پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۸ ق.ظ

۰

حواد: آیا برای ایجاد عدالت واقعی نباید تمام متخلفان حوادث بعد از انتخابات مجازات شوند؟چه کسانی که اردوکشی خیابانی کردند چه کسانی که دستور حمله به کوی دانشگاه را دادند. به نظر شما اگر حکومت در محازات آمران و عاملان کوی دانشگاه پیشقدم شود این به سود همه نیست؟

قدیری ابیانه: من اول اقدام کسانی که قائله کوی دانشگاه را براه انداختند محکوم می کنم. و بعد می گویم عکس العمل در مقابل آن مناسب نبوده است. باید خطا در دفاع از انقلاب در مقابل مشتی افراد حرمت شکن را بپذیریم اما باید بدانیم که روح دو جریان متفاوت بوده. یکی در مقابله با انقلاب اسلامی بیشرمانه حرکت کرده و حرمت شکنی کرده و به اموال عمومی آسیب رسانده و حجاب از سر زنان مومنه کشیده و دیگری در دفاع از انقلاب اسلامی افراط کرده است. به نظر من در مجازات هر دو طرف جدی نبودند. نه نسبت به اغتشاش گران و نه نسبت به مقابله کنندگان

 

سوال: خواهشمند است مزر دمکراسی و دیکتاتوری را واضح توضیح بفرمایید و ما در کجا قرار داریم؟

قدیری ابیانه: دیکتاتوری انواع و اقسام دارد. ممکن است دیکتاتوری اکثریت باشد که حقوق اقلیت را در نظر نگیرد. ممکن است دیکتاتوری اقلیت باشد که حقوق اکثریت را در نظر نگیرد. حال این اقلیت یا در قدرت هستند مثل بسیاری از دولتهای جهان مثل نظام های سلطنتی و کودتایی و یا اقلیتی که در حاکمیت نیست ولی برای آن تلاش می کند مثل فتنه 88 که بازنده انتخابات می خواست رای خود را بر اکثریت تحمیل بکند.

ممکن است دیکتاتوری تحمیقی باشد مثل غربی ها که ظاهرا آزادی است ولی رسانها و ثروت در اختیار یک اقلیتی است و با مردم فریبی و تحمیق آنها رای می آورند و حکومت می کنند.

ممکن است دیکتاتوری فرد باشد یا انواع دیکتاتوری ها.

ما در ایران کلا در وضعیت مطلوبی هستیم. 32 انتخابات در 32 سال. بی نظیر است در تاریخ دموکراسی های جهان. نظام مبتنی است بر اسلام بنابراین نظر شخصی خارج از اسلام حاکم نیست. بالاترین مقام مملکت یعنی رهبری توسط مجلس خبرگارن منتخب مردم هر آن که آن مجلس اراده کند قابل عزل است. همه پاسخگو به مرجع رسمی صلاحیت دار هستند. پایه نظام اکثریت بزرگی از مردم است.

ظرف نظام عالی است محتوایش را هم ما در انتخابات و با انتخاب خودمان پر می کنیم. اگر اشکالی هست بیشتر از انتخابهای ما است. البته بر فرض که اشکال وارد باشد

 

لی لا: با سلام. به نظر شما کدامیک از دولتهای بعد از انقلاب از انقلاب و اهداف تعریف شده آن دورتر بودند(خواهشن صریح جواب دهید)

قدیری ابیانه: دولتهای بازرگان، بنی صدر و خاتمی

 

احمد: پس از گذشت بیش از دو سال از انتخابات 88 و بیش از شش سال از اداره کشور توسط رییس جمهور فعلی، ارزیابی شما از اثرات ناشی از مشی ایشان بر "امنیت ملی کشور" چیست؟

قدیری ابیانه: از بعد خارجی توفیقات زیادی داشته اند. معتقدم که اگر فتنه 88 رخ نمی داد می شد از نتایج عملکرد دولت و نیز حضور گسترده مردم در انتخابات بیشترین بهره را در سطح بین المللی برد. به هر حال امروز دشمنان به فتنه گران امیدوار شدند و بخشی از تحریم ها برای سخت تر کردن زندگی مردم و زمینه سازی برای نفوذ فتنه گران در بین مردم و دامن زدن به نارضایتی ها است. نمونه آنهم اینکه محمد رضا خاتمی در ملاقات با سفیر آلمان پیروزی های هسته ای ایران در زمان احمدی نژاد را شکستی برای خودشان ارزیابی کردو لذا شورای امنیت قطعنامه ای صادر کرد تا انی احساس پیوزی لطمه ای به اصلاح طلبان نزند.

در بعد داخلی هدفمند سازی یارانه ها در مرحله اول بدون ایجاد شدن بحران امنیتی انجام گردید که موفقیت بزرگی بود.

مشکلاتی که در دور دوم پیش آمد لطمه زننده بود و سرخوردگی در نیروهای وفادار به نظام نسبت به ایشان پیش آمد.

به هر حال امنیت ملی کشور را کسانی به چالش کشیدند که هم وس با رسانه های بیگانه نتایج انتخابات را نپذیرفتند و سعی کردند بلوا به پا کنند.

 

ایرانی: شما آیا صحبتهای امام در 12 بهمن 57 که فرمودند : ما آب را مجانی می کنیم برق را مجانی میکنیم و ... را قبول دارید و آیا اتهامهای احمدی نژاد به رفسنجانی در مناظره با موسوی را قبول دارید...(درخواست میکنم سانسور نکنید من این سوالات را از کی باید بپرسم)...

قدیری ابیانه: تا قبل از هدفمند سازی یارانه ها آب و برق و سوخت ارزانتر از مفت بود. یعنی پولی که از مردم گرفته می شد کمتر هزینه حمل و نقل سوخت بود. قبل از هدفمند سازی نفت سفید و گازوئیل لیتری 16.5 تومان یعنی بشکه ای 2 و نیم دلار بود در حالی که هزینه فقط حمل و نقل آن بیش از این مقدار بود.

ولی از این روال سوء استفاده زیادی شد و سهم ثروتمندان از یارانه سوخت 40 برابر سهم فقرا شد و آنهم به دلیل اسراف در مصرف.

در هدفمند سازی پول به نمایندگی از مردم در دست دولت است تا بهترین استفاده از بودجه به نفع مردم صورت پذیرد.

در مرحله اول هدفمند سازی دولت از بودجه حاصل از نزدیکتر شدن به قیمت واقعی کالاها و فرآورده های یارانه ای ماهانه به هر نفر بیش از 45 هزار تومان می پردازد. که نسبت به قبل به عدالت نزدیکتر است. با هدفمندی بیشتر یارانه ها باز هم به عدالت نزدیکتر شده ایم.

اقداماتی که تا کنون در طول انقلاب شده است در طول تاریخ ایران بی نظیر بوده است ولی هنوز جا دارد که پیشتر برویم. به هر حال این مردم اند که رئیس جمهور،‌مجلس، شوراهای شهر و روستا را انتخاب می کنند و امور بودجه را بدست آنها می سپارند. اگر گلایه ای باشد به انتخاب خود آنها است.

اتهامات مالی باید در دادگاه ثابت شود ولی اتهامات در این مورد که اقای هاشمی مدافع جریان مخالفی است که موسوی نمونه ای از آن بود قرین به صحت است.

برخی فرزندان ایشان مثل فائزه هاشمی با فعالیت های سیاسی مخرب و ضد انقلابی گندش را در‌آورده اند.

 قسمت اول

 قسمت دوم

 قسمت سوم

 قسمت چهارم

 قسمت پنجم

 قسمت ششم

 قسمت هفتم

 قسمت هشتم

 قسمت نهم

 قسمت دهم و پایانی

۹۱/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">