پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۲۸ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک گفت: ارائه طرح شورایی شدن رهبری توطئه ای برای تضعیف اسلامیت نظام و اصل ولایت فقیه است که این طرح مورد حمایت آمریکا، انگلستان و اسرائیل هم هست.

دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه؛ کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک، در خصوص مطرح شدن بحث شورایی شدن رهبری در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: شورایی نبودن امور از جمله شورای رهبری یکی از مهم ترین نظرات و خواسته های امام خمینی(ره) بود چرا که تجربه تلخ شورایی شدن امور برای حضرت امام(ره) و هم برای مسئولان و صاحب نظران ثابت شده بود.

وی افزود: به همین دلیل امام خمینی(ره) بر اصلاح قانون اساسی بر مسئولیت فردی نه شورایی تاکید داشتند. اگر چه عمر ایشان برای شرکت و حضور در زمان رای گیری رهبری کفایت نکرد اما ایشان پیوسته بر صلاحیت مقام معظم رهبری(مدظله) تاکید داشتند.

 کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک تصریح کرد: بر خلاف نظر امام (ره) اما همچنان آقای هاشمی رفسنجانی بر طرح شورایی بودن رهبری اصرار داشته و دارند.

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۹:۳۲

میراثی که ما را از طلای سیاه بی‌نیاز می‌کند

جامعه/ محبوبه علی‌پور- سالانه پنج میلیون گردشگر خارجی وارد ایران می‌شوند که در برنامه ششم توسعه این میزان باید به ۲۵ میلیون نفر افزایش یابد....

 این در حالی است که سهم ایران از گردش مالی هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۴، تنها ۷ و نیم میلیارد دلار بوده است. آن هم در شرایطی که حوزه گردشگری کشور ما به لحاظ جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و برخورداری از هویت فرهنگی، قدمت ۱۱هزار ساله دارد و یک میلیون مکان، بنا، سایت و محوطه تاریخی در کشور وجود دارد.  همچنین از این تعداد ۳۲ هزار اثر، ثبت ملی شده و ۱۷ اثر در یونسکو به ثبت میراث جهانی رسیده است. در این میان این پرسش مطرح است که برای تحقق رشد گردشگری، توجه به «میراث فرهنگی» تا چه حد می‌تواند موثر باشد؟

 

  رابطه دوسویه میراث فرهنگی و گردشگری

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، استراتژیست در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: ایران به عنوان کشوری با تاریخ چند هزار ساله و آثار مربوط به آن بویژه با توجه به آثار تمدنی اسلامی یکی از ده کشور دارای جذابیت‌های گردشگری است. همچنین به دلیل شرایط خاص خود دارای شرایطی متمایز از بسیاری از کشورهاست. از این رو حفظ میراث فرهنگی به جذب گردشگر خارجی کمک کرده و برای کشور ما درآمدزا خواهد بود و این درآمد‌ها می‌تواند به حفظ و مرمت آثار باستانی کمک کند. در واقع حوزه گردشگری و میراث فرهنگی رابطه متقابلی با هم دارند.

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۹:۱۰
photo_2015-12-20_22-58-52

پیروزی روحانی، گرفتن ماهی از آب گل آلود بود/

تفکرات هاشمی مثل بنی صدر شده،امیدوارم منتظری نشود /

هاشمی درصدد تضعیف ولایت فقیه است /

دولت تخلفاتی را به وضوح در انتخابات انجام می دهد /

هشت برابر وعده ۱۰۰ روزه گذشت/

امیدوارم این دولت چهار ساله باشد /

لیست مسئولین فتنه گر در جیب صادق خرازی است/

دولت احمدی نژاد دولت ساده زیستی بود /

مشایی صلاحیت مسئولیت ندارد.

به گزارش اختصاصی سخنگو ، محمدحسن قدیری ابیانه متولد سال ۱۳۳۳ ، دیپلمات ایرانی دارای مدرک دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه ۱ و عضو نظام مهندسی، مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا و عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز می‌باشد. وی از نامزدان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲است که صلاحیت او توسط شورای نگهبان احراز نشد. او هنگام ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور، پس از سخنرانی مهندس اسفندیار رحیم مشایی، احمدی نژاد را به تبلیغ برای مشایی در سفرهای استانی و برنامه‌های مختلف و هزینه کردن میلیاردها تومان از پول بیت المال برای اینکار متهم کرد که موجب درگیری در سالن کنفرانس وزارت کشور شد.

حال در نزدیکی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبرنگار سخنگو به گفت و گو با وی پرداخته است که مشروح این گفت و گو توسط سخنگو در ذیل منتشر می شود:

۲ نظر ۳۰ آذر ۹۴ ، ۰۳:۱۵
کرسنت، ترکمانچای گازی که به ثمن بخس فروخته شد

 قدیری ابیانه در رابطه با قرارداد کرسنت اظهار داشت : قرارد کرسنت یکی از بزرگترین فساد های رخ داده در ۳۷ ساله انقلاب اسلامی است که در دولت اصلاحات صورت گرفت .
وی افزود : عوامل حقیر و فاسدی با گرفتن رشوه های نه چندان قابل توجه بزرگترین زیان را به اقتصاد ایران زدند .
این کارشناس استراتیژیک گفت: دولت گذشته با اثبات فساد در قرارداد آن را توانسته بود لغو کند اما آقای روحانی با انتساب مسئولین دست اندرکار درزمان فساد و عقد قرارداد، این فرصت را به طرف خارجی داد که رای دادگاه به نفع ایران صادر شده بود را علیه ایران برگرداند.

چنین بی تدبیری از دولتی که ادعای تدبیر دارد جای تعجب دارد

وی ادامه داد: چنین بی تدبیری از دولتی که ادعای تدبیر دارد جای تعجب دارد فساد کرسنت آنقدر بزرگ است که رشوه گیرندگان آن باید اعدام شوند اما خبری از محاکمه عوامل این رسوایی به گوش نمی رسد .
قدیری ابیانه تاکید کرد : منع رسانه ها از صحبت درباره کرسنت نه بخاطر مسائل امنیت ملی بلکه به خاطر رو نشدن بی تدبیری دولت و بلکه خیانت آن است .

وی خاطر نشان کرد : فساد کرسنت آنقدر بزرگ و زیانش مستمراست که فساد سه هزار میلیارد تومانی و فساد بابک زنجانی در برابر آن رنگ می بازد .

۰ نظر ۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۱:۴۱

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با کاشان نیوز

برای انتخابات از کاشان نامزد می‌شوم

کاشان نیوز: انتخابات یک فرصت و یک شور و انرژی عمومی است که اگر به درستی از آن استفاد شود به خودی خود و بدون در نظر گرفتن این‌که چه کسی به مجلس راه پیدا می‌کند، می‌تواند نقش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی موثری ایفا نماید.
کاشان نیوز به‌منظور آگاهی‌بخشی عمومی و تخصصی‌کردن مسائل حوزه نمایندگی تلاش خواهد کرد تا با نامزدهای محترم با هر گرایش و سلیقه تماس گرفته و فارغ از بحث‌های سیاسی، مسائل و مشکلات منطقه کاشان را بررسی نموده و در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

«محمدحسن قدیری ابیانه» اولین فردی است که نامزد شدن وی از حوزه کاشان و آران و بیدگل قطعی شده است. قدیری در گفت‌وگو با کاشان نیوز با اعلام قطعیت حضور خود در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی گفت: قصد دارم از حوزه انتخابیه کاشان، آران و بیدگل نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بشوم. هرچند که در حوزه مسائل کلان کشور صاحب‌نظر هستم و به مسائل کلان کشور آشنا و مسلط می‌باشم، با این وجود در خصوص مناطق کاشان و منطقه نیز آشنایی داشته و صاحب‌نظرم.

۹ نظر ۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۴

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه:

تاریخ حقوق بشر در قاره‌های اروپا و آمریکا مقطعی ننگین و تاریک در تاریخ تمدن بشر است. در طول دو قرن گذشته، کشورهای استعماری غربی همیشه با اعمال سیاست‌های استعماری و ظالمانه خود از پیشگامان دروغین حقوق بشر بوده‌اند و یکی از طلایه‌داران این ننگ تاریخی، «کانادا» است.

این کشور با اینکه یکی از آخرین کشورهای غربی بود که «حقوق بشر» را در نظام حقوق داخلی خود گنجانده، اما همواره داعیه پیشقراولی در حقوق بشر را داشته است.

این کشور با وجود سوابق سیاه خود در این زمینه، بر اساس رسمی ناصواب، در مجامع بین‌المللی مانند شورای حقوق بشر سازمان ملل، لبه تیز انتقادات خود را متوجه برخی کشور‌ها که با نظام سلطه غرب مخالفند نموده است. با این حال، کارنامه حقوق بشری این کشور دارای نقاط تاریک بسیاری است:

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۹:۲۵

افکار عمومی باید از چنبره تصویرسازی معوج از اسلام در رسانه ها رها شود

قدیری ابیانه در واکاوی نامه دوم رهبری به جوانان اروپایی گفت:

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به نامه رهبری به جوانان اروپایی، اظهار داشت: باید افکار عمومی را از چنبره بازنمایی و تصویرسازی معوج از اسلام در رسانه‌ها و زبان سیاست‌مداران رهانید و بی‌واسطه به منبع رساند.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در تحلیل نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: مطالبی که رهبر انقلاب در نامه خود بر آن تاکید کردند نشان دهنده شناخت عمیق از ذهنیت جوانان غربی و سوالاتی که در اذهان آنان نسبت به وضعیت کشورهای خودشان و جهان مطرح می‌شود بود.

۰ نظر ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۱:۵۱

قدیری ابیانه گفت: بوکو حرام (تکفیری ها ) با جنایات متعدد درصدد جلوگیری از نفوذ تشییع در این کشور هستند و دست به جنایات فجیعی زده اند

 گروه سیاسی ««کمال مهر»؛»؛ دکتر محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرلیا و مکزیک در خصوص جنایت دولت نیجریه بر علیه مسلمانان این کشور به خبرنگار سیاسی ما گفت: اخیراً شاهد راهپیمایی عظیم شیعیان نیجریه بمناسبت اربعین بودیم که تعداد بسیار زیادی در این راهپیمایی حضور داشتند و این راهپیمایی قدرت شیعیان را به نمایش گذاشت و موجب وحشت وهابیت شد.

وی در ادامه تصریح کرد: نیجریه کشوری بزرگ و پرجمعیت و دارای ثروت عظیم نفتی است و تشییع نیز در این کشور گسترش یافته است این در حالی است که وجود شیعیان در نیجریه موجب ثبات و امنیت در این کشور می باشد .

۰ نظر ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۱:۴۲

کارشناس عالی اموراستراتژیک گفت : اجیر شدگان اجانب با حمایت استکبار تلاش می کنند مجلس شورای اسلامی را فتح کنند و به مجلس خبرگان رهبری نفوذ پیدا کنند

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی اموراستراتژیک در گفتگو با “مهندسان ایران “ در رابطه با فتنه چهارم و نفوذ دشمن اظهار داشت :ایران زمان شاه در سلطه امریکا و استکبار بود از این سلطه رهایی یافت و به مقابله با سلطه گری امریکا و کلیت آن برجهان اسلام پرداخت و دشمنان اسلام این خطر را احساس کردند که در صورت رهایی جهان اسلام از سلطه امکان غارت اموال آنان را نخواهند داشت .
وی ضمن بیان اینکه جهان شاهد تمدن بزرگ اسلامی خواهد بود ،افزود:  مقابله با شکل گیری تمدن اسلامی سیاست دیر باز استکبار بوده است در همین راستا سیاست اختلاف افکنی حکومت انگلستان نمونه آن بود .

۰ نظر ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۳:۰۳

وظیفه مردم در قبال تروریسم
دکتر محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرلیا و مکزیک  با اشاره به وظیفه مردم در قبال مبارزه با ترویسم می‌گوید: همه مردم و مسئولین در کشورمان باید پشت سر رهبری در مبارزه با تروریسم به هر نحو ممکن تلاش کنند. همچنین ما باید از کشورهای خط مقدم دفاع کنیم، زیرا هدف اصلی دشمنان، جمهوری اسلامی ایران است. اگر داعش و امثال آن در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان به پیروزی برسند، آن انفجارها و کشتارها و فجایع  را مستقیما بر علیه ما انجام خواهند داد. چرا که دشمنان ما ایران را محور تمدن شیعی و اسلامی می دانند و هدف نهایی آنها تجزیه ایران و تصاحب منابع نفت، گاز و سایر ثروت کشورمان و سرنگونی  انقلاب اسلامی ایران است،اما خوشبختانه در همه اهداف خویش شکست خورده‌اند و شکست‌های بیشتری نیز در انتظار آنان است.

۰ نظر ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۲:۵۹