پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۵۰ ق.ظ

در برنامه پایش شب 24 فروردین 1393 قدیری ابیانه به ارائه پاورپوینتی در مورد اطلاعات و آمار مقایسه ای در مورد یارانه های سوخت پرداخت. متن کامل پاورپوینت را می توانید با کلیک بر روی عبارت اینجا دانلود نمائید.

تصاویری از مصاحبه و نمونه هایی از متون نمایش داده شده را در زیر می تواهنید مشاهده فرمایید.

برنامه پایش با حضور دکتر قدیری ابیانه

 اضافه مصرف سوخت در سال 1392 و جدول اقداماتی که می شد با این وجه انجام داد.

برای مشاهد فیلم روی این خط کلیک کنید.

پاسخ به سوالات بینندگان برنامه را در اینجا ببینید.

برنامه پایش با حضور دکتر قدیری ابیانه

برنامه پایش با حضور دکتر قدیری ابیانه

سایر مطالب مرتبط:

۹۳/۰۱/۲۵

نظرات  (۲۱)

باسلام
البته با این پول بی ارزش وتورمی که ماداریم ومحاسبه با دلار شیطان بزرگ و عدم خلاصی از این دلار حتما گاز را ارزان به مردم میدهیم به نظر شما چکار کنیم که پول ملی تقویت شود ؟ باتشکر
پاسخ:
در دو کتاب زیر توضیحات لازم داده ام.
ضمنا پشتوانه پول تولید ثروت است و عامل تولید ثروت کار است و ساعات مفید کاری و تعداد تعطیلات مناسبتی و بین التعطیلین در ایران افتضاح است. 
با سلام
مطمئنا هیچ کس اسراف را بر سود کشور ترجیح نمیدهد وخود بنده یکی از صرفه جوترین مردم در استفاده از منابع میباشم واز شما آقای دکتر بعید است که سریع یک انگ میچسبانید واین حرف شما کاملا درست است که در مجموع جزو اسراف کارترین مردم جهان هستیم موضوع در خام فروشی گاز ونفت و...است که اگر تبدیل شود شاید صدها برابر برارزش آن افزوده شود یک سود واشتغال واقعی      با تشکر


پاسخ:
میؤان اسراف ىر مصرف سوخت سال گذشته حدود 30 میلیار دلار بود. با این مبلغ می شد 8 پالایشگاه نفت به ظرفیت 2 و نیم میلیون بشکه ساخت. یعنی برای همیشه ایران را از خام فروشی نجات داد.
آیا مسئولان کم در مورد پرهیز از اسراف تذکر داده اند و زیان های آن را بیان کرده اند.
شما نوشتید گه: ما فکر میکنیم مثلا اگر گاز را بفروشیم سی برابر سود میکنیم و یا داریم آنرا ارزان به مردم میدهی"
بله داریم ارزان می دهیم و همین ارزان فروشی موجب اسراف شده است. 30 میلیارد دلار اسراف در مصرف سوخت بودجه چند کشور است.
باسلام
چگونه است که آمریکا بااین همه بدهی عظیمی که دارد هنوز واحد پولش سه هزار برابر تومان ما ارزش دارد وما فکر میکنیم با خام فروشی گاز ونفت و... سود بسیاری نصیب امان شده آیا به علت بی لیاقتی دولتمردان ما نبوده که پول ما اینقدر بی ارزش شده  که ما فکر میکنیم مثلا اگر گاز را بفروشیم سی برابر سود میکنیم و یا داریم آنرا ارزان به مردم میدهیم ؟
پاسخ:
علت آن تفکراتی مثل تفکر جنابعالی است که اسراف را بر سود کشور از صادرات گاز با سود تا سی برابر ترجیح می دهد و در همه زمینه ها  جزو اسراف کارترین مردم است. سیاست های غلط دولت ها نقش دارد ولی مهمتر از آن سبک زندگی تک تک ما است که در کار کردن ها جزو ضعیقترین ها و در اسراف جزو مسرف ترین ها هستیم.
با سلام
هرچه بگندد نمک اش میزنند وای به روزی که بگندد نمک دولت با در دست داشتن گمرک وتعزیرات و ... میخواهد با گرانفروشی مبارزه کند مدام حرف از مردم ومردم میزند غافل از اینکه صاحب اصلی خودرو سازی این کالای استراتژیک خود دولت است و بزرگترین گرانفروش خود دولت به حساب می آید وگرانی را در جامعه تسری میدهد ودر واقع دولت با عوام فریبی میخواهد جلوی خودش بایستد وفقط دولت باچند تا بغال وچغال در ظاهر مبارزه میکند
آیا شما و دلسوزان این آب وخاک ونظام اسلامی نباید جلوی این گرانفروشی بزرگ بایستید؟
شما معتقدید افزایش قیمت سوخت موجب کاهش تورم میشه چون عرضه بالا میره تقاضا کم میشه درسته عرضه بالا میره اما چون قدرت خرید مردم پایین میاد رکود ایجاد میشه اینجه چون عرضه کننده نمیتونه محصولاتش رو بفروشه ورشکست میشه باید مردم پول داشته باشند که بتونند محصولات بی کیفیت شمارو خریداری کنند مگر اینکه به تولید کنندگان یارانه داده بشه که اگه اینطوری بشه که باز مثل گذشته میشه چون قبل از یارانه دادن یارانه به کالا ها تعلق میگرفت بنابراین یارانه نقدی دادن بهترین و کارشناسی ترین روش هست که احمدی نژاد اجرا کرد این دولت هم فقط به دلیل اینکه دشمن احمدی نژاد هست و نمی خواد  هیچ نامی از احمدی نژاد باقی بذاره تمامی طرحهاش رو باطل می کنه و دائما تو صدا وسیما ازش بدگویی میکنه 
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۵ احسان سلیمانی
سلام. چقدر جالبه برام. انگار حرفهای امشب قبلا هم واژه به واژه شنیده بودم! زمانی که دولت می خواست مرحله اول یارانه را شروع کنه و همه می گفتن درسته. اگه بنزین بشه 5000 تومان بازهم 2 سال از آب معدنی گران تره! پس فکر کنم باید قیمتها تثبیت بشه نه اینکه سالی یه بار بشینن بگن گاز ارزونه، بنزین ارزونه و .... باز قیمت بنزین را با نصف دنیا مقایسه کنن و بگناینجا مفته! درآمدها چقدره؟ ثبات اقتصادی چقده؟
پاسخ:
قیمت ها ربطی به قدرت خرید ندارد. مثلا قیمت طلا در کشورهای ففیر و غنی یکسان است. 
ما هم نفت را که می فروشیم فرق نمی کند خریدار فقیر است یا غنیو هر چیزی قیمت خود را دارد. نفت هم قیمت خود را دارد. تعیین قیمتها هم معیار دارد. 
در این مورد توضیحات بیشتر در فصل مطالبات مردمی در کتاب کلیدهای پیشرفت تالیف اینجانب را ملاظه فرمایید.
قابل دانلود در سایتم است.
  مبالغ حاصل از انصراف از دریافت یارانه های نقدی قرار است با چه اصول و روشی در بخش های دیگر (اصولا بخش های تولیدی) تزریق شود تا موجب شکوفایی اقتصادی گردد؟
- آیا طبق قانون هدفمندسازی یارانه ها و مصوبات مرتبط با آن دریافت یارانه نقدی فقط مختص "فقرا و نیازمندان" است؟
- میزان افزایش قیمت ها در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها چقدر و در چه زمینه هایی است و این رخداد در چه مدت زمان و طی چه مراحلی صورت می پذیرد؟
پاسخ:
الان از سهم فقرا از بیت المال برداشت و به ثروتمندان تحت عنوان یارانه پرداخت می شود.
مجریان باید طبق قانون عمل کنند هر چند آن را خوب ندانند اما بنده به عنوان کارشناس می توانم بگویم قانون هدفمندی ناقص و ناقض عدالت است و خواستار اصلاح آن شوم.
در مورد برنامه دولت باید از سخنگوی دولت بپرسید.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۳ 2728448 20 ساعت پیش علوی علوی علوی علوی
سلام
در برنامه گفتید که توقع مردم از دولت بالا رفته!!
چه کسی این توقع را بالا برده ! 12 بهمن سال 57 چه کسی به مردم وعده های خانه و مجانی شدن آب و برق و اتوبوس رایگان و ماهیانه 80 تومان را میداد برای اینکه موضوع را بهتر بفهید در ان سال قیمت گوشت قرمز 30ریال بود !!!
وگفتید که دولت بودجه ندارد .چرا برای غنی سازی اورانیم پول دارد چرا باید مردم ایران فقیر شوند تا اورانیم غنی شود.
پاسخ:
هیچ مسئولی وعده خانه مجانی نداد. یکی از آقایان روحانیون چنین مطلبی را بیان داشت که بلافاصله اصلاح شد. آنهم مربوط به بعد از انقلاب است ونه قبل از آن.
وعده ماهی 80 تومان هم هرگز مطرح نشده و تولید شما است. 
ضمنا اورانیوم را غنی می کنیم که برق تولید کنیم تا برق منزل شما قطع نشود. حاضرید از مصرف برق انصراف دهید؟
مردم فقیر نمی شوند تا مردم فقیر شوند بلکه اورانیوم غنی می شود تا مردم از فقر رهایی یابند.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۳ http://social.saramad.ir/persian/
متاسفانه این یک اپیدمی بین همه مسئولین و کارشناسان شده که وقتی میخواعند دلیل برای گران کردن بیاورند با کشورهای دیگه مقایسه میکنند و یا میزان مصرف بالا و یا قاچاق را عنوان میکنند که همه اینها دلیل بر بی کفایتی و بی مسئولیتی خودشان است مگر در دولت قبلی گفته نشد که بنزین گران میشود تا به قیمتهای جهانی برسد حالا چی شد؟؟ مشکل مردم بوده که دلار گرون شده و قیمتهای از نظر ارزش به جای قبلی برگشته؟؟؟ چه تضمینی وجود دارد دوباره این اتفاق نیافتند ؟؟
پاسخ:
ایران از طریق صادرات نفت درآمد دلاری دارد که به همه ملت تعلق دارد. دلیلی ندارد این دلار ها را از محرومین دریغ کنند و بدهند به افرادی که احیانا درآمدهای دلاری نیز دارند. ما کاری ندارین قیمت در کشورهای جهان چه مقدار است ولی دلیلی ندارد نفت سفید را که برای خزانه ملت ما 160 دلار تمام ی شود به قیمت 8 دلار در بشکه به مصرف کننده بدهیم . بعد نتوانیم جلوی قاچاق آن را بگیریم. ضمنا خوب است شما در مورد نقش فرهنگ ککار و مصرف در شکل گیری وضعیت اقتصادی مطالعه بفرمایید. تعطیلات طولانی نوروز که تولید در حداقل و مصرف در حداکثر است خود یکی از عوامل تورم است. مشکل شم ا اینجاست که برای مردم در شکل گیری وضعیت اقتصادی نقش قائل نیستید.
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه عزیز ضمن تشکر از راهنمایی های مستدل و با سندو مدرکی که در بارنامه مردمی پایش ارائه دادین ولی من نمیدونم چرا تو این مملکت همه می خوان صورت مسئله رو پاک کنن و جور همه ی ندانم کاریها و تصمیمات اشتباه قوای مختلف را بر دوش مردم قرار دهند و هزینه اشتباهاتشون رو از جیب مردم بردارند.بطور مثال:
چرا ما به جای اینکه بنزین رو گرون کنیم و بحث از یارانه و این حرفها بزنیم چرا نیایم و از خودروسازهامون انتقاد کنیم که چرا خودروهای بی کیفیت و با سوخت بالا را تهیه و با قیمتهایی که میدونید به مرم تحویل میدن!!! واقعاً یعنی ما نمی تونیم یه خودروی با کیفیت بسازیم ؟ مایی که انرژی هسته ای رو خودمون بدست آوردیم . مایی که موشک با برد فلان رو ساختیم....
و از این نمونه مثالها متأسفانه فراوان داریم .آیا بهتر نیست دولت برای رفع مشکلات اول از خودش شروع کنه ؟
آیا بهتر نیست با یه برنامه ریزی درست و حساب شده و بدور از هیاهوی سیاسی جنا های مختلف و دور از دست اندازی جناح هایی که قدرت دارند کار رو از پایه درست کنیم.
همه ی ما میدونیم هدفمندی یارانه کار خیلی خوبیه ولی آیا این قانون فعلی و نحوه اجرا که در دولت قبل طراحی و اجرا شده و اقعادرسته .واقعا نمی شد بجای این استرسی که وسط مردم هست که یارانه کی قطع می شه و به چه کسی تعلق می گیره یه قانون درست حسابی و صحیح رو از اول و پایه ایجاد کرد . و و و و . . . .
پاسخ:
سلام
وجدان کاری و دغدغه امثال شهید طهرانی مقدم توان موشکی ایران را ایجاد کرد.
اگر آنها که در تولید خودرو هستند نیز همان فرهنگ و دغدغه و پشتکار را داشته باشند می تواند در صنایع خودرو سازی هم پیشرفت بسیار کنیم ولی متاسفانه فرهنگ کار ما از جمله در صنایع خودرو سازی ضعیف است.
اما علت العلل اصلاح مکانیکی خودرو ها در زمینه مصرف سوخت قیمت بنزین است.
در غرب قیمت های سوخت را بالا می برند. این قیمت ها باعث می شود مصرف کننده میل به استفاده از خودروهای کم مصرف پیدا کند و متقاضی خودروی کم مصرف شود. این میل بازار را شکل می دهد و خودرو سازان برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار به تولید خدرو های کم مصرف تر میل پیدا می کنند. در نتیجه اختراعات و اکتشافات به سمت مصرف کمتر سوخت در خودرو ها منجر می گردد.
البته تکنولوژی پیشرفته گرانتر است و چون قیمت سوخت بالا است مردم خودروی گرانتر را به خودروی ارزان تر ترجیح یم دهند چون سود را در خرید خودروی گرانتر اما با مصرف کمتر می بیننند.
اما در ایران.
ما پژو 206 را هم که تکنولوژی بهتری از پراید دارد تولید می کردیم اما قیمت ارزان سوخت موجب می گردد مردم خودروی پر مصرف تر اما ارزانتر را بر خودروی گرانتر و کم مصزرفتر ترجیح دهند.
لذا نباید جای علت را با معلول اشتباه گرفت. ارزانی سوخت منشاء بسیاری از معضلات است از جمله قاچاق سوخت، اسراف در مصرف، تولید خودروهای پر مصرف، اتلاف سرمایه ها و نیز آلودگی هوا و مرک و میرهای ناشی از ان و ظلم بزرگی که به ضرر محرومان واز جیب آنها به نفع ثروتندان صورت می گیرد.
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه موفق به کسب نشان تایید هویت سرآمد شد.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۱ اسفندیار اسفندیاری اسفندیار اسفندیاری
با سلام جناب آقای دکتر
تقریبا جوابتان را از طرف مردم گرفته اید ولی برای تاید عرض میکنم ببینید استاد اولا فقط مقایسه با درآمد نفت کافی نیست !منظورم این که پول حاصل از صادرات گاز و سایر منابع و معادن پس چی میشه؟؟؟
مطلب دوم چرا برا بحث مالیات و قیمت بنزین و ...کشورما با غرب مقایسه میشه ولی در سایر موارد ماکاری به بلاد کفر نداریم وهمون بحث های سیاسی همیشگی.
و درنهایت باید بگم حقوق و درآمد اون کشور هایی که بقول شما بنزین توشون گرون برید ببینید چقدر !!!!ما به دلار حقوق میگیریم که نرخ بنزین را باید به دلار بدیم؟؟
پاسخ:
پاورپوینت اقتصا مقاومتی را بینید.
http://bayanbox.ir/id/2428919021334100843?info
 قیمت سوخت در کشورهای فقیر چه بسا گرانتر از کشورهای غنی است. و البته ربطی به قدرت خرید مردم ندارد.
مثل طلا که قیمت خود را دارد. مثلا در هند بنزین یک و نیم دلار در لیتر است هرچند مرد فقیری دارد.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۱ http://social.saramad.ir/olmert/
ن از درد حسین در التهابم، تو از عباس میگویی برایم!
پاسخ:
در حسین یاری نشده از طرف مردم زمیانه خود بود.
هیمن زارعی
ای بابا دوست عزیز چرا نیمه خالی لیوان رو نگاه میکنید و آسمون ریسمون میبافید.هر کشوری که دیدید پیشرفت کرده 50 سال پیش راهی رو که الان دولت میخواد صحیح بره رو رفته.همین ترکیه که دیگه نمیگم قبلا چی بود الان چی هست.
شما اگه نیاز دارید ثبت نام کنید و بهتون میدن اگر هم که نه خدا سلامتی بده بهتون دیگه هسته ایی و یارانه اینارو قاطی نکنید با هم
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۰ سید رحمان حسینی
برخی از این سوالات و شبهات از این قبیل هستند:
- آیا دولت با هم زمان نمودن آغاز طرح خود اظهاری دریافت یارانه نقدی با روز ملی فناوری هسته ای قصد به حاشیه راندن این موفقیت بزرگ دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران را دارد؟
- آیا جشن های روز ملی فناوری هسته ای و تبیین دلایل نیاز کشور به دستیابی به این انرژی مهم نیز توسط دولت به حاشیه رانده می شود؟
- آیا دولت توانایی پرداخت یارانه نقدی را ندارد؟
پاسخ:
سلام
فکر نمی کنم حذف یارانه ها ربطی به سالروز هستهای داشته باشد . ربط دارد به آغاز سال جدید.
ضمنا دولت به عقیده من توان پرداخت یارانه ها را ندارد. چون روزی یک میلیون بشکه حداقل کمتر از قبل نفت صادر می کنیم . ضمن اینکه معتقدم هیچ ضرورتی بر پرداخ یارانه به اقشار برخوردار آنهم از کیسه فقرا نیستم.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۹ سید رحمان حسینی سید رحمان حسینی
- بر اساس کدام ادله در تبلیغات دولت در رسانه ملی، انصراف از دریافت یارانه نقدی مصادف با عزت و اقتدار ایران و شکوفایی اقتصادی مطرح شده است؟
- چرا دولت به جای توضیح و بیان ادله مستحکم در زمینه درخواست از مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی، به سوی تبلیغات وسیع و انبوه روی آورده است؟
البته این ها تنها چند نمونه از شبهات مطرح شده در این زمینه است و اذهان عمومی منتظر پاسخگویی دولت "تدبیر و امید" به آنها پیش از آغاز طرح خود اظهاری و مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها است.
پاسخ:
البته هر راهی که منجر به انصراف برخوردارها از دریافت یارانه شود بهنفع کشور است. اگر شد با استدلال اگر نشد با تحریک احساسات. البته همه در چارچوب منطق
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۸ آقای پیریایی آقای پیریایی
شما با چه استدلالی می خواید خرج زندگی مردم رو به قیمت کشورهای پیشرفته ازشون بگیرید درحالی که حتی قشر متوسط ونیمه مرفه کشور هم درآمد سرانه اش از افراد زیر خط فقر کشورهای مورد نظر کمتره چرا من با درآمد ماهی 600000 تومان باید بنزین رو هم قیمت فردی با درامد حداقل ماهی 3000 دلار در کشورای پیشرفته بخرم اگه دلتون خیلی برای مردم سوخته سطح زندگی ورفاه کشورو بالا ببرین نه اینکه یه چیزی هم ازشون بگیرین
پاسخ:
قیمت سوخت در کشورهای فقیر چه بسا از قیمت در کشورهای ثروتمند بیشتر است. مثلا قیمت سوخت در هند بیش از آمریکا است. 
این در حالی است که خیلی ها در خابان به دنیا می آیند و در خیابان زندگی می کنند و در خیابان می میرند.
کسی که هفتهای 60 لیتر بنزین بزند معغادل 600 هزار تومان در ماه یارانه می گیرد. این یارانه معادل یارانه نقدی 13 نفر است. آنهم از کیسه فقرا.
شما برای درآمد 600 هزار تومانی باید یک ماه کار کنید ولی دیگران برای فقط 60 لیتر بنزین آزاد به اندازه حقوق شما از بیت المال یارانه بگیرند!؟
همه حرف این است که این پولها عادلانه و در جهت بهبود وضعیت زندگی، کار و تلاش و تولید واشتغال و درمان همه مردم بکار رود.
اگر حقوق ما دلار ی نیست دلیلی نمی شود که دلارهای ناشی از منابع نفتی را به نحوی اختصاص دهیم که آنها که احیانا درآمد دلاری هم دارند سهم بیشتری از کسانی ببرند که چه بسا آب آشامیدنی هم ندارند.
به پاورپوینت اقتصادی نوشته اینجانب مراجعه فرمایید تا قیمت سوخت در کشورهای ثروتمند و فقیر را ملاحظه فرمایید.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۸ محمد حسن رنجبر
سلاام آقای دکتر
فقط میدونم که شما و امثال شماها فقط بلدید حرف بزنید و هیچ فقر و بیکاری را لمس نکردید. انگار شما از جامعه هیج خبری ندارید و این گرانی ها اصلا برای شماها نیست من هم اگر جای شما بودم همینجوری بودم
چرا شما تصمیم نمیگیرید که یکدفعه این حاملهای انرزی را آزاد کنید ظاهرا اگر اینکار را انجام دهید دیگه بهانه برای تورم و گرانی ندارید
آقای دکتر شما برای فوتبال میروید برای یک تیم با تدارکات 50-60 نفره یک مربی خارجی میاورید حال برای یک مملکت به این بزرگی چه ایرادی داره از مشاوران خارجی استفاده کنید شما دیدید که آقهی مقیمی گفته که راه رفته دیگران را دوباره رفتن خطاست باید از انها الگو بگیریم و از آنها جلو بزنیم
پاسخ:
اگر بخواهیم از کشورهایی که پیشرفت کردند الگو بگیریم، نه تنها باید یارانه سوخت را حذف کنیم، بلکه باید مالیات بر مصرف سوخت نیز وضع کنیم.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۷ سید نوید آل یاسین
جناب آقا لطفا توضیح دهید با این همه مستندات و ادله چرا جلوی شروع ماجرای یارانه رانگرفتید؟ آن موقع کجا بودید و تبلیغات آن روزها رابپذیریم یا حال حاضر را؟ مگر ملت ایران،اقتصادملی و زندگی مردم حکم موش آزمایشگاهی دارند که با سی و خطاپیش می روید؟
پاسخ:
بنده بیش از 20 سال است که این مطالب را می گویم. 
اما در موقعیتی نبودم که بتوانم جلوی آن را بگیرم. روی مطالب زیر کلیک کنید.

سلام دکتر

ارادتمندیم.

احساس می کنم به جهت این که شما منتقد سرسخت یارانه ها هستید از شما در تلوزیون دعوت می شود.

تلوزیون چندان اعتقادی به برنامه های شما ندارد.

مواظب استفاده ی ابزاری تلوزیون باشید.

با تشکر

پاسخ:
تلویزیون افراد مختلف با گرایشات مختلف را دعوت می کند.
ضمنا اگر سیاست صدا و سیما کمک به حذف یارانه ها و اختصاص این بودجه به امور بهتر را داشته باشد قابل تقدیر است.
دکتر شما یه تنه دفاع میکنی دمت گرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">