پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ق.ظ

۰

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ سنندج – کارشناس مدیریت استراتژیک گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته مردم ما جزو تنبل ترین مردم جهان هستند و به همین دلیل همه چیز را تنها از دولت می خواهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری‌ ابیانه شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان که با موضوع حقوق و تکالیف اقوام و مذاهب، با تمرکز بر قوم کرد و اهل سنت برگزارشد، گفت: هر ایرانی با هر قوم، ملیت و مذهبی در بیت المال و پول نفت سهم دارد و اکنون این سوال وجود دارد که قومیتی مانند کرد ها به حق خود رسیده اند یا نه؟

وی عنوان کرد: بیشترین درآمد کشور ایران از نفت است و رقم آن آنقدر بزرگ و نجومی است که تصور نمی گنجد اما با این وجود مشکلات معیشتی زندگی مردم رفع نشده است.

وی افزود: در سال ۹۱ درآمد نفتی ایران ۶۱ هزار میلیارد تومان بود که اگر به طور مساوی میان مردم تقسیم شود، ۶۷ هزار تومان در ماه به هر نفر خواهد رسید و این در حالی است که یک دانشجو در سال حداقل سه تا چهار میلیون تومان خرج برای دولت دارد و شما اظهار می کنید که درآمد حاصل از نفت برای مردم خرج نمی شود.

قدیری ابیانه با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد در کشورمان، گفت: تا زمانی که در کشور ما ارز دو نرخی وجود داشته باشد رانت در کشور وجود خواهد شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه در نقد دولت ها باید واقع گرا بود، اظهار کرد: بنده با دولت آقای روحانی مخالف بوده و هستم اما باید واقع بینانه به مسئله نگریست و توقعات از دولت ها را با واقعیت ها سنجید و نه با تصورات غلط.

وی گفت: اکنون ۹۸ درصد بودجه کشور برای امور جاری بخصوص حقوق کارمندان خرج می شود و دولت ناچار به گرفتن قرض از بانک ها شده است.

قدیری ابیانه گفت: در لایحه بودجه که دولت به مجلس ارائه کرد، درآمدهای آن در سال آینده به ازای هر نفر ماهیانه ۲۵۷ هزار تومان آمده است اما هزینه‌های آن به ازای هر ایرانی ماهیانه ۲۸۷ هزار تومان است، یعنی هزینه دولت به ازای هر نفر ماهیانه ۳۰ هزار تومان کمتر از درآمد آن است و این کسری بودجه را موجب می‌شود.

وی افزود:‌ براساس وعده‌ دولت آقای روحانی، سالانه باید ۹۵۵ هزار شغل ایجاد شود و این نیاز به سرمایه‌گذاری معادل 770 هزار میلیارد تومان یعنی معادل هفت سال درآمد سال آینده کشور که معادل  و نیم ۳۸ میلیون تومان به ازای هر خانواده 4 نفری است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک عنوان کرد:‌ طبق آمار های گرفته شده ایرانیان جزو تنبل ترین ها در دنیا هستند و این درحالی اتفاق افتاده است که مردم تصور می کنند که دولت باید تمام هزینه ها مردم را تقبل کند اما در تمام کشور های پیشرفته جهان مردم هزینه های دولت را تأمین می کند.

وی اشاره ای به مقایسه میزان کار مفید در کشور های پیشرفته دنیا با ایران کرد و گفت: در کشور های مانند  ژاپن و کره جنوبی به ترتیب ۸ و ۹ و نیم ساعات کار مفید روزانه انجام می دهند و این در حالی است که میانگین کار مفید در ادارت دولتی ایران تنها ۲2 دقیقه در روز است.

قدیری ابیانه افزود: در آمریکا هفت و در انگلیس هشت روز در سال تعطیلی رسمی دارند اما در ایران ۲۷ روز تعطیلی وجود دارد و قطعاً اگر آقای روحانی برای رفع مشکلات به خصوص اقتصادی به حق موضوع کاهش روز های تعطیل رسمی را در زمان انتخابات مطرح می کرد هیچگاه رای نمی آورد.

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: بدون شک جلب مشارکت و همراهی مردم در تمامی حوزه ها یکی از نیازهای لازم و ضروری برای ساختن جامعه است و به همین دلیل این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

در جریان برگزاری این نشست جمعی از دانشجویان دانشگاه کردستان به طرح سوالاتی در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی و اجتماعی پرداخته و سخنران مراسم نیز به آنها پاسخ داد.

www.mehrnews.com/news/4170593

۹۶/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">