پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۷ ق.ظ

۰

م م از مشهد: سلام. آیا درست بود قاضی مرتضوی دادستان نیمه اول سال88 را که در ماجرای کهریزک متهم بود و توسط رئیس جدید قوه قضائیه عزل شده بود را به دولت ببرند و مسئولیت مهمی به ایشان بدهند؟ آن انتصاب را چگونه توجیه می کنید؟

قدیری ابیانه: دلیلی ندارد هر چیزی را توجیه کنم. من از جزئیات پرونده ایشان مطلع نیستم. نمی دانم که اتهخام ایشان دقیقا چه بود و آیا محکوم شدند و یا فقط اتاهام علیه ایشان بوده است. ولی می دانم برخی ها نه به خاطر تخلفات ایشان بلکه به خاطر آن بخش از عملکرد مثبت ایشان با ایشان مخالفت می کنند. باید منطقی و منصف بود. برای اظهار نظر قطعی باید بیشتر از پرونده ایشان بدانم.

 

سوال: با توجه به این که در استانه سالگرد انقلاب 57 هستیم و اهداف انقلاب هم مشخص بود ، مبارزه با فساد حکومت شاه و خاندانش ،استبداد،فقر و نابرابری ،عدم مدیریت سالم و درست ،چقدر این نظام به اهداف خود رسیده است.رضایت مردم را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

قدیری ابیانه: زمان ر‍ژیم شاه فساد آنقدر زیاد و نهادینه و زیاد بود و خاندان پهلوی آنقدر غرق در فساد بود که اگر لکه سفیدی در آن صفحه سیاه دیده می شد جای تعجب داشت. نظام جمهوری اسلامی مثل صفحه سفیدی است که لکه سیاه به چشم می اید. خاطرات سران رژیم شاه را بخوانید تا به عوق فساد پی ببرید. خاطرات مادر فرح. خاطرات فردوست و خیلی های دیگر.

اما تفاوت این است که در نظام اسلامی با ظلم و فساد مبارزه می شود و مفسدین اگر ثابت شود عزل می کردند اما در نظام شاهنشاهی مقدمه لازم برای رسیدن به مناسب غرق در فساد بودن بود. دستاوردهای خوبی در نظام اسلامی داشتیم ولی آیا به مدینه فاضله رسیده ایم؟ خیر؟ هنوز نه. اما مسافر این راه هستیم. و تا کنون نیز به مقصد هر روز بیش از گذشته نزدیک شده ایم.

 

سوال: آقای احمدی نژاد در مناظره خود یک کپی از پرونده تحصیلی خانم رهنورد را نشان دادند. سوای صحت و سقم ادای ایشان، سوال من در مورد نحوه دسترسی ایشان به پرونده تحصیلی هست؟ آیا همه کاندیداها حق دسترسی به پرونده تحصیلی اقوام بقیه کاندیداها را دارند؟ یا رییس جمهور از موقعیت خود برای انتخابات استفاده کرده و از پرونده ایشان کپی گرفته هست؟

قدیری ابیانه: به نظر من نفس طرح پرونده خانم رهنورد اشکال نداشت هر چند قانون ما با آن موافق نیست. زیرا هر کس باید از خود بگوید. امام معتقدم باید این بند اصلاح شود و نامزد ها به تخلفات طرف مقابل بتولانند بپردازند. اگر طرف مقابل هم سندی داشت باید رو می کرد. البته معتقدم چنین پرونده هایی باید شفاف باشد تا امکان سوء استفاده وجود نداشته باشد.

امکان سوء استفاده از قدرت برای از میدان به در کردن رقیب را نباید از نظر دور داشت بویژه در مورد اطلاعات موجود در وزارت اطلاعات. نباید نامزدها بتوانند به آن برای تخریب رقیب دسترسی داشته باشند. هر دولتی ممکن است وسوسه شود تا از این اطلاعات سوء استفاده کند. لذا معتقدم که وزارت اطلاعات باید از زیر نظر رئیس جمهور خارج گردد و به صورت سازمان زیر نظر مقام معظم رهبری اداره شود تا آن اطلاعات نتواند مورد سوء استفاده جناحی و حزبی قرار بگیرد.

ضمنا در بسیاری از کشورها اگر ثابت شود از موقعیت مقامی سوء استفاده شده و رانت خواری شده است مثل همسر آقای موسوی که بدون ضابطه مدارج دانشگاهی را طی کرده اند آن مقام ناچار به استعفا می شود.

البته سوء استفاده فقط مربوط به همسر ایشان نبوده است. بلکه فرزند ایشان نیز بدون طی روال معمول وارد دوره دکتری شده است.

وقتی مصاحبه های سخیف خانم رهنورد را خواندم دلم به حال دختران دانشجوی دانشگاه الزهرا سوخت که وی مدتی ریاست دانشگاه انها را بر عهده داشت. در برخی از سوالات فوق به این مصاحبه ها اشاره کردم که یکی هم این بود که ایشان لر بودن خود را دلیل تقلب در انتخابات دانسته بود!!!!

 

مسعود: یک سوال: من نه اغتشاشگرم نه ضدانقلاب نه منافق و نه...

چگونه می توانم اگر به یک موضوعی مثل نتیجه انتخابات یا... اعتراض داشته باشم به طور کاملا مسالمت آمیز و قانونی اعتراضم را نشان بدهم و بدون ترس از مسائل امنیتی و بازداشت و ... پاسخ بگیرم؟

یادمان باشد هیچ تضمینی نیست که اعتراض در آینده نیز رخ ندهد.

قدیری ابیانه: به چه چیز می خواهید اعتراض کنید؟ به جمهوریت نظام؟ به رای مردم؟ یعنی تظاهرات کنید بگویید که من رای اکثریت را قبول ندارم و باید اقلیت حاکم شود؟ قطعا منظورتان این نیست. لابد اعتراض به تقلب احتمالی در انتخابات.

خوب قانون راه حل ارائه داده است. راه حل این است که در فرصت مناسب با دلایل قابل بررسی ادعای تقلب را بنمایید و خواستار رسیدگی مراجع رسیدگی کننده شوید. این راه باز است و حق شما است و کسی که هم نمی تواند به خاطر این اعتراض شما شما را اذیت کند.

امام اگر بگویید من می خوام اداعای تقلب بدون دلیل را بکنم و تظاهرات کنم و اتوبوس ها را به آتش بکشم اجازه نخواهید یافت.

 

احسان: به نظر شما انتقاد محترمانه و با لحن سازنده به رهبری در رسانه های عمومی خلاف قانون است؟ اگر نیست چرا کسی جرات این کار را ندارد؟ یعنی کسی انتقادی به ایشان ندارد؟

قدیری ابیانه: اگر قصد انتقاد محترمانه و با لحن سازنده به رهبری را دارید آن را برای خود ایشان بفرستید. اما اگر در چارچوب انتقاد قصد تخریب را داشته باشند کار صحیحی نیست. داشتن انتقاد اشکال ندارد. داشتن پیشنهاد برای ایشان خیلی هم خوب است. اما اقدامی که در راستای تضعیف جایگاه ولایت فغقیه باشد در راستای سیاستهای استکبار است

 قسمت اول

 قسمت دوم

 قسمت سوم

 قسمت چهارم

 قسمت پنجم

 قسمت ششم

 قسمت هفتم

 قسمت هشتم

 قسمت نهم

 قسمت دهم و پایانی

۹۱/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">