحات و هاشمی را داشت.

بنابراین می بینید که تندروی و خودمحوری افرای که خود را حق مطلق می دانند و حاضر به قبول اشتباهاتشان نیستد چگونه اعتماد مردم را تخریب می کند و ما را به گذشته ای بر می گرداند که تجربه تلخی در تسلیم استکبار شدن برایمان به جا گذاشته بود. آقای جلیلی انسان بسیار محترم و ولایت مداری است، قبول. ولی آیا کسی که خود را سمبل مقاومت و اسلام ناب میداند و بدون هیچ تجربه کار اجرایی و یا برنامه قوی کارشناسی شده در اواخر وقت ثبت نام احساس تکلیف میکند؛ قادر به حل این همه مشکلات حاصل از ندانم کاری افرادی هست که هم اکنون عده ای از آنها را به عنوان حامی و کارشناس در اطراف خود دارد؟ هر چقدر هم بگوید من نماینده دولت و ادامه احمدی نژاد نیستم باز هم مردم می بینند که طرفداران دو آتشه احمدی نژاد  که چهار سال پیش او را اصلح معرفی می کردند اکنون اطراف جلیلی جمع شده اند.

حتی آقای ولایتی هم با وجودیکه شما قبولش دارید سیاست های خارجی جلیلی که شما او را اصلح معرفی کردید قبول ندارد و آن را تندروی می داند. اصلاح طلبان از گذشته درس گرفتند و فهمیدند با پرهیز از تندروی و اتحاد روی یک نامزد میانه روی متمایل به اصلاحات و با حمایت هاشمی می توانند به پیروزی امیدوار باشند و نهایتاً با رأی لب مرزی در دور اول پیروز شدند. اما اصول گرایان چه؟ آنها نفهمیدند شعار مقاومت از طرف کسانی که حقوق های میلیونی دولتی دریافت می کنند برای جذب مردمی که در این سالها زیر فشار اقتصادی درحال له شدن هستند و نشان دادن  فریاد و دردشان به سیاه نمایی تعبیر می شود تأثیری ندارد. حضرت علی (ع) مانند فقیر ترین مردم زندگی می کرد. رئیس جمهوری که در یک منطقه بالای شهر در خانه شخصی با حقوق هیئت علمی زندگی می کند که وقتی از تورم نزد او گله می کنند آن را دروغ و تخریب بخواند و به تمسخر بگوید بروید از محله ما خرید کنید چگونه می تواند ادعای ساده زیستی کند. ساده زیستی یک ژست سیاسی نیست. لزوم ساده زیستی حاکمان اسلامی برای درک موقعیت و مشکلات فقرا است. عاقبت این رفتار این است که امروز عده ای می گویند رئیس جمهور ساده زیست نمی خواهیم. اشرافی زندگی کند اما درست کشور را اداره کند. نه اینکه پز ساده زیستی بدهد اما سیاست هایش باعث شود ثروتمندان و صاحبان قدرت روز به روز پولدارتر شوند و عده ای با استفاده از رانت اطلاعاتی و عدم ثبات در کشور به ملیاردر های یک شبه تبدیل شوند درحالیکه مردم عادی جامعه روز به روز فقیر تر می شوند و هر روز بگویند دریغ از دیروز. استقلال و عزت یک کشور فقط در مقاومت هسته ای نیست. شما که نظریه پرداز اقتصادی هستید حتما بهتر می دانید سقوط پول ملی چه بلایی سر استقلال و عزت کشور می آورد.

مشکلات اقتصادی امروز، تورم، بیکاری جوانان، صدمه دیدن تولید، بی ثباتی مدیریتی که امسال همه کاندیدها بر روی آنها مانور میدادند را چهار سال پیش آقای رضایی پیش بینی کرده بود. او قطعا میدانست با جو موجود رأی نمی آورد اما آبرویش را خرج کرد تا به این افراد هشدار دهد روششان را اصلاح کنند نه اینکه خود را در همه مسائل متخصص بدانند. او تنها کاندیدی بود که در سال 88 اخلاق و قانون را رعایت کرد با این حال آمدند او را وصل به میر حسین و کروبی کردند و گفتند اینها سه نماینده زر و زور و تزویر بودند . 8 سال فرماندهی او را در جنگ تعبیر به 4 روز جنگ می کنند. او هم قطعا از خیلی ها خیلی چیزها می داند اما منش و اخلاقش اجازه نمی دهد مانند امثال احمدی نژاد بگم بگم راه بیندازد و مصلحت نظام و آرامش کشور را فدای منافع شخصی و تحریک احساسات مردم برای ماهیگیری از آب گل آلود کند. او در این انتخابات هم از کاندیدای اصلح شما (که شخصیت پیشکسوت و با سابقه ای مانند دکتر ولایتی را به تمسخر گرفت و طوری نشان میداد که همه نادان و دروغگو هستند و فقط خودش می فهمد در سیاست خارجی چه خبر است) با اخلاق تر بود.  همین کسانی که امروز جلیلی را اصلح میدانند چهار سال پیش احمدی نژاد را (با وجود واضح بودن رفتارهای غلطش) اصلح و نماینده نظام و رهبر معرفی کردند اما وقتی نقاب از چهره برداشت نه تنها حاضر نشدند به اشتباهشان اعتراف کنند و از مردم عذر بخواهند بلکه سایرین را به بی بصیرتی متهم کردند و ادعا کردند او قبلا منحرف نبوده الان هم نیست فقط آدم بده مشایی است. کسانی که چهار سال پیش چشمشان را بروی انحرافات و قانون شکنی های احمدی نژاد بستند، ماجرای هاله نور را انکار کردند و دروغ خواندند، ماجرای دوستی با مردم اسرائیل را نادیده گرفتند، بی اخلاقی و جنجال آفرینی او در مناظرات و هیزم در آتش فتنه ریختن را حق او در دفاع از خود دانستند در حالی که گوششان را بر انتقادات آقا از او بستند و فقط نظرات مثبت رهبری را در مورد او شنیدند، امروز محصول رفتارشان را درو می کنند که البته اگر خطری وجود داشته باشد متوجه همه ملت خواهد بود همانطور که دود رفتارهای غیر منطقی و سوء مدیریت احمدی نژاد و تیمش در چشم همه رفت.

نتیجه دوران خفقان و سرکوب انتقادات دوره هاشمی شد خاتمی با شعار آزادی و مردم سالاری، نتیجه بی بند و باری و فساد اقتصادی و تسلیم استکبار شدن در دوره ی خاتمی شد احمدی نژاد با شعار ساده زیستی و مبارزه با مفاسد؛ و اکنون نتیجه تندروی و بی ثباتی و قانون گریزی و بی لیاقتی در اداره اقتصادی کشور و فشارهای تحریم روی مردم همین شده که می بینید. احمدی نژاد کارهای مثبت زیادی انجام داد اما عملکرد او مشکلات بزرگی هم درست کرد که نتیجه آن نارضایتی مردم و سخت شدن زندگی آنها بود. در چنین حالتی مردم به دنبال تغییر می روند. ای کاش اصول گرایان به جای آنهمه احساس تکلیف فرق بین اهم و مهم را بهتر تشخیص می دادند که اکنون امثال آقای یامین پور نیاید بگوید شماتت حزبالهیها خیانت است و هر که شماتت کند ابله است.

پاسخ:

با سلام.

تحلیل استواری بود. البته اگر منظورتان از منزل رئیس جمهور در شمال شهر آقای احمدی نزاد است، منزلش در شمال نیست بلکه در شرق تهران است.

قبول دارم که خیلی ها از ترس احمدی نژاد به جلیلی رای ندادند بویژه که وی دیر مواضعش را در مورد آنها اعلام کرد.

ماجرای هاله نور صحت دارد. یعنی هاله نور بوده. این هاله نور توسط سازمان ملل طراحی شده تا تصویر سخنران از همه زوایا بدون سایه قابل ضبط تلویزیونی باشد. شامل شیمون پرز و نتانیاهو هم می شده!!

عجب تحلیل آبکی فرمودید استاد
به نظرتان عامل اصلی شکست ما حضور آقای جلیلی در انتخابات و مایه گذاشتن از شعارهای انقلاب نبود؟ یا اصرار آقای ولایتی برای ماندن در صحنه تا آخر؟
ما به کمک همین تحلیلهای شماها و تکلیفهای پایداریهای ناپایدار بازی برده رو باختیم. ایکاش میتونستید به اشتباه خودتون اعتراف کنید...
دلم از مظلومیت قالیباف میسوزه که رسایی و آقاتهرانی و ... خودشونو اصولگرا میدونن ولی قالی رو رد میکنن.. آقای دکتر شما با عدم تحلیل درست زمان و شرایط راضی شدید روحانی رییس بشه ولی قالی نشه..
پاسخ:

درس های انتخابات 92

مطلب فوق تحلیل بنده در مورد چرایی پیروزی روحانی است. بخوانید و بعد نظرتان را بفرستید. تشکر
کشور را بین دو اصلاح طلب و اصول گرا تقسیم کردند هیچ کدام به دنبال منافع ملت نیستند.اگر فلانی کنار می رفت فلان رای می آورد فلانی به دور دوم می رفت و فلانی رای نمی آورد.حالا که آقای روحانی رای آورد باید همه چه اصولگرا و چه اصلاح طلب از او تمکین کنند او ریس جمهور منتخب مردم است.گذشته ها دیگه گذشته .خیلی کارها می شد کرد و نکردید !
پاسخ:
هر جا رئیس جمهور در راستای منافع ملت عمل کند باید از او حمایت کنیم ولی در موضع شهروند، تمکین از اشتباهات رئیس جمهور هرگز. 
این تحلیل شما بسیار خنده دار هست اگر حداد انصراف نمی داد همانند غرضی با کمترین رای در رده آخر قرار می گرفت ایشان در تمامی نظر سنجی ها در رده آخر بود خودشون هم به این نتیجه رسید که رای ندارد انصراف داد اون وقت شما عنوان می کنید انصراف ایشان به  روحانی شد برایتان متاسفم 
پاسخ:
نگفتم رای می آورد. نگفتم نیتش نفع روحانی بود. گفتم که اصولگرایی خود را ثابت کرد. گفتم که خدمت کرد. ولی معتقدم که اگر می ماند قطعا جند میلیونی رای می آورد ولی بیش از 270 هزار نفر از طرفدرانش احتمالا به روحانی رای دادند و همین مقدار رای برای ورود روحانی کافی بود. البته نه بنده و نه آقای حداد و نه خود آقای روحانی و نه دیگران چنین اقبالی را به سوی او پیش بینی نمی کردند. اگر او گرچه رای نمی آورد ولی احتمالا زیاد روحانی از مرز 50 درصد عبور نمی کرد و کار می کشید به دور دوم. آ«جا می شد همه متحد شوند.
به کجای این تحلیل ایراد دارید. البته بنده قبلا نظرم این بود انصراف دهد بهتر است. حتی دیگران ولی قبل از انتخابات با مشاهده نظر سنجی ها نظرم تغییر کرد وآن رادر سایتم هم نوشتم.
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۳۵ حمیدرضا کبیری رهنی

سلام مجدد آقای دکتر

من کماکان منتظر جوابتون هستم؟

 

پاسخ:
وقت بکنم. چشم. لطفا سوال را مجددا ارسال دارید.
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۷ حسین از کاشان
آقای دکتر شک نکنید پیرو حمایت شما از یکی از اصولگرایان و سخنرانی های متعدد شما در سالهای اخیر بعنوان یک اصولگرای حقیقی ، وبسایت شما تا مدتها یکی از پربازدیدترین وبسایتهای شخصی-سیاسی خواهد بود.لطفاً از این فرصت استفاده کنید و باعث دلگرمی ما شوید
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۳ حمیدرضا کبیری رهنی
سلام.آقای دکتر امکان حضور شما در نشست سیاسی در نطنز هست تا شرایط رو فراهم کنیم؟اگر هست پاسختان و شرایطان  را همینجا اعلام بفرمایید.ممنون.(اگر خاطرتان باشد قبلا شما را در خانه یکی از دوستان در نطنز ملاقات کردم)
پاسخ:
سلام. دعوت کنید با کمال میل می پذیرم. شرایطم را اینجا بخوانید.
چرا باید آنها که رایشان حداد بود به روحانی رای بدهند؟!!!
قبلاً هم هشدار داده بودم انتخابات ریاست جمهوری دقیقاً مثل انتخابات مجلس در کاشان می شود و بدلیل آنکه حضرات حاضر نمی شوند از خودرایی و خودشیفتگی دست بردارند کسی که فرکش را هم نمی کنید آنهم با اختلافی کم رای می آورد و دیگر افسوس فایده ای ندارد.
واقعاً که لقب تمامیت خواه برای اصولگرایان شایسته است.
پاسخ:
نگفتم که همه کسانی که طرفدار حداد بودند به روحانی رای می دادند. بلکه قطعا اکثریت جذب اصولگراها می شدند. ولی خداد شخصیتی است که حتی تعدادی از غیر اصولگراها هم به او گرایش داشتند. شخصیت حداد جذب کننده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">