پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۸۱ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

 محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی در خصوص رفتار قابل تامل دولتمردان ترکیه برای حمایت از تروریست های منطقه به روزنامه سیاست روز گفت: آقای اردوغان گفته بود من به مقامات ایران گفتم ۲۵۰ هزار نفر در سوریه کشته شده اند و ایران جواب داد سوریه خط مقدم جبهه است پیرو همین مسئله باید به دولت ترکیه گفت که عامل این کشتارها دولت هایی مثل اردوغان هستند که مغایر با اصول اسلامی، انسانی و حتی امور بین الملل از تروریسم ها حمایت و در امور داخلی سوریه دخالت کرده و انواع و اقسام سلاح ها را در اختیار تروریست ها قرار داده  اند. وی افزود: در حقیقت این سیاست ها است که مشکلات را برای سوریه به وجود آورده و این کشور باید پاسخگوی اعمال خود باشد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: ترکیه در موضعی نیست بخواهد برای سوریه تعیین تکلیف کند که بشار اسد باید بماند یا برود. در حالی که دولت ترکیه خود را دلسوز مردم سوریه جلوه می دهد نه تنها از کشتار مردم کوبانی ممانعت به عمل نمی آورد بلکه از این کشتار نیز خشنود به نظر می رسد و مخالفین ملت سوریه را تجهیز کرده و به تجهیز آنها ادامه می دهد.

وی در ادامه گفت:

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۳:۱۴

رحلت آیت الله مهدوی کنی را به مقام معظم رهبری مردم شریف ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض میکنم. معظم له لحظه ای از تقویت٬ حمایت و پیروی از ولایت کوتاهی نکرد و در همین راستا هم علیرغم مشکل سلامتی ریاست مجلس خبرگان رهبری را پذیرفت و همیشه در نماز جمعه سرکت میکرد. باز شدن چشم او و ریزش‌اشک در کما با قرار‌گرفتن پرچم گنبد حرم امام رضا (ع) نشانه ای از ایمان و‌ جایگاه آن بزرگوار‌ بود.

۱ نظر ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۴:۲۸

http://www.rahebehesht.org/image_user/news/large/MSoftware_Edvardo-01.jpgبسم الله الرحمن الرحیم

متن پیاده شده سخنان قدیری ابیانه که در یک سی دی ای حدود 10 سال قبل ضبط و تکثیر شده است.

موضوع صحبت امروز «ادواردو و موضوع زن و حجاب در اسلام و غرب» است. ابتدا برای کسانی که با او آشنا نیستند توضیحی در مورد ادواردو میدهم. ادواردو پسر میلیاردر معروف ایتالیایی، صاحب کارخانه اتومبیل سازی فیات و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. او در 20 سالگی، چهار سال قبل از انقلاب مسلمان شد و در سال 59 به دنبال پخش یک مناظره ای از من در تلویزیون ایتالیا که با این جمله شروع کرده بودم «به نام خداوند قوی تر از ناوهای آمریکا» ،او تصمیم به دوستی با من میگیرد و من از آن موقع با این جوان مسلمان آشنا شدم و در اولین جلسات شیعه شد. او بر اسلام خودش علی رغم فشار خانواده پایبند بود و در نهایت در سال 79 به دست صهیونیستها به شهادت رسید. البته ایتالیا آن را خودکشی جلوه دادند. در مورد او در ایران فیلم مستندی هم نمایش داده شد که مورد استقبال شدید مردم هم قرار گرفت. در یکی از سفرهایی که ادواردو به همراه یکی از دوستانش به ایران آمده بود، ادواردو به من گفت: من با دوستم صحبت کرده ام او را تا مرز اسلام جلو آورده ام اما نتوانستم مسلمانش کنم، فکر میکنم فقط یک هل لازم داشته باشد برای اینکه مسلمان شود. ادواردو به من گفت: تو با او صحبت کن ببین میتوانی مسلمانش کنی؟ من دو ساعت با این جوان در هتل آزادی تهران در همان ایام صحبت کردم و او مسلمان و شیعه شد. در صحبتی که با او داشتم احساس کردم در مورد فلسفه کل اسلام ادواردو او را قانع کرده و در حقیقت او را به مرز اسلام آورده، اما با توجه به شناختی که در مورد تبلیغات غرب به خصوص زن و حجاب در اسلام داشتم و میدانستم چه تبلیغات منفی صورت میگیرد، احساس کردم که شاید این گره ای باشد در ذهنش که اگر این موضوع را من روشن بکنم او مسلمان میشودو در مورد این موضوع توضیح دادم و درست فهمیده بودم و او در همان جلسه مسلمان و شیعه شد.

۳ نظر ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۳:۲۹

کتاب "کلیدهای پیشرفت، عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و سرمایه" تالیف دکتر محمد حسن قدیری ابیانه جدیدترین کتاب وی است که در 333 صفحه توسط انتشارات بنیاد بعثت در 5000 نسخه منتشر شده است.

این کتاب در 9 فصل به ارزیابی همه جانبه موضوع پرداخته است. کتابی که نویسنده آن را به مقام معظم رهبری تقدیم نموده است.

فرهنگ و اشتغال، توطئه های استکبار برای تضعیف فرهنگ کار، ضعف ها و قوت ها،  مطالبات مردمی و راهکارهای تحقق آن همراه با نمودارهای متعددی که درک مطلب را آسان می کند، بحران در غرب، دیگاه اسلام، جملات قصار، اشعار و نیز ضرب المثل های ایرانی و خارجی در این ارتباط، فشارها و فرصت ها، ابعاد تحریم ها، مقدم ای لازم برای طراحی راهبردها است که با دقت و با استفاده از روش علمی مدیریت استراتژیک استخراج و به زبان ساده تنظیم و ارائه گردیده ا ست.

راهکارها و نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی نیز در پایان کتاب درج شده است.

کتاب با این عبارات آغاز می گردد:

تقدیم به

" مقام معظم رهبری در بیانات خویش در تاریخ 18/8/1385  در دیدار دانشگاهیان سمنان فرمودند: درباره ى مشکلات اجتماعى اى که در کشور وجود دارد، تحقیق کنیم و راه ریشه‌کن کردن اینها را پیدا کنیم و به دنبال این برویم که راه مبارزه با اسراف چیست. اسراف یک بیمارى اجتماعى است. راه مبارزه با مصرف گرایى چیست؟ راه مبارزه با ترجیح کالاى خارجى بر کالاى ساخت داخل چیست؟ اینها تحقیق مى خواهد. در دانشگاهها پروژه هاى تحقیقى بگیرید، استاد و دانشجو کار کنید، نتیجه ى تحقیق را به مسئولان کشور بدهید؛ به رسانه ها بدهید تا سرریز شود و فرهنگ سازى شود. این، مى شود پیشرفت.

این کتاب، در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله العظمی خامنه ای  که همواره بر نقش فرهنگ در پیشرفت همه جانبه کشور و بر ضرورت اصلاح فرهنگ عمومی و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تاکید فرموده اند تقدیم میگردد."

مقدمه کتاب به شرح زیر است:

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۳:۲۵

//bayanbox.ir/id/7569607565787367429?view

دانلود سخنرانی قدیری ابیانه پیرامون اسلام و مسیحیت

متن مکتوب سخنرانی قدیری ابیانه

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه مسیحیان یک اعتقاداتی دارند که ما می‌گوییم این اعتقادات تحریف شده است. اما آیا مبشرین مسیحی این اعتقادات را در کشورهای اسلامی و از جمله در ایران مطرح می‌کنند؟

عمق عقایدشان را در جوامع اسلامی مطرح نمی‌کنند. به خاطر اینکه اگر این اعتقادات را مطرح بکنند، نه تنها هیچ جذابیتی برای هیچ مخاطبی نخواهد داشت، بلکه دافعه دارد. آنها مراسمی دارند به نام مراسم عشای ربانی که نان را می‌زنند تو شراب و می‌گذارند در دهان مؤمنین. اسم این را من گذاشتم مراسم خدا خوری.

۳ نظر ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۳:۱۰

//bayanbox.ir/id/3930606350740407321?view

//bayanbox.ir/id/5407370672060754477?view

برای دانلود روی تصاویر زیر کلیک کنید.

۱ نظر ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۵۸

اقتصاد کشور وابسته به نفت است. اما وخیم‌تر از این وابستگی، وابستگی ذهنی مردم به نفت می‌باشد که باعث گردیده کشور در وضعیت «اقتصاد استراحتی» گرفتار شود.

تصور مردم از میزان درآمدهای کشور از نفت و نیز در مورد کل بودجه کشور، ده‌ها، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت است!

این توهّمات موجب بروز مطالباتی در میان مردم شده است که برآوردن آن نه تنها در توان اقتصادی کشور نیست، بلکه به جای تلاش برای افزایش تولید، باعث بروز پدیده‌ای به نام «تنبلی اجتماعی» در میان مردم گردیده و ایرانی‌ها را پس از اعراب در دومین جایگاه در جهان از این حیث قرار داده است.

این کتاب برنامه‌ها، راهکارها و استراتژی‌های رهایی از وابستگی ذهنی و اقتصادی به نفت را مطرح کرده.

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۵۵

//bayanbox.ir/id/754164140273168337?view//bayanbox.ir/id/8638045451420406185?view

  دانلود کتاب «کلیدهای پیشرفت، عوامل و موانع فرهنگی، کار، تولید و پیشرفت» تالیف قدیری ابیانه

تهیه کتب و دی وی دی های قدیری ابیانه را می توانید از انتشارات بنیاد بعثت به آدرس تهران - خیابان سمیه پلاک 173 تلفن 88822374 تهیه فرمایید.
سفارش خرید کتاب "توهم نفتی و اقتصاد استراحتی" تالیف قدیری ابیانه برای تحویل در منزل
ملاحظات: قیمت دانلود هر کتاب 1000 تومان است که باید آن را به صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) انداخته و یا به مسجد محلتان کمک کنید.



این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۵۴

محمدحسن قدیری ابیانه: فرهنگ سازان ما خود به یک معضل فرهنگی دچار شده اند

به گزارش رویداد نو محمدحسن قدیری ابیانه در رابطه با ضرورت جنبش نرم افزاری در حوزه علم اقتصاد اظهار داشت: معیارهایی برای بهبود وضع اقتصاد اسلامی وجود دارد که با رعایت آنها در مدیریت جامعه در حوزه اقتصادی می توان اغلب معضلات کشور را رفع کرد.

وی ابراز کرد: به طور نمونه امام علی(ع) فرموده اند، بهترین تفریح کار است اما باور ما ایرانیان این است که بهترین کار تفریح است یعنی ما در این رابطه دچار معضل فرهنگی شده ایم.

دکترای استراتژیک کشور با بیان اینکه رسانه های ما به معضل فرهنگی نداشتن ارزش گذاری کامل برای کار کردن دامن زده اند اذعان داشت: فیلم ها و سریال های ما از کار کردن با عنوان سگ دویی، جان کندن و یا زجر کشیدن یاد می کنند یعنی فرهنگ‌سازان ما خود به یک معضل فرهنگی دچار شده اند و از این نکات در زندگی روزمره ما ایرانیان به وفور یافت می شود.

وی ادامه داد:

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۹