پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰ ب.ظ

برای دانلود نمودارهای نمایش داده شده در برنامه پایش شبکه یک سیما اینجا را کلیک کنید.

۹۲/۰۳/۰۶

نظرات  (۱۲)

۰۹ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۴۶ علی حبیب نژاد
زنده باد جناب قدیری عزیز
شما افتخاری هستید برای ولایتمداران واقع گرا
بدون شک برنامه ی پایش در شبی که شما حضور داشتید یکی از بهترین برنامه های چندساله ی صداوسیما بود و به شخصه شاهد بازتاب صحبت های شما از صبح بعد تا امروز بودم و هستم
ان شاالله که همچنان بمانید و سالهای سال نسل به نسل مردم ایران از اطلاعات و اندیشه شما استفاده کنند

در پناه حق
سلام. شما میگید که بین جلیلی و ولایتی مانده اید، و گفته اید هر دو پیروی ولایت فقیه بوده اند. آیا مگر 6 کاندیدای دیگر پیروی ولایت فقیه نیستند؟؟؟ آقای جلیلی که تاکنون هیچ برنامه ای ارائه نکرده، فقط گفته که پیروی ولایت فقیه است . . . مگر با شعار (( پیروی از ولایت فقیه)) میشود کشور را اداره کرد؟ . . . مگر احمدی نژاد پیروی ولایت فقیه نبود و اینطور کشور را 100 سال به عقب برد؟؟؟ . . . باز لا اقل آقای ولایتی چند تا برنامه حساب شده دارد . . .
سلام
برنامه دیشب شما را با حضور دکترابیانه قدیری تماشا میکردم ، تنها چیزی نسیبم شد یآس و نا امیدی بود
هر چه فکر کردم نتوانستم فرمایشات یک سوی ایشان را درک کنم ، یک جوری از بالا به مردم نگاه میکردند ! که انگار این مردم صبور و مهربان باعث همه ی گرفتاریهایی هستند که گریبانگیرشان شده است
با اعداد ارقام چنان بازی میکردند که انگار تا همین الان هم با درایت مدیران ارشد کشور هست که زنده ایم و مردم هیچ نقشی ندارند!
چنان از ضرورت تولید توسط مردم دم میزدند که انگار مردم هر لحظه بخواهند میتوانند پول چاپ کنند و یا مایحتاج عمومی مردم را تولید کنند ولی نمیخواهند ! اصلا" انگار نه انگار که تو این مملکت کارگاه های تولیدی به خاطر عدم کفایت مدیریت دارند خاک میخورند ، انگار ایشان خبر ندارند که تسبیح و جا نماز این مردم هم از چین وارد میشود و ...
در چنین شرایطی شما چه انتظاری از ملت دارید ؟ با چه امکاناتی و چه چیزی باید تولید کنند؟
مردم نجیب تر از آنند که ایشان سعی در انکار آن داشتند و اگر ساعت کار مفید در ایران 22 دقیقه است به خاطر مدیریت های ناکارآمد دولتی است ،
برایتان پیامکی هم ارسال کردم و متذکر شدم که توهم بیشتر گریبانگیر آقای ابیانه قدیری است تا مردم مظلوم ایران و عرض کردم که حرفای ایشان بیشتر شبیه تدریس مدل غربی اقتصاد هست تا واکاوی مشکلات جامعه ایرانی ، خب البته حق دارند چون به قول خودشان آنجا زندگی کردند ولی کاش به جای یادآوری حقوق شهروندی غرب به مردم شریف ایران از مطالبات قانونییشان هم حرفی میزدند
کاش ایشان از استعفای مدیران ارشد جوامع غربی به دلیل ناکارآمدیشان هم میگفتند ، که در مقابل در این مملکت مدیران ما اشتباهشان را به گردن این و ان می اندازند و همیشه از مردم طلبکار هستند و بسیاری مسائل دیگر که از حوصله ای این مکتوب خارج است
اگر جامعه ی ما مصرف گراست به دلیل انتخاب خودشان نیست بلکه اینچنین مدیریت میشوند
به عنوان مثال بنده بعد از 27 سال خدمت دریکی از شرکتهای خودروسازی با طرح تعدیلی دولتی در سن 48 سالگی بازنشسته شدم به نظر شما این روش مدیریت منفعل کردن نیروی کارآزموده نیست ؟ با این حساب بنده و امسال من از لیست نیروی فعال جامعه بدون اینکه خودمان بخواهیم حذف شدیم !
شما بفرمایید ما در چنین شرایطی چه بایدمیکردیم که در ردیف مردم متوهم مورد نظر ایشان قرار نگیریم ؟ اگر دنبال کار باشیم علیرغم نیازمان وجدانمان اجازه نمیدهد جای کسی را که نیازمند تر از ماست را پر کنیم چرا که حداقل از نعمت آب باریکه حقوق بازنشستگی بهره مند هستیم و اگر هم نه میشویم مصرف کننده محض یا یکی از مردم متوهم مورد نظر ایشان
از دست اندر کاران برنامه وزین پایش تقاضا میکنم در مقام رسالت رسانه ای از صاحب نظرانی دعوت به عمل بیاورند که توانایی تطبیق فرهنگ و اقتصاد ایرانی را بلد باشند و یک سوی اینچنین به مردم توهین نکنند
اینقدر که مدیران ما هنگام انتخاب شدنشان توهم دارند و برای جذب آرای مردم رفتار و گفتار توهم آمیز از خودشان بروز میدهند مردم متوهم نیستند
شما در مقابل این قبیل بیانات غیر منصفانه در مقابل میلیونها نفر بیننده مسئولید پس درایت بیشتری در برنامه سازی داشته باشید
خدا همه مارا به راه راست هدایت بفرماید
والسلام
پاسخ:

باسمه تعالی

سلام

چرا یاس و ناامیدی؟

چرا باید اینگونه باشد که به بودجه عمومی دل ببندیم و وقتی می فهمیم که آن بودجه که در ذهن ما شکل گرفته توهم است، ناامید شویم. یا برخی ها فکر کنند که با ارتباط با خارج می توان مشکلات را حل کرد.

چرا خودتان را دست کم گرفته اید؟

آیا واقعا شما در تصورتان از درآمدهای نفتی دچار توهم نبودید؟ و مقدار آنرا بیشتر نمی دانستید؟

بنده صدها کنفرانس در کشور داده ام و از مخاطبین در مورد تصورشان پرسیده ام. تقریبا این توهم فراگیر است.

اینکه گفته شود مردم ما در مورد درآمدهای کشور و بودجه دولت دچار توهم هستند اهانت نیست بلکه یک واقعیت است.

اینکه گفته می شود مردم ما دچار تنبلی اجتماعی هستند توهین نیست. این یک واقعیت است که متخصصین دانشگاهی بر اساس روش تحقیق علمی به آن دست یافته اند و یک مطالعه مقایسه ای جهانی است.

برادر عزیز از بنده به عنوان یک متخصص دلسوز توقع تعریف و تمجید بی جهت نداشته باشید. از یک پزشک نخواهید که داروی دلخواه شما را تجویز کند بلکه داروی احیانا تلخی را تجویز کند که سلامتی را در پی داشته باشد.

گفته اید که:

«یک جوری از بالا به مردم نگاه میکردند ! که انگار این مردم صبور و مهربان باعث همه ی گرفتاریهایی هستند که گریبانگیرشان شده است».

برادر عزیز همانطور که گفته اید مردم ما صبور و مهربان هستند و اگر بخواهیم امتیازات ملتمان را بشماریم توان آن را نخواهیم داشت. اما مردم اشکالاتی نیز دارند. فرهنگ و وجدان کاری ما ضعیف است. فرهنگ مصرف ما غلط است و ما جزو مسرف ترین ها در جهان هستیم. یک جعبه میوه نشان دهید که زیر و روی آن یکی باشد.

شما خود در کارخانه اتوبیل سازی کار کرده اید.

چرا ماشینی که از زیر دست شما وارد بازار می شود باید نیاز به آچارکشی داشه باشد؟ مدیریت مهم است ولی آیا وجدان کاری کارکنان مهم نیست؟

گفته اید که ای کاش به جای یادآوری حقوق شهروندی غرب به مردم شریف ایران از  مطالبات قانونی شان هم حرفی میزدند.

مطالبات قانونی چیست؟ مطالبات قانونی یعنی چه؟

مطالبات صحیح باید بر مبنای واقعیات باشد و نه توهمات. توضیح دادم که اگر تمام درآمد نفتی هم به یک موضوع اختصاص یابد باز نمی تواند مطالبات در آن زمینه را برآورده نماید.

یعنی چه که: « اگر جامعه ی ما مصرف گراست به دلیل انتخاب خودشان نیست بلکه اینچنین مدیریت میشوند». رهبری که توصیه به اصلاح فرهنگ و وجدان کاری و رعایت الگوهای مصرف و پرهیز از اسراف کرده اند. چقدر مردم و از جمله شما به آن توجه کرده اید؟

برادر عزیز به جای اینکه مسائلی که مطرح کردم به شما بر بخورد، سعی کنید واقعیت را درک و به نوبه خود به اصلاح امور بپردازید.

با سلام .آقای دکتر دیشب با این شفاف سازی گل کاشتین . به امید اینکه بافرهنگ بودن یه عادت بشه.
باسلام واقعا اقای دکتر با شفاف سازی دیشب گل کاشت . به امید اینکه با فرهنگ بودن یه عادت بشه. من به نوبه خود دارم نهایت تلاش خودم را می کنم .ما باید با هم باشیم برای داشتن زندگی خوب .به همین سادگی.
با سلام . اول اینکه دیشب واقعا اقای دکتر با این شفاف زای گل کاشت اما دوم اینکه : اقای دکتر گفتند که کسی که اگاهی به این اعداد و رقم داره نباید رای دهد و ولی قبلش گفتند من دو نفر را در نظر گرفتم برای انتخاب!!
پاسخ:
سلام. بنده کی گفتم رای ندهید؟! بلکه تاکید کردم که حتما رای بدهند. بله بنده دو نفر را در نظر گرفتم. باید از بینشان انتخهاب کنم. بالاخره چون باید بین اینها انتخاب کنیم. حتی اگر هیچکدام برنامه مناسب نداشته باشند.
با سلام
دیشب که برنامه تون رو دیدم و با آمار هایی که در مورد تنبلی ارائه کردین عمق فاجعه رو در کشور نشون دادین چند تا سوال برام پیش اومد که ممنون می شم بهشون جواب بدین:

1. بنظر شما آیا انتقاد از تنبلی و علت اصلی تمام مشکلات دونستنش فقط نگاه صرف به معلول نیست؟ آیا خود این تنبلی نمی تونه نتیجه شرایط خاصی مثل اعتماد نداشتن مردم به مسئولین و مطمئن نبودن از این باشه که اگر هم بیشتر کار کنن نتیجه اش به خودشون بر گرده؟ آیا تنبلی در ذات ما ایرانی ها و ازون طرف پرکاری در ذات غربی ها و ژاپنی هاست یا شرایط محیطیه که می تونه تاثیر داشته باشه؟

2. همونطور که می دونین ما جامعه در حال گذاری داریم و می بینیم که مردم روز به روز دارن از سنت دور می شن و اخلاق مدرنیته تری پیدا می کنن... حالا سوال اینجاست آیا تنبلی در بین این قشری که مدرن تر شده (یا حداقل ادعاش رو داره) بیشتر شده یا کمتر؟ یعنی نمودار ساعات کار مفید در طی این چند سال روند صعودی داشته یا نه؟ و در کل بنظر شما ارتباط این مقوله با تنبلی چی می تونه باشه؟

3. و سوال آخر هم اینکه با توجه به شناخت زیاد شما از جوامع مختلف و سرگذشت کشور های توسعه یافته آیا شرایط امروز ما در کشور های دیگه ای سابقه داشته و تجربه مفیدی از اونا بدست اومده که بشه ازش در پیدا کردن راهکار کوتاه مدت، میان مدت و در آخر بلند مدت استفاده کرد؟

پیشاپیش از پاسخگوییتون نهایت تشکر رو دارم...
پاسخ:
سلام. پاسخ سوالات شما را در دو کتاب زیر دادهام.
می توانید دانلود کنید.

۰۷ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۰۳ محبوبه کاظمی
با سلام خدمت آقای قدیری ابیانه بسیار ممنونم از اطلاعات جامع و واقع بینانه شما در برنامه پایش . من می خواهم اطلاعاتم در این زمینه بیشتر شود تا بتوانم فرد اصلح را انتخاب کنم لطفا مرا راهنمایی فرمایید .
پاسخ:
سلام. دو کتاب زیر را دانلود و مطالعه فرمایید.

۰۷ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۸ ابراهیم کمالی
با سلام دکتر قدیری ابیانه من اولین بار شما رو تو برنامه پایش دیدم از بیانتون راجع به همه مسائل کشور خیلی خوشم اومد من دانشجوی حسابداری دانشگاه ازاد اردبیل هستم با تشکر از شما در ایران 5نفر مثل شما باشن کشور در همه مسائل رتبه اول میشه
با سلام آقای ابیانه بنده اولین بار زمانی که فیلم ادواردو پخش شد با جنابعالی اشنا شدم .و کلی شما را قبول دارم در برنامه پایش شما در مورد بودجه و سایر مطالب صحبت کردید حرفهای شما کامل درست می باشد اما اینکه دلار از 10500به 37000می رسد به نظر حنابعالی هنر دولت است یا اثر تحریم ها ایا عدم دوراندیشی دولتمردان و... باعث آن نیست؟ ایا عدم شایسته سالاری باعثبروز هدر رفتن روزی یک تن طلا برای یارانه بنزین نمی شود؟
پاسخ:
تنبلی اجتماعی، تعطیات زیاد، مثل 20 روز تعطیلی کشور در ابتدای سال، ساعات مفید کم کاری و اسراف عجیبی که در ایران هست و ما آن را حس هم نمی کنیم از دلایل این وضعیت است. اضافه کنید اثر تحریم ها و بی تدبیری ها و سیاست های غلط را.
راه جلوگیری از اتلاف بودجه بینالمال به نفع ثروتمندان آن هم در مصرف بی رویه سوخت واقعی شدن قیمت ها است. یعنی لیتری 3500 تومان. و هزینه کردن این مبالغ در جای بهتر به نفع مردم.
اما آیا مردم به نامزدی که چنین بیان کند رای می دهند.
کتاب های زیر را مطالعه فرمایید:

۰۷ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۱۵ محمد عبادی
با سلام ،
بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت هستم و در حال حاضر افسر وظیفه ارتش. برنامه ی فوق العاده ایی بود و دید بنده را از نقطه نظر اقتصادی نسبت به رشته ی تحصیلم به شدت افزایش داد. اما فارغ از این برنامه به نظر شما چه کاندیدایی رو می توان انتخاب کرد تا مبانی که شما در برنامه مطرح کردید رو اجرایی کند؟ (لطفا نام ببرید)
البته با توجه به صحبت های شما در برنامه پایش در خصوص کشور های دیگر متوجه شدم که مشکل مربوط به فرهنگ ماست و این باعث میشه که ما از رئیس جمهور انتظار معجزه رو نداشته باشیم . اما باید به کسی رای بدهیم که فرهنگ ما را متحول کنه یا کسی که اقتصاد رو درمان کند ، الویت کدام باشد؟
۰۷ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۹ سید مجتبی مرتضوی
سلام آقای دکتر خدا قوت
برنامه تلوزیونی "پایش" رو دیدم خیلی جالب و دیدنی بود
بسیار متاسف شدم از اینکه مجریان برنامه حرفتون رو نیمه تمام گذاشتند و فقط نظرات مخالف رو پوشش می دادند (خیلی حرص خوردم)به هر حال فکر می کنم شما واقعیت ها رو گفتید امیدوارم تحلیل شما در مورد توهم نفت توسط مردم جدی گرفته بشه
پاسخ:
سلام. مجریان برنامه همکاری کردند و باید سوالات مردم را بپرسند تا فرصت پاسخ پیش بیاید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">