پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۰ ق.ظ

۰

هر چند مدتی از این پرسش و پاسخ ها گذشته است اما برای ثبت در وبلاگ آن را درج می نمایم.

مهمان ویژه الف: دکتر محمدحسن قدیری ابیانه تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، به سوالات بینندگان اینترنت پاسخ می دهند.

مهمان ویژه الف، دکتری مدیریت راهبردی و فوق لیسانس معماری دارد و در سوابق کاری مفصل وی معاون دفتر ریاست جمهوری در زمان هاشمی رفسنجانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و مکزیک دیده می شود.

قدیری ابیانه در سن 20 سالگی(1353) اولین انجمن دانشجویی را در ایتالیا تاسیس نمود و با سفر حضرت امام به پاریس به او پیوست.وی از سال 1373 طرح هدفمند سازی یارانه ها را دنبال می نمود و در سالهای اخیر به دلیل نقش آفرینی در اسلام آوردن شهیدادواردو آنیلی و معرفی وی به ایرانیان، نقد حوادث پس از انتخابات سال۸۸ و نیز نقد اطرافیان چاپلوس احمدی نژاد؛ حضوری پررنگ در رسانه های کشور داشته است.

منصور: با توجه به شناخت نزدیک شما از آقای هاشمی، نامه بدون سلام ایشان به رهبری در دو روز مانده به انتخابات را چگونه توجیه می کنید؟

قدیری ابیانه: این نامه هیچ توجیهی ندارد. البته رهبر فرزانه انقلاب بابت این اقدام تاسف بار آقای هاشمی مثل همیشه بزرگواری به خرج دادند و به ایشان گلایه نکردند. این اقدام آقای هاشمی کاری بود غیر قابل دفاع و من را به یاد نامه های تندی که برخی افراد صاحب نام به حضرت امام می نوشتند می اندازد. ایشان که از بردن نامشان در مناظره ها عصبانی بودند می توانستند نامه محترمانه ای بنویسند و بهتر بود عکس العمل را به بعد از انتخابات واگذار می کردند.

اشتباه بزرگی بود که نفعی برای ایشان نداشت.

سپس اظهارات همسر ایشان که در روز رای گیری مردم را به تظاهرات در صورت رای نیاوردن موسوی دعوت کردند به آن اضافه شد و فعالیت برخی از فرزندان ایشان علیه انقلاب اسلامی در ترغیب اوباش به مبارزه علیه نظام، حتی در روز عاشورا. جرمی که قابل بخشش نیست.

و تاسف انگیز مطلبی بود که از جناب ایشان نقل کردند و آن اینکه فرزندانشان همانگونه هستند که ایشان می خواسته اند. اگر این نقل قول صحت داشته باشد خیلی مطلب وخیمی است. آنهم با فعالیت های ضد انقلابی شخصی مثل خانم فائزه هاشمی. امیدوارم نقل قول فوق صحت نداشته باشد.

به هر حال هنوز ایشان طوری صحبت می کنند که بوی حمایت از سردمداران فتنه را می دهد، مثل تسلیت به موسوی بابت فوت ژدرش که موسوی را شخصیتی خدوم و انقلابی خطاب کرده بودند، حال آنکه وی شخصیتی منحرف و خائن و البتهخ خدوم نسبت به آمریکا و انگلیس و اسرائیل است و مورد حمایت شدید آنها بود. فتنه ای که به قول خانم کلینتون هم حمایت و هم هدایت آن با آمریکایی هابود. چنین مواضعی در شان شخصیت پر سابقه و جایگاه ایشان به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست.

 

 سوال: اگر موسوی خائن است و او نخست وزیر دوران دفاع مقدس بود چرا امام بصیرت لازم را در این موردد نداشتند :

قدیری ابیانه: برادر عزیز کی امام فرمودند موسوی مصونیت دارد و هرگز منحرف نخواهد شد. موسوی بر فرض که از اول خائن نبوده ولی حالا ثابت کرد که به خیانت روی آورده است. امام فرمودند قریب به معنی که ممکن است من فریب سالوسگری افرادی را خورده باشم. ملاک اینگونه افراد حال آنها است. به هر حال من در صدد این نیستم که بگویم او از اول خائن بود. بنی صدر هم از اول خائن نبود. قطب زاده هم به همچنین. ولی بعدا خیانت کردند. انسان هر آن در حال امتحان شدن و امتحان پس دادن است. و هر آن احتمال لغزش و سقوط.

 

سوال: برادر گرامی، از کجا معلوم که موسوی منحرف شده است و دیگران منحرف نشده اند ؟ چه گواهی برای صحت گفتار خود دارید ؟ چه طور همه کسانی که از اطرافیان و یاران امام بودند منحرف شده اند اما کسانی که نه حکمی از امام دارند و نه از نزدیکان ایشان محسوب می شوند، داعیه دار انقلاب شده اند ؟ آقای احمدی نژاد ادعا دارد که امام را بهتر از آقای موسوی می شناسد. مگر چنین چیزی ممکن است ؟ کدام عقل سلیمی چنین چیزی را باور می کند ؟ الف هم بهتر است نظرات را سانسور نکند و آنها را چاپ نماید.

قدیری ابیانه: شناخت حق کافی نیست. پایبندی به حق لازم است.

شیطان بیش از همه ما خداشناس بود ولی تصمیم گرفت تسلیم فرمان خدا نشود و از درگاه الهی رانده شد. بسیاری از کسانی که دست به جنایات فجیع می زنند به خاطر این نیست که نمی دانند کارشان جنایت است. می دانند و به آن کار دست می زنند.

اتفاقا جرم کسی که امام را می شناخت و با او به مخالفت پرداخت سنگین تراست از کسانی که او را نمی شناختند و با او مخالفت کردند. همانطور که کسانی که در عاشورا می دانستند که با آل پیامبر در افتاده اند و آن جنایات را مرتکب شدند جرمشان سنگین تر است از کسانی که آنها را نمی شناختند و آنها را خارج از این می دانستند. من مدعی نیستم که موسوی امام را نمی شناخت. می شناخت و خیانت کرد.

 

 ل محمدی: آیا دادن سهام عدالت و حقوق معوق بازنشستگان قبل از انتخابات نوعی تقلب ناجوانمردانه نبود؟

قدیری ابیانه: بین تقلب و تخلف فرق است. تخلف یعنی مثلا در ساعات ممنوعه اطلاعیه پخش کردن حتی اگر یک دقیقه بعد از ژایان وقت تبلیغات باشد. تقلب یعنی دست بردن در آراء. در انتخابات تقلبی نشد. اما تخلف تا دلتان بخواهد شد. مثلا صحبت علیه سایر نامزدها تخلف است که هر دو طرف این تخلف را انجام دادند. برای ستاد موسوی پول از خارج آمد. این تخلف است. اعضای ستاد موسوی با سفارت انگلیس رابطه محرمانه داشتند. این تخلف است. از این طرف هم تخلفاتی شد

اما دادن معوقه ها را نمی توان تخلف نامید. چون حقی بوده که ادا شده است و رئیس جمهور این حق قانونی را دارد. زمان نخست وزیری موسوی هم که دادن کوپن رایج بود، دم انتخابات کوپن ها را اعلام می کردند.

البته ممکن است گفته شود که رئیس جمهور از موقعیت خود سوء استفاده کرده و زمانی معوقه ها را پرداخته است که بر رای مردم اثر بگذارد. پس تخلف نبوده بلکه استفاده از موقعیت خود بوده. اگر نیت این بوده خوب نبوده است ولی اگر نیت این بوده که قبل از پایان دوره حقوق مردم ادا شود اشکال ندارد. اینجا ما روشی برای نیت خوانی نداریم.

بالاخره داشتن مسئولیت مثل ریاست جمهوری یا ریاست مجلس و یا سایر مسئولیت ها یک امتیاز در تبلیغات محسوب می شود.

این امتیازات را نماینده های فعلی مجلس نسبت به سایر نامزدها دارند. این امتیاز را به اصطلاح اصلاح طلبان نسبت به سایرین در دوره 8 ساله ریاست جمهوری خاتمی داشتند.

اخیرا هم مطرح شده که دولت می خواهد یارانه های نقدی را در آستانه انتخابات افزایش چشمگیردهد تا بتواند از آن در انتخابات بهره برداری نماید. امیدوارم چنین نباشد. به هر حال همین الان دولت بودجه لازم را برای تامین همین مقدار یارانه در اختیار ندارد.

بهتر است رئیس محترم جمهور این موضوع را به بعد از انتخابات موکول نمایند تا سوء تعبیر نشود.

 قسمت اول

 قسمت دوم

 قسمت سوم

 قسمت چهارم

 قسمت پنجم

 قسمت ششم

 قسمت هفتم

 قسمت هشتم

 قسمت نهم

 قسمت دهم و پایانی

.

۹۱/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">