پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۴۶ ق.ظ

۱

کارشناس علوم استراتژیک گفت: اگر یک محاسبه آماری صورت گیرد نشان می‌دهد که افراد زیادی هستند که درآمدشان به‌مراتب کمتر از معلمین است و اگر قرار باشد حقوق برابر پرداخت شود حقوق معلمین کسر خواهد شد درحالی‌که اصلاً برای معلمین و سایر کارمندان چنین تصوری وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ثامن، اظهار داشت: می‌توان گفت معلمان و سایر کارمندان  حداقل یک شغل و یک درآمدی دارند هرچند این درآمد کم محسوب شود، در جامعه بیکار داریم، بیکاری که درآمد ندارد اما هزینه دارد، متأسفانه شاهد افرادی هستم که روزی خود را از سطل‌های زباله می‌جویند، کارمندان دولت نمی‌توانند بگویند زندگی بقیه مردم به ما مربوط نیست.

وی بیان داشت: در کشور مناطق محروم زیادی وجود دارد، دولت باید درآمدهایش را هزینه بهداشت و درمان کند لذا باید این آگاهی به کارمندان داده شود که سطح  رفاه عمومی جامعه به سطح تولید سرانه کشور بستگی دارد، تولید سرانه کشور به استحکام کار نیروها در کشور بستگی دارد متأسفانه هم در فرهنگ کار و هم در فرهنگ مصرف مشکل وجود دارد.

قدیری تصریح کرد: بااینکه بارها مقام معظم رهبری به مصرف کالای داخلی تأکید فرمودند، به این مسئله بی‌توجهی می‌شود نتیجه این بی‌توجهی این می‌شود که بازار برای کالای داخلی به وجود نمی‌آید، تولید و اشتغال از بین می‌رود و درنتیجه تولید کشور رشد لازم را نخواهد کرد و اگر تولید در کشور رشد نکند افزایش سطح عمومی رفاه معنا نخواهد داشت.

وی گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که مطرح است و باعث نارضایتی شده تبعیض در حقوق، مخصوصاً برای معلمین شده که بر این باورند که اگر این تبعیض برداشته شود و به سطح عمومی برسد حقوق معلمین به‌شدت تغییر خواهد کرد، درحالی‌که اصلاً این‌چنین نیست.

 اگر یک محاسبه آماری صورت گیرد نشان می‌دهد که افراد زیادی هستند که درآمدشان به‌مراتب کمتر از معلمین است و اگر قرار باشد حقوق برابر پرداخت شود حقوق معلمین کسر خواهد شد درحالی‌که اصلاً برای معلمین و سایر کارمندان چنین تصوری وجود ندارد.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: متأسفانه هم معلمین و هم سایر کارمندان حقوق خود را با اقشار سطح بالا که نسبت آن‌ها به میزان جمعیت  کم است مقایسه می‌کنند. تبعیض در حقوق وجود دارد اما اگر قرار باشد تبعیض وجود نداشته باشد و حقوق مساوی بین همه تقسیم شود ما شاهد این خواهیم بود که حقوق معلمین کسر خواهد شد.

قدیری خاطر نشان کرد: شنیدن این حرف برای معلم و کارمندان دولت تلخ خواهد بود اما بهتر است به‌جای رد این موضوع به بررسی این موضوع با توجه به آمارهای اقتصادی کشور بپردازند.

 معلمین و کارکنان دولت باید مواظب باشند این مطالبات به تجمعات و اقداماتی غیراصولی مخصوصاً در این برهه تاریخی که کشور در حال مذاکرات حساسی است تبدیل نشود.

وی گفت: دشمنان نظام تلاش می‌کنند این تجمعات را چه به‌حق باشد و چه به‌ناحق به اعتراضات عمومی نسبت دهند درحالی‌که نیاز داریم وحدت و همدلی را به جهانیان به نمایش بگذاریم.

 اگر قرار است تجمعی صورت گیرد باید در مسیری باشد که مردم به دولت اعلام کنند ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم اما شما از حقوق هسته‌ای ایران عقب‌نشینی نکنید.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:متأسفانه شاهد این بودیم که عده‌ای از افراد تلاش کردند معلمین را به خیابان بکشند و حتی تهدید کنند که اگر حقوق افزایش پیدا نکند برگه‌های امتحانی دانش آموزان را تصحیح نخواهیم کرد که این نوع گفتار درشان یک معلم نیست که دولت را تهدید کند به‌تلافی برآورده نشدن توقعات، لطمه به دانش آموزان و فرزندان این مملکت زده خواهد شد، البته تعداد بسیار کمی نسبت به جمعیت کشور به این تجمعات رفتند.

قدیری تاکید کرد: البته افزایش حقوق برخی بخش‌های دولتی احساس نارضایتی در معلمان به وجود می‌آورد به همین خاطر دولتمردان باید توجه داشته باشند، که اگر قشری از کارکنان حقوق را افزایش می‌دهند این توقع در دیگر اقشار هم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: واقعیت اقتصادی کشور باید برای مردم بیان شود. لذا ضمن ترمیم در اختصاص بودجه باید با توجه به تولید هم دولتی و هم خصوصی صورت بگیرد و از طرفی باید خرید کالای ایرانی به‌عنوان یک فرهنگ دربیاید، یعنی همان اجرای کامل اقتصاد مقاومتی زیرا این تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

کارشناس مسائل استراتژیک  افزود: از همه قلم‌به‌دستان می‌خواهیم که برای توهم زدایی از درآمدهای نفتی تلاش کنند زیرا این اصلی‌ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است، هم مسئولین و هم مردم باید بدانند چاره‌ای جز اقتصاد مقاومتی نداریم، اگر همان موقع که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اشاره کردند به آن عمل می‌کردیم مطمئناً بسیاری از این مشکلات را نداشتیم. همین امروز هم اگر بخواهیم تحریم‌ها فروبپاشد باید اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

قدیری گفت: باید وضعیت همه اقشار موردتوجه دولت قرار گیرد، دولت فعلی بسیار پرجمعیت است و باید کوچک شود و افرادی که ساعات مفید کاری‌شان 22دقیقه و حتی کمتر از آن در روز است هیچ دلیل ندارد که کارمند دولت باقی بمانند، نمی‌توان قرارداد 8ساعت کار مفید بسته شود سپس کارکنان مردم را با امروز و فردا کردن سرگردان ادارات کنند.

وی همچنین در الویت بودن فرزندان فرهنگیان برای استخدام در آموزش‌وپرورش را بی‌عدالتی دانست و افزود: برای استخدام باید آزمونی بدون اولویت در نظر گرفته شود و افراد بنا بر استعدادشان استخدام شوند نه بنابر نسبت فامیلی که دارند.

۹۴/۰۲/۲۹

نظرات  (۱)

۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۵۵ رحمان نوریان

به نام خدا

باسلام

-جناب اقای قدیری بر خلاف دفعات قبل اینبار با شما موافقم . اما چند نکته

1-اول اینکه تیتر مطلب با کلیت ان تناسب ندارد .البته انتخاب چنین تیتر هایی در حرفه ژورنالیستی چیز بعیدی نیست اما از یک دیپلمات مدعی انقلابی بودن بسیار بعید است

2- اینبار از شما تشکر میکنم که در ضمن انتقاد از حقوق معلمان ، اسم کار مندان را هم اورده اید اگرچه همچنان بر موضع غیر منصفانه خود در باره حقوق معلمان ثابت قدم مانده اید .

3-در اینجا باید تکرار کنم که درد" فقر"برای معلمان قابل تحمل است اما درد "فرق" کمر شکن است . ما هم اذعان داریم که در جامعه ما تعداد بیکاران زیاد است و باور کنید غم انها را هم میخوریم . ما در اسمانها نیستیم . ما ادمهای کاملا معمولی و درد کشیده ای هستیم که رنگ فقر و رنج برخی از دانش اموزانمان را حس میکنیم

اقای دکتر .ما درکلاس هایی درس میدهیم که رنگ تبعیض، هر ثانیه را برای ما دیر گذر کرده است . مصیبت های خودمان یک طرف  و دیدن فرزندان کارگران 712 هزارتومانی و فرزندان بیکاران و کمیته امدادی و ... در کنار فرزندان محترم کارمندان بانک و دارایی و سپاه و سازمان تامین اجتماعی، وزارت نیرو و امثالهم ... طرف دیگر

4-فرموده اید

«البته افزایش حقوق برخی بخش‌های دولتی احساس نارضایتی در معلمان به وجود می‌آورد به همین خاطر دولتمردان باید توجه داشته باشند، که اگر قشری از کارکنان حقوق را افزایش می‌دهند این توقع در دیگر اقشار هم ایجاد می‌شود.»

بخاطر نظر منصفانه شما در این پاراگراف متشکرم

5-فرموده اید

«

متأسفانه هم معلمین و هم سایر کارمندان حقوق خود را با اقشار سطح بالا که نسبت آن‌ها به میزان جمعیت  کم است مقایسه می‌کنند. تبعیض در حقوق وجود دارد اما اگر قرار باشد تبعیض وجود نداشته باشد و حقوق مساوی بین همه تقسیم شود ما شاهد این خواهیم بود که حقوق معلمین کسر خواهد شد.»
 
در پاسخ به این نظر شما باید گفت که اتفاقا معلمان خود را با اقشار سطح بالا مقایسه نمیکنند ، بلکه بر عکس حرف ما این است که چرا همردیفان ما به لحاظ سابقه و مدرک ( البته انشاالله مدارکشان مبتنی بر سواد هم باشد )در ادارات دیگر بیش از ما حقوق میگیرند وگرنه بنده حقیر بیجا کرده ام که خود را با یک پزشک یا یک خلبان مقایسه بکنم . البته که درست است که یک خلبان یا یک قاضی باید بیش از من حقوق بگیرد اما دلیلی ندارد که ابدارچی و راننده و دفتر دار و تلفنچی قوه قضاییه و نیروی هوایی و بانک و سپاه و نفت ووووو بیش از من حقوق بگیرند . و تازه اگر نظر شما راقبول کنیم مبنی براینکه نباید خود را با سطوح بالاتر مقایسه کنیم .
خب خیلی های دیگر ،سطح علمی و فنی پایین تری از ما دارند و بالطبع باید حقوق کمتری بگیرند اما در حال حاضر بیش از ما میگیرند
 
نکته دیگر این است که سطح  علمی وفنی خیلی از کسانی که امروز بالاتر از معلمان هستند واقعی نیست و خود این ارتقا سطح را در اثر تبعیض بدست اورده اند
5- درباره مصرف کالاهای داخلی باید اذعان کرد که با بخشنامه و توصیه و نصیحت درست نمیشود . چراکه فقر باعث میشود در خرید کالاها به کیفیت وقیمت ان بیشتر دقت کنیم و میدانید که کالاهای داخلی در این مورد ضعیف هستند لذا دو راه داریم یکی اینکه فقیر نباشیم تا در خرید بیدقتی کرده و کالای ایرانی بخریم و راه دوم  متمایل شدن به بازار و اقتصاد باز است .
نگاهی به صنعت خودرو سازی نشان میدهد که انحصار در مصرف کالای داخلی موجب عقب ماندگی صنعتی هم شده است
 
6- فرموده اید:« واقعیت اقتصادی کشور را باید برای مردم گفت »
جناب دکتر شما که خوشبختانه کارشناس مسائل استراتزیک هستید بفرمایید که اگر این واقعیت بیان شود میزان حمایت مردم از مبارزه و مقاومت کاهش میابد یا افزایش ؟ مردم بیشتر طرفدار توافق میشوند یا کمتر ؟
 
7- فرموده اید : «باید وضعیت همه اقشار موردتوجه دولت قرار گیرد، دولت فعلی بسیار پرجمعیت است و باید کوچک شود و افرادی که ساعات مفید کاری‌شان 22دقیقه و حتی کمتر از آن در روز است هیچ دلیل ندارد که کارمند دولت باقی بمانند، نمی‌توان قرارداد 8ساعت کار مفید بسته شود سپس کارکنان مردم را با امروز و فردا کردن سرگردان ادارات کنند.»
  در این مورد نیز باشما موافقم
8-در پاراگراف اخر امده است
وی همچنین در الویت بودن فرزندان فرهنگیان برای استخدام در آموزش‌وپرورش را بی‌عدالتی دانست و افزود: برای استخدام باید آزمونی بدون اولویت در نظر گرفته شود و افراد بنا بر استعدادشان استخدام شوند نه بنابر نسبت فامیلی که دارند
 
100در 100 وتاکید میکنم صد در صد با این حرف شما موافقم
 اما سوال من این است که ایا این سهمیه بازی فقط در اموزش وپرورش رخ داده است که شما را به واکنش واداشته است ؟
 
جناب دکتر قدیری واقعا شما نمیدانید که سالهای متمادی است که این اتفاق نا عادلانه در وزارت نفت و زیر مجموعه ان و بانکها و.... افتاده است ؟ ایا شما تا بحال دو یا سه برادر که در یک سازمان باشند ندیده اید ؟؟ که اگر این را نمیدانسته اید متاسفم برای وطنم که یک دیپلمات انقلابی و کارشناس مسایل استراتژیک در چنین بیخبری بزرگی بسر برده است و اگر این را میدانستید و تا بحال به ان اعتراض نکرده اید میشود مصداق سیاست یک بام ودو هوا و میدانید که سیاست یک بام و دو هوا هیچ سنخیتی با تدین و انقلابی بودن ندارد
 
با تشکر از حوصله شما
 
رحمان نوریان - دبیر زبان انگلیسی
پاسخ:
سلام
از نقد دلسوزانه شما متشکرم. من بارها شاهد پاتری بازی و اجحاف بوده ام و البته بارها اعتراض کرده ام و حتی راهکار رهایی از فامیل بازی و فوم گرایی رادر کتاب برنامه جهاد اداری شرح داده ام و تجربیات دیگر کشورها را بیان کرده ام. 
همه شعار شایسته سالاری سر می دهند ولی وقتی به قدرت میر سند شایسته تر از بستگان درجه یک  دو و سه و همبازی ها و هم محله ای ها و  همشهری ها پیدا نمی شود و این یکی از عوامل عقب ماندگی های ما است.
در نوار اصلاح نظام به راهکار آن پرداخته ام.
متاسفانه همه چیز از اینجا شروع می شود که آن معیارهای غلط در انتخابات و در رای دادن ها که قومیت گرایی در آن موج می زند قرار دارد.
بنده سعی کرده ام هیچگاه در حوزه مسئولیت خویش از این معیارها تخطی نکنم و نکرده ام. 
در مورد هزینه ها و حقوق و پاداش های شرکت های دولتی و فامیل گرایی هم در کتاب سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی پرداخته ام. 
در فصل شیوه غلط مدیریت شرکت‌های دولتی به حقوق های آنچنانی پرداخته ام. 
دو نمونه از اعتراض بنده به فامیل گرایی در انتصابات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">