پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۷ ق.ظ

۰

سوال: سلام. چرا تمام افرادی که قبل از انقلاب برای انقلاب و به سرانجام رسیدن آن تلاش کرده و نقش های کلیدی داشته اند به طور ناگهانی در سال 88 یا به قول گزارشات در مدت مثلاً یک یا دو سال قبل تر تصمیم می گیرند که نظام را براندازی کنند؟

قدیری ابیانه: یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها این است که در سایر کشورها وقتی انقلابیون به انحراف کشیده می شدند انقلاب ها را به انحراف می کشیدند و در انقلاب اسلامی مسئولین منحرف خود حذف می شوند.

معلوم نیست هر مخالفتی به معنی براندازی باشد. اما گاهی افراد وسوسه می شوند با اعمال فشار امتیاز بگیرند. سیاست نظام این نیست که به این افراد امتیاز بدهد. برخی ها فکر می کنند که مدیریت بر کشور حق آنها است و برای رسیدن به آن هر کاری می کنند. اما اینکه ممکن است افرادی که زمانی طرفدار نظام بودند به روی نظام شمشیر بکشند امر تازه ای نیست و محرم و صحنه عاشورا پر است از افرادی که زمانی یار علی (ع) بودند و در کربلا مسابقه مخالفت با خاندان پیامبر را برگزار می کردند.

پاسخ های محمدحسن قدیری ابیانه به سوالات بینندگان الف قسمت پنجم

هر چند مدتی از این پرسش و پاسخ ها گذشته است اما برای ثبت در وبلاگ آن را درج می نمایم.

 

سوال: آیا قبلا سابقه کشیدن مردم به خیابان از طرف سیاسیون وجود داشته؟؟؟

قدیری ابیانه: بله سابقه داشته. منافقین اعضای تیمکشان را به خیابان کشیدند و آنرا انقلاب مردمی مسلحانه نامیدند و دست به جنایات زدند و البته مجازات هم شدند. بنی صدر سعی کرد چنی بکند. از وسی دیگر انقلاب متکی به حمایت مردمی بود و از مردم بارها دعوت کرده اند که به خیابانها بیایند و تظاهرات کنند که مراسم 22 بهمن و یا روز قدس نمونه آن است.

مردم را علیه نظام بسیج کردن (حتی در سطح خیال) زشت و عملی طاغوتی است ولی مردم را به صحنه دعوت کردن تا تمامیت ارضی و حاکمیتی ایران محفوظ بماند عملی مثبت است.

بنابراین نیت و هدف در هر عملی شرط است

 

هموطن ار آمریکا: یک سوال مهم: آیا جریان انحرافی که گفته می شود برای محلس نهم برنامه دارد و حتی حاضر است برای هر کاندیدای مجلس که در گروه آنها قرار گیرد هزینه کند، در جریان انتخابات ریاست جمهوری 88 (که حیاتش به آن وابسته بود) هیچگونه دخالتی نداشته است؟

قدیری ابیانه: جریان انحرافی با تمام توان تلاش خود را کرد و لی پیروزی احمدی نژاد به خاطر تلاش این طیف نبود. بلکه تلاش نیروهای مومن و ووفادار به نظام به خاطر برداشتی که از آقای احمدی نژاد داشتند و او را مطیع ولایت می دانستند برای او تلاش کردند و به موفقیت هم رسیدند. هر چند به نظر می رسد که در مواردی به این اعتماد و تلاش خیانت شد

 

ایرانی مسلمان: اگر اشتباهی توسط مسئولین انجام شود آیا جایز است به اسم حفظ نظام و سوء استفاده دشمنانمان سکوت کنبم؟

آیا مسئولین در قضایای سال 88 هیچ تقصیری نداشتند؟

نقش صدا و سیما را در این قضابا چگونه ارزیابی میکنید؟

قدیری ابیانه: اگر طرح موضوعی باعث سوء استفاده دشمنی که می خواهد ایران نباشد و استراتژی اش خشکاندن ریشه ایران به عنوا یک ملت است (عین عبارت واین برگر وزیر جنگ دولت ریگان) بشود بله باید سکوت کنیم. اما اگر فریادمان ضامن سلامت نظام و تداوم آن باشد باید فریاد برآوریم.

اگر فکر کنیم که ریشه فتنه در مثلا نشان دادن پرونده خانم رهنورد در مناظره تلویزیونی بوده به خطا رفته ایم.

تلویزیون فضای لازم برای یکی از بازترین مناظره ها را فراهم آورد. و در این بازترین فضا بود که هم تعداد آرا بسیار بود و هم رای رئیس جمهور که در مناظره ها پیروز جلوه گر شد بسیار فراوان.

آیا تلویزیون باید به مثلا موسوی فضا می داد بیاید ادعاهای بی اساس خود را تکرار کند؟ و بر التهاب بیافزاید

 

رحمان داوری از ترکیه: آقا نظرتون در مورد دلار 1700 تومان چیه؟

قدیری ابیانه: دلایل متعددی برای این قیمت برای دلار وجود دارد.

وقتی دولت اعلام کرد که می خواهد سود بانکی را به 12 درصد و بلکه یک رقمی برساند در حالی که تورم بیش از این رقم بود زمینه وضعیت فعلی فراهم گردید. مردم دیدیند ارزش پولشان کم می شود به راه های مختلف سعی کردند تا ارزش پول خود را حفظ کنند. هجوم برای خرید ارز و طلا هم با همین هدف بود. لذا بانک مرکزی سودرا مجددا بالای 21 درصد اعلام کرد.

این از اشتباهات دولت بود. البته پشتوانه پول قدرت اقتصادی کشور نیز هست. تا زمانی که خرید کالای خارجی در ایران بر خرید کالای داخلی ارجهیت داشته باد هم ارزش پولمان کم خواهدشد و هم به ضرر اقتصاد و اشتغال در کشور خواهد بود.

با اقتصاد نمی توان دستوری برخورد کرد. اگر کار مضاعف و همت مضاعف عملی شود ارزش پولمان هم بیشتر خواهد شد. البته در صورت مضاعف شدن ساعت کاری تازه به سه ساعت در روز خواهد رسید که هنوز هم کم است

 

ناشناس: ایا حمله به بیت برخی از علمایی که نظر متفاوتی در مورد حوادث پس از انتخابات داشتند جایز بود ؟ چرا چنین رفتار هایی را در زمان امام با بیت ایت الله شریعتمداری ندیدیم؟ ایا با وجود فراهم بود زمینه برای اختلاس میلیاردی و ایجاد فضای بداخلاقی های سیاسی و رفتار های زشت و غیر اسلامی و غیر انسانی برخی مدافعین نظام، درست است تقدس نظام را چنان با تقدس افراد بیامیزیم که اظهار نظر در مورد عملکرد انها و یا اعتراض به وضعیت موجود را اقدام علیه امنیت ملی و غیره بنامیم و به این جرم افراد را راهی زندان کنیم؟ لطفا به ما بگویید چگونه اعتراض خود را بیان کنیم تا به ما انگ فتنه گر و یا گروه انحرافی و یا القاب احتمالی دیگر نزنند.

قدیری ابیانه: حمله به بیت علما هر چند عالمی فاسد باشند مجاز نیست اما تظاهرات می تواند مفید باشد. بستگی به مورد دارد. اصولا علما و فضلا افراد فرهیخته ای هستند ولی ممکن است افراد منحرفی هم در بین آنها باشند مثل شیخ علی تهرانی که از قضا داماد مقام معظم رهبری هم هستند.

اگر کسی مدافع نظام باشد به اختلاس میلیاردی نمی پردازد و یا زمینه انجام آن را فراهم نمی آورد. اگر رفتار زشت و زننده در دفاع از نظام باشد می شود دوستی خاله خرسه. حداقل در مکتب اسلام هدف وسیله را توجیه نمی کند.

ما باید واقعا مراقب باشیم که اقداممان مخالف منافع و امنیت ملی نباشد. ممکن است بنده با قاضی ای در مورد صدور حکمی مخالف باشم و بلکه آنچه را که مخالفت با نظام بدانند در جهت تحکیم نظام ارزیابی کنم و لی قاعده کلی این است که هدف اصلاح وضعیت باشد. البته باید اصلاح را نیز تعریف کرد. برخی اصلاح را دوری از قوانی الهی م یدانند و برخی اصلاح را در نزدیکتر شدن به حاکمیت ارزش های اسلامی می دانند.

برای اینکه انگ فتنه گر به شما نخورد سعی کنید مطالب به نحوی بیان شود که موجب اصلاح وضعیت و تقویت نظام باشد. هر چند در تاریخ بسیاری موارد مشاهده شده که خادمین انگ خیانت خورده اند و خائین خدمتگذارانی صدیق ارزیابی شده اند. اینجا بصیرت کاربرد دارد.

 قسمت اول

 قسمت دوم

 قسمت سوم

 قسمت چهارم

 قسمت پنجم

 قسمت ششم

 قسمت هفتم

 قسمت هشتم

 قسمت نهم

 قسمت دهم و پایانی

۹۱/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">