پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۰۸ ق.ظ

۷

قدیری ابیانه در مناظره با زیباکلام: مگر در آمریکا تبعیض نیست؟ مگر فقر و اختلاف طبقاتی نیست؟ اما ندیدیم در آمریکا تظاهراتی کنند به ضرر آمریکا و به نفع ما تمام شود. اما متاسفانه در ایران بعضی ها این کار را می کنند. لذا من میگویم باید ابتدا هیات مذاکره کننده را تقویت کنیم. با تقویت اقتصاد کشورمان و به نمایش گذاشتن یکپارچگی کشورمان هیات مذاکره کننده تقویت می شود.


به گزارش پویش، قدیری ابیانه در مناظره ای با صادق زیباکلام که با عنوان «لوزان بدون سانسور» عصر شنبه در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار شد ادعا کرد راهپیمایی های اخیر معلمان به نفع دشمن است. وی گفت: رابطه هیات دیپلماتیک با وضعیت داخلی کشور مثل رابطه ی سوزن چرخ با چرخ خیاطی است. اما درست در اوج مذاکرات هسته ای و در دوماهی که باید زورآزمایی کنیم، عده ای تجمع می کنند که حقوق ما را زیاد کنید! اصلا انگار نه انگار که کشور در تحریم است و دولت مشکل مالی دارد. این افراد کاری به این کار ها ندارند! من اینجا دیدم شعاری دست آقایان است که مشکل ما فقر نیست، فرق است.

وی ادامه داد: این مسائل را ما باید طوری مطرح کنیم که دشمن از آن سو استفاده نکند. الان سازمان سی آی ای، موساد و اینتلیجس سرویس گفتند باید تلاش کنیم در ایران موج حرکت های اجتماعی علیه نظام ایجاد کنیم. یکی از راه های ایجاد این موج طرح این خواسته هاست، کاری به حق یا ناحق بودنش ندارم؛ توقعات روزافزون! منتهی تلاش می کنند این توقعات را منطقی جلوه دهند، مغفول جلوه دهند.
من دیدم معلمان حقوقشان را با معلمان سایر کشورها مثل ایتالیا و نروژ و آلمان مقایسه کرده اند. اما نمی گویند کل بودجه ی کشور ما مثلا از بودجه ی آموزش و پرورش آلمان کمتر است، چرا حقوق معلم ایرانی را با معلم آلمانی مقایسه می کنید؟ مگر در آمریکا تبعیض نیست؟ مگر فقر و اختلاف طبقاتی نیست؟ اما ندیدیم در آمریکا تظاهراتی کنند به ضرر آمریکا و به نفع ما تمام شود. اما متاسفانه در ایران بعضی ها این کار را می کنند. لذا من میگویم باید ابتدا هیات مذاکره کننده را تقویت کنیم. با تقویت اقتصاد کشورمان و به نمایش گذاشتن یکپارچگی کشورمان هیات مذاکره کننده تقویت می شود. باید حمایت ملت از تیم مذاکره کننده را به نمایش بگذاریم. یک بیانیه صادر شده و اینجا یک عده جشن گرفتند! جشن گرفتن یعنی ما راضی هستیم. با جشن گرفتن جای چانه زنی باقی نمی گذارند.
عده ای میخواهند از مذاکرات استفاده جناحی کنند. حاضرند به هر قیمتی به توافق برسیم اما آن ها استفاده جناحیشان را کنند. خدا کند در ذهن مداکره کنندگان ما مسائل جناحی و انتخاباتی نباشد.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفته است اصل این است که ما با آمریکا به تعامل برسیم. مسائل هسته ای فرع است. این یعنی هر نتیجه ای و توافقی بهتر از عدم توافق است. علاوه بر عده ای که جشن گرفتند متاسفانه عده ای از مسئولان هم طی صدور اطلاعیه بیانیه را تبریک گفتند. ما دوماه سرنوشت ساز در پیش داریم. این دو ماه باید نمایش اقتدار و انسجام و از خود گذشتگی باشد.

قدیری ابیانه اضافه کرد: من گفتم معلمان می خواهند تجمع کنند، بروند تجمع کنند. اما بگویند ای دولت! ما حاضریم از بخشی از حقوقی هم که می‌گیریم بگذریم اما شما از حقوق هسته ای پایین نیایید! اقشار مختلف ما باید نشان دهند به جهان که ما مشکلات را تحمل می کنیم اما حاضر نیستیم در دنیا شهروند دست دوم محسوب شویم.

دکتر صادق زیباکلام در پاسخ گفت: فکر نمی کنم آمریکایی ها به این ساده لوحی که آقای قدیری ابیانه تصویرشان کردند باشند. که بگویند خانم شرمن! ظاهرا پریشب عده ای از معلمان جلوی مجلس تجمع کرده بودند که حقوق ما را اضافه کنید. بنابراین نارضایتی خیلی زیاد است، شما عقب نشینی نکنید و به ظریف امتیاز ندهید چون معلمان ایران معترض هستند.

زیباکلام اضافه کرد: علاوه بر این ها اگر معلمان حالا درخواست اضافه شدن حقوق نداشته باشند، نمی شود بگوییم حالا اعتراض نکنید تا به توافق برسیم. بنابراین اگر از این پیچ هم عبور کنیم مسئله یمن هم وجود دارد و درست نیست معلمان در شرایط فعلی اعتراض کنند. مسئله یمن هم که تمام شود، با شرایط فعلی لبنان شما نباید اعتراض کنید. قبلا هم مسائل دیگری بود، جنگ بود، تحریم بود، سازندگی بود بنابر این فکر میکنم که معلمین باید تا حضور امام زمان صبرکنند! البته حتی آن موقع هم نمی توانند اعتراض کنند، چون موقع ظهور است و نباید چیزی بگویند! خواسته های صنفی در چارچوب قانون توسط اقشار مختلف باید مطرح شود. هم چنانکه در آمریکا هم چنین است.
۹۴/۰۲/۰۸

نظرات  (۷)

۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۱ معلمی از اردبیل
سلام
جناب آقای قدیری
در نظر داشتم در اینجا مواردی را به عرض برسانم صلاح دیدم جهت یادآوری ابتدا به روایت حضرت محمد صلوات الله علیه و آله اشاره نمایم که فرمودند: « هر کس معاش ندارد معاد ندارد»
باور بفرمایید معلمان (حداقل  خودم و آنهایی که من می شناسم) معاش ندارند!
در ثانی تجمعات صنفی چه ربطی به مذاکرات هسته ای دارد؟ گیرم سالها مذاکرات طول بکشد قرار است سالها معلمان ما زجر بکشند؟ و هر روز بمیرند و زنده شود؟
سوماً  معلمان مدافع انقلاب و نظامند نباید از آنها انتظار داشت چوب ندانم کاری مدیرات بالا و میانی را بخورندو همچنین نباید به بهانه های واهی حاصل از توهم و خیال آنها را از تجمع صنفی و گرفتن حقشان بر حذر داشت. این بر خلاف آموزه های دینی و قرآنی ماست.
چهارم ما در این انقلاب بدنبال این نبودیم که عده ای شکم شان از حرام پر شود و خون مردم را بمکند و بر دارایی ها و ثروت های خود و اطرافیانشان بیفزایند در نتیجه عده ای بدبخت بیچاره جور آنها را بکشند و روز به روز فقیر شوند و هر روز این فاصله بیشتر شود. این هم بر خلاف آرمان امام و شهدا ست و ما نمی پذیریم.
...
بخاطربیاورید عبارات شیرینی مثل «عدالت اجتماعی»  و «رفع تبعیض» و « مبارزه با ثروت اندوزی» و « رسیدگی به ثروت های بادآورده» و کلمات و عبارات شیرینی که مغفول مانده است و ...
پاسخ:
منظورتان این است که کعلمان ما به خاطر مشکل در معاش دین خود را از دست داده اند و معاد ندارند؟ آنها را دست کم گرفته اید.
گفته اید "گیرم سالها مذاکرات طول بکشد قرار است سالها معلمان ما زجر بکشند؟ و هر روز بمیرند و زنده شود؟"
اگر سالها مذاکرات طول بکشد یعنی اگر تحریم سالها طول بکشد. بله باید در مقابل شدیدترین جنگ اقتصادی تاریخ مقاومت کنیم.
نمی شود گفت که حالا که دشمن خباثت به خرج می دهد پس ما به روی خودمان شمشیر می کشیم. هر چند به نفع دشمن تمام شود.
قبول دارم که "در این انقلاب بدنبال این نبودیم که عده ای شکم شان از حرام پر شود و خون مردم را بمکند و بر دارایی ها و ثروت های خود و اطرافیانشان بیفزایند در نتیجه عده ای بدبخت بیچاره جور آنها را بکشند و روز به روز فقیر شوند و هر روز این فاصله بیشتر شود. این هم بر خلاف آرمان امام و شهدا ست" ولی شما چه جیزی را نی پذیرید؟!
آیا باید ناملایمات و کجی ها را اصلاح کرد و یا اصل عزت و عظمت کشور و سرنوشت ملت را دچار خدشه کرد و در زمین دشمن بازی نمود.
آقا جان انقلابی چقدر از حقوقتو واسه هسته ای کنار گذاشتی؟
چناب ابیانه می شود بفرمایید معماری چه ربطی به مدیریت استراتژیک دارد؟راستی دکترای خودتان را از کدام دانشگاه گرفته اید؟
پاسخ:
مدیریت استراتژیک به همه رشته ها ربط دارد.
مدرکم را از تنها دانشگاهی که این رشته را تدریس می کند یعنی دانشگاه عالی دفاع ملی گرفتم.
ممکن است بفرمایید شما مدرک تحصیلیتان چیست؟
آقای قدیری ابیانه هر حرکتی را شل کننده پایه های نظام ندانند. نمی شود که به این حکم که دشمن ممکن است چه فکری کند. عده ای را در فقر نگهداریم، به ویژه کسانی که قرار است نسل های متفکر و مومن تربیت کند. 
پاسخ:
از هر حرکتی که موجب تجری دشمن و امیدواری وی بر تشدید تحریم ها و فشارها می شود باید اجتناب کرد. آنهم در این دو ماهی که در اوج مذاکرات هستیم.
در این دو ماه نیاز به نمایش انسجام ملی هستیم. 
آقای ابیانه تنهایی فکر کردید و به این نتیجه رسیدید حقوق ما معلم ها زیاد است. جهت اطلاع شما عرض میکنم با توجه به سطح تورمی که ما داریم حقوق معلمان اینقدر پایین هست که معلمان ناچارند در شیفت های دیگر کار کنند و موجب می شود معلم خسته در کلاس حاضر شود و کار را به درستی انجام ندهد. متاسفانه این مسئله در مدارس پسرانه نمود واضحی دارد. شما اگر دقت کنید شغل تعلیم و تربیت با بقیه ی شغل ها فرق می کند معلم باید فرصت های آزاد برای استراحت، مطالعه و تحقیق داشته باشد.
پاسخ:
سلام.
من از سطح عمومی حقوق ها در ایران راضی نیستم. دلم می خواهد رفاه مردم ایران و از جمله برای معلمان از هر کشوری در جهان بیشتر باشد اما این موضوع به افزایش تولید سرانه در کشور بستگی دارد.
پدری را در نظر بگیرید که بیشترین خیر را برای فرزندان خود می خواهد اما امکانش را ندارد چون درآمدش کفایت نمی کند.
این موضوع در مورد کشور ما نیز صدق می کند.
باید همه مردم ایران بیشتر کار کنند و قناعت بیشتری داشته باشند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و به دنبال آن سطح عمومی حقوق ها افزایش یابد.
الته باید با تبعیض و سوء استفاده هم مقابله کرد. مقابله جدی. اما باید مقابله ما به زیان کشور و به نفع دشمن تمام نشود. 
در مورد سطح عمومی حقوق ها و نحوه افزایش آن و مقایسه با سایر کشورها توجه شما را به متن زیر جلب می نمایم:
این جناب زیباکلام هرهری مذهب است مگر می شود آدم مسلمان اعتقادات مکحم دینی وتعهد داشته باشد واین یاوه ها را بهم ببفافد ایکاش باندازه نتانیاهو باسلام اعتقادداشت
اقای ابیانه شما چرا از حقوقتان نمی گذرید؟ سی سال معلمان از حقوقشان گذشتند یکبار هم شما و امثال شما بگذرید
پاسخ:
من در این برهه از زمان تجمع برای افزایش حقوق راه نمی اندازم. حقوق معلمان از متوسط حقوق کارکنان بیشتر است.
یک ضرب و تقسیم در بودجه چنین امری را مسجل می سازد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">